Hej Andreas, jag har inte upplevt några anslutningsproblem med mitt mac.se-konto.
Jag har nog alltid gjort inställningarna manuellt istället, testa det. Men jag prövade just att själv ladda ner Kerio Connect Account Assistant och det fungerade bra att låta den installera en användarprofil som la till ett IMAP-konto i Mail på ett nytt användarkonto i min mac. Detta med reservation för att jag testade på OS X 10.11.6, kanske problem med Sierra?
De inställningar för IMAP som profilen installerade och som fungerar:
Inkommande server: rossa.tidningsstallet.se
Användarnamn: [email protected]
Lösenord: xxxxx
Port: 993 Använd SSL.
Autentisering: Extern (TLS-klientcertifikat)
Inget prefix för IMAP-sökväg, ej ibockat att tillåta osäker autentisering och ibockat att använda IDLE-kommando om servern stöder det.
För utgående SMTP-server:
Port: 465 Använd SSL
Autentisering: Ingen. -> Detta är lite märkligt. Först när assistenten gjort inställningar var det ifyllt Autentisering: Lösenord och assistenten hade fyllt i rätt användarnamn och lösenord. Men så snart jag skickat ett mail ändras inställningen till Autentisering: Ingen. Jag har samma beteende på mitt vanliga användarkonto på datorn där jag gjort inställningarna manuellt, utan användarprofil.
För övrigt är rutan "Upptäck och hantera kontoinställningar automatisk" ibockad och rutan "Tillåt osäker autentisering" urbockad.
TLS-certifikat: Inget
På iPhonen (iOS 9.3.5) under SMTP-inställningar har jag inställt Autentisering: lösenord och där funkar det. (Port 465, använd SSL)
Hoppas du får igång det!