Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skarp version av IOS 10 - när ?

Tråden skapades och har fått 185 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ni som får problem, ta det lungt och andas och uppdatera om 2 timmar.

Ursprungligen av danjo:

Jag får inte fram nån uppdatering. Vad göra?

Om man har golg master vertionen som släpptes föra veckan har mar man redan den skarpa då gold master versionen har samma buggnummer

  • Medlem
  • Götene
  • 2016-09-13 19:44

Nu går det undan för mig. 22min till 8min på bara 5minuter

Uppdaterade en iPad Pro 12,9, en iPad Pro 9,7 och en iPhone 6S Plus. Alla tre vill efter installationen att jag skall ansluta dem till datorn och starta iTunes för att återställa dem. Inte kul!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-13 19:49

AppleTV uppdaterat och klart.

  • Medlem
  • 2016-09-13 19:50
Ursprungligen av adress@mac:

13:e var väl sagt angående släppet av IOS 10. Någon idé om tidpunkt - svensk tid ? Någon gång under morgondagen är det allt vi vet ?

Är det någon som har kommit förbi itunes buggen? Efter några minuters återställande kommer det upp att itunes inte längre kan hitta telefon.

Någon som vet om det varit så(att man måste återställa) med Betor med?

Vänta med att uppdatera! Ser massa som skriver om problem!!

  • Medlem
  • 2016-09-13 19:55
Ursprungligen av _empty:

Vänta med att uppdatera! Ser massa som skriver om problem!!

Kan kanske vara en bra idé.

The new iOS 10 update, released today, appears to be causing problems for some iPad and iPhone owners who are installing it over-the-air. On the MacRumors forums, we're seeing multiple reports from users who have attempted to install iOS 10 and have had their devices put into recovery mode, requiring a restore.

http://www.macrumors.com/2016/09/13/ios-10-up...

Jag är uppdaterad! iOS10

Uppdaterade direkt genom telefonen.
Ingen återställning efterfrågas.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-09-13 20:01

iPad Air 2 uppdaterad ota utan problem. iPhone kör jag via iTunes.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-09-13 20:02

Jag har senaste publika betan, den rapporterar version 10.0.1, och som det verkar finns ingen uppdatering, inte ens när man raderat beta-profilen.

iPad Pro 9.7'' och iPhone 6S Plus på 10.0.1. (Build 14A403)

  • Medlem
  • 2016-09-13 20:07
Ursprungligen av mattiL:

Jag har senaste publika betan, den rapporterar version 10.0.1, och som det verkar finns ingen uppdatering, inte ens när man raderat beta-profilen.

iPad Pro 9.7'' och iPhone 6S Plus på 10.0.1. (Build 14A403)

Det är korrekt. Den nu släppta versionen har samma byggnummer och kör man GM är man redan up to date.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2016-09-13 20:14
Ursprungligen av Tius:

Är det någon som har kommit förbi itunes buggen? Efter några minuters återställande kommer det upp att itunes inte längre kan hitta telefon.

Lyckades återställa min iPad Pro (och återskapa från lokal backup), men första försöket misslyckades.
Osäker om jag startade om iPaden innan jag försökte igen (hård-reset med home+power till den startade om).

Försöker nu med telefonen...

Åh, vad trött man blir. Min iPhone 6S hamnade också i recovery mode.

En parentes, iTunes 12.5.1 ute nu..
Ger stöd för iOS10 samt förberedelser för macOS Sierra, Siri, bild i bild mm.

Misslyckades innan jag uppdaterade iTunes. Därefter fungerade det. Krångligare än tidigare versioner att uppdatera - helt klart.

Lite strul med iPhonen som ville återställas en stund, men gick till slut att uppgradera genom iTunes
iPaden gick helt utan strul.
Jag är uppgraderad

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-09-13 20:39

WatchOS 3 tar däremot duktigt långt tid att ladda ner, 1.5 timmar.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2016-09-13 20:43
Ursprungligen av flygarn:

WatchOS 3 tar däremot duktigt långt tid att ladda ner, 1.5 timmar.

Efter det här debaklet lär jag ju vänta med den till imorgon.
Lite synd eftersom det är den jag verkligen ville ha.
I-landsproblem, absolut.

Men hoppas det går bra!

Ursprungligen av panther:

Lite strul med iPhonen som ville återställas en stund, men gick till slut att uppgradera genom iTunes
iPaden gick helt utan strul.
Jag är uppgraderad

När du skriver genom iTunes menar du att du fick ladda ner hela uppdateringen en gång till, stämmer det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-13 20:46

I artikeln nämns inte att det nya OSet stödjer raw format. Hur fungerar det? Är det någon inställning som ska ändras för att få raw bilder?

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-13 20:47
Ursprungligen av vilden66:

När du skriver genom iTunes menar du att du fick ladda ner hela uppdateringen en gång till, stämmer det?

Ja, men det gick attans snabbt den vägen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-09-13 20:56

Jag har iPhone 6S, väntar nog i några dagar innan jag uppdaterar. Synd att man inte kan uppdatera Apple Watch utan att först ha uppdaterat iPhone till iOS 10.

Har någon uppdaterat sin 6S direkt från iTunes, dvs utan OTA först? Har ni som gjort det fått det att fungera?

Edit 22:15 - Uppdaterade utan problem via iTunes

Senast redigerat 2016-09-13 22:15
Ursprungligen av panther:

Ja, men det gick attans snabbt den vägen.

Ok, du har nog lite bättre uppkoppling än vår tunna tråd vis ADSL, ligger nu på ca: 1,2 av 2,3 GB och fortfarande 55 min kvar

Ni som har GM installerat, hur installerar ni den version som släppts nu ikväll?

  • Medlem
  • 2016-09-13 21:11
Ursprungligen av Pratap:

Ni som har GM installerat, hur installerar ni den version som släppts nu ikväll?

Det behövs inte. Kör man GM är man up to date.

Ursprungligen av Ljung:

Det behövs inte. Kör man GM är man up to date.

Jo jag trodde det också ... men testa en grej, att i App Store försöka skriva en recension på en app.
vad händer för dig då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-13 21:25

iPad PRO uppdaterad, inga problem.
iPhone 6 uppdaterad, inga problem

Bevaka tråden