- _empty
- Medlem ●
Om man har golg master vertionen som släpptes föra veckan har mar man redan den skarpa då gold master versionen har samma buggnummer
13:e var väl sagt angående släppet av IOS 10. Någon idé om tidpunkt - svensk tid ? Någon gång under morgondagen är det allt vi vet ?
Är det någon som har kommit förbi itunes buggen? Efter några minuters återställande kommer det upp att itunes inte längre kan hitta telefon.
Vänta med att uppdatera! Ser massa som skriver om problem!!
Kan kanske vara en bra idé.
The new iOS 10 update, released today, appears to be causing problems for some iPad and iPhone owners who are installing it over-the-air. On the MacRumors forums, we're seeing multiple reports from users who have attempted to install iOS 10 and have had their devices put into recovery mode, requiring a restore.
Jag har senaste publika betan, den rapporterar version 10.0.1, och som det verkar finns ingen uppdatering, inte ens när man raderat beta-profilen.
iPad Pro 9.7'' och iPhone 6S Plus på 10.0.1. (Build 14A403)
Det är korrekt. Den nu släppta versionen har samma byggnummer och kör man GM är man redan up to date.
Är det någon som har kommit förbi itunes buggen? Efter några minuters återställande kommer det upp att itunes inte längre kan hitta telefon.
Lyckades återställa min iPad Pro (och återskapa från lokal backup), men första försöket misslyckades.
Osäker om jag startade om iPaden innan jag försökte igen (hård-reset med home+power till den startade om).
Försöker nu med telefonen...
En parentes, iTunes 12.5.1 ute nu..
Ger stöd för iOS10 samt förberedelser för macOS Sierra, Siri, bild i bild mm.
Misslyckades innan jag uppdaterade iTunes. Därefter fungerade det. Krångligare än tidigare versioner att uppdatera - helt klart.
WatchOS 3 tar däremot duktigt långt tid att ladda ner, 1.5 timmar.
Efter det här debaklet lär jag ju vänta med den till imorgon.
Lite synd eftersom det är den jag verkligen ville ha.
I-landsproblem, absolut.
Men hoppas det går bra!
Lite strul med iPhonen som ville återställas en stund, men gick till slut att uppgradera genom iTunes
iPaden gick helt utan strul.
Jag är uppgraderad
När du skriver genom iTunes menar du att du fick ladda ner hela uppdateringen en gång till, stämmer det?
Jag har iPhone 6S, väntar nog i några dagar innan jag uppdaterar. Synd att man inte kan uppdatera Apple Watch utan att först ha uppdaterat iPhone till iOS 10.
Har någon uppdaterat sin 6S direkt från iTunes, dvs utan OTA först? Har ni som gjort det fått det att fungera?
Edit 22:15 - Uppdaterade utan problem via iTunes