Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av robertkarlsen:

Antingen har personen skrivit fel, och menat 18/9, eller så är det ett troll...7+ 128 GB Svart är utan tvekan populärast, och det finns inte en chans att den kan komma så snabbt...folk har väntat sen 9/9 även hos Tre...

Personen har skrivit lite fel, 17 oktober var det.

Ursprungligen av lelik11a:

Personen har skrivit lite fel, 17 oktober var det.

Precis. Den enda luren med kötid värt att nämna nu är Jet Black på + sidan.

Avbeställ hos era leverantör om de inte kan leverera och köp i butik istället. Om ni inte skall ha den extra repkänsliga färgen i +. Då får ni nog fortsätta att vänta.

Ursprungligen av lelik11a:

Personen har skrivit lite fel, 17 oktober var det.

Ber om ursäkt att jag misstrodde dig, och grattis!

  • Medlem
  • 2016-11-03 21:35

Hmm. Sitter här med min nya 7:a och funderar på vilken sida det var man skulle borra på för att få fram det dolda hörlursjacket.
Visst var det på vänster sida? *Provborra*

Ursprungligen av Dalle:

Hmm. Sitter här med min nya 7:a och funderar på vilken sida det var man skulle borra på för att få fram det dolda hörlursjacket.
Visst var det på vänster sida? *Provborra*

Vänster sida är rätt, borra tills det kommer lite svart plast på borren. Borra gärna med 4mm så att 3,5mm-kontakten går in smidigt.

  • Medlem
  • 2016-11-03 22:55

Min iphone 7 JB 128 GB har nu packats och skickats av Comviq. Såg detta precis efter att ha kollat slaviskt varje dag i 7 veckor få se när den anländer nu.

Ursprungligen av Tasse:

Min iphone 7 JB 128 GB har nu packats och skickats av Comviq. Såg detta precis efter att ha kollat slaviskt varje dag i 7 veckor få se när den anländer nu.

När beställde du?

  • Medlem
  • 2016-11-03 23:19
Ursprungligen av Aliceblyn:

När beställde du?

17/9

  • Medlem
  • 2016-11-04 04:25
Ursprungligen av Tasse:

Min iphone 7 JB 128 GB har nu packats och skickats av Comviq. Såg detta precis efter att ha kollat slaviskt varje dag i 7 veckor få se när den anländer nu.

Jag beställde exakt samma telefon den 9/9 av TELENOR, ja precis, den nionde september. Fick bekräftelse-mail ca 14:15 den dagen.

Inte.
Hört.
Något.

Skjut mig.

Funderar starkt på att bara skita i det och låta den gamla trotjänaren vänta på 8an och sen BYTA operatör.

Ursprungligen av Tasse:

Min iphone 7 JB 128 GB har nu packats och skickats av Comviq. Såg detta precis efter att ha kollat slaviskt varje dag i 7 veckor få se när den anländer nu.

Kul för dig att den äntligen kommer.....Kan du skicka din leveransstatus på bild så man kan använda den som bevis på att de inte följer nån turordniglista...

  • Medlem
  • 2016-11-04 09:20
Ursprungligen av Tollis82:

Kul för dig att den äntligen kommer.....Kan du skicka din leveransstatus på bild så man kan använda den som bevis på att de inte följer nån turordniglista...

Vet inte om bilden följde med nu.

Ursprungligen av Tasse:

Vet inte om bilden följde med nu.

Tackar...bilden kom med....=)

Ursprungligen av Tasse:

Snackade med dem i dag. De får in telefoner i dag och i morgon och ska skicka ut. Även nästa vecka skulle de få in telefoner. Dock ingen info om vilka modeller som de skulle få in. Sen får vi se hur mycket det som skrev stämmer

Själv fick jag svaret att det inte fått in eller skulle få in några telefoner, men vad vet jag. De ger ju helt olika svar allihopa.

  • Medlem
  • 2016-11-04 11:14
Ursprungligen av ryckarn34:

Själv fick jag svaret att det inte fått in eller skulle få in några telefoner, men vad vet jag. De ger ju helt olika svar allihopa.

Konstigt. När beställde du och vilken modell? Håll utkik på din order under dagen. Förhoppningvis skickas den i dag!

Hej,
Jag har väntat på min Iphone 7 plus 128 GB Gaga svart sen den 9/9 kl 9:00 har inte fått den och den är beställd från Tre.
Personerna på Kundtjänsten hos Tre är sånna stjärnor ;), Dom har ingen aning när de får in telefonen.
Har någon annan fått sin från Tre?

  • Avstängd
  • 2016-11-04 12:51
Ursprungligen av Rocket:

Hej,
Jag har väntat på min Iphone 7 plus 128 GB Gaga svart sen den 9/9 kl 9:00 har inte fått den och den är beställd från Tre.
Personerna på Kundtjänsten hos Tre är sånna stjärnor ;), Dom har ingen aning när de får in telefonen.
Har någon annan fått sin från Tre?

Tror du att det är någon skillnad hos andra operatörer?
Dom vet inte eftersom Apple inte talar om leveransdatum.

Avbokade min svarta 7 plus jag beställde hos tele2 häromdagen.

Tog en tur till Täby idag och hämtade ut en likadan ist för att vänta 6-7 veckor som tele2 uppgav...

Ääääntligen!!!
7 Plus 256GB

My Precioussssss!!!

Ursprungligen av Hffre:

Tror du att det är någon skillnad hos andra operatörer?
Dom vet inte eftersom Apple inte talar om leveransdatum.

Det är därför jag ställer frågan. Har ingen aning hur det är hos olika leverantörer.

Ett tips om ni vill veta vilken plats ni ligger i turordningen kan ni be personen i kundtjänsten kolla med logistikansvarig. Då kan man ju räkna ut om man är näst på tur

Ursprungligen av Crusse:

Ääääntligen!!!
7 Plus 256GB

My Precioussssss!!!

Grattis!

  • Avstängd
  • 2016-11-04 13:39
Ursprungligen av Rocket:

Det är därför jag ställer frågan. Har ingen aning hur det är hos olika leverantörer.

Ett tips om ni vill veta vilken plats ni ligger i turordningen kan ni be personen i kundtjänsten kolla med logistikansvarig. Då kan man ju räkna ut om man är näst på tur

Du ställde ingen fråga ifall andra operatörer vet leveransdatum utan du raljerade över okunnig support personal.

Ursprungligen av Crusse:

Ääääntligen!!!
7 Plus 256GB

My Precioussssss!!!

Vart och när beställde du?

Ursprungligen av Aliceblyn:

Vart och när beställde du?

NetOnNet, 20/10

Ursprungligen av Hffre:

Du ställde ingen fråga ifall andra operatörer vet leveransdatum utan du raljerade över okunnig support personal.

Det va inte meningen att göra någon sur, får be om ursäkt om du tog åt dig.

Men ska man hjälpa en konsument så är det dumt att ljuga.
Och då får man skylla sig själv om man då blir tolkad som okunnig personal.

Men självklart förstår jag att det är jobbigt när man arbetar med en leverantör som inte är så tillmötesgående. Mellanhanden är tyvärr den som får ta smällen.

Blev less på att vänta..

Ursprungligen av Aliceblyn:

Vart och när beställde du?

Avbeställde från halebop efter att ha väntat från den 9/9 kl 9:03. Hade beställt en iphone 7 plus 128 gigare jet black. Beställde via Elgiganten nu en iphone 7 plus 256gigare matt svart. Får den på onsdag istället för v49-51...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-04 20:44
Ursprungligen av jensklas:

Ingen aning, men säger du det får jag säkert det. Däremot har väl dom samma problem som alla andra operatörer? Inte i lager..?

Nej, jag har flera bekanta som knatat in i butik och köpt rakt över disk för flera veckor sedan.

Ursprungligen av ryckarn34:

Bland annat jag, deras nätverk är det inget fel på! De delar nät med tele2, telenor och telia.

Det säger absolut inget om att de för den sakens skull skulle ha samma QoS.

Kan verkligen rekommendera att åka till Täby och handla med abonnemang.

Gjorde det idag och tecknade 24 månader halebop och fick samma 2000kr rabatt som på halebops hemsida.

Skottpengar på Comviq!

Så ja, då var det dags igen för ett nytt inlägg i ren ilska! Det hela börjar igår kväll med följande SMS från Comviq:

Då går jag in på "Mina Sidor" glad som fan! Ser då följande:

JAAAAA, dom har skickat min telefon!! Äntligen!! YIHAAA!!

Då går jag till orderstatussidan för att hämta Kollinummer med BankID, och där blir besvikelsen 100 gånger värre än dom senaste veckorna:

Dom har nu valt att börja ta betalt för en telefon som inte finns! Vet att Telenor redan behandlar sina kunder så, men inte Comviq...hittillsi alla fall...

Nu hoppas jag att klockan blir 10 snabbt, då öppar Comviq sin chatt-support...Jag är INTE glad idag!

Såg också detta, hur FAN går det ihop???

  • Avstängd
  • 2016-11-05 08:59

Beställde iPhone 7+ 128GB Svart 10/9 från Halebop och den kom igår.
Ingen hissgate på den.

Ursprungligen av Hffre:

Tror du att det är någon skillnad hos andra operatörer?
Dom vet inte eftersom Apple inte talar om leveransdatum.

Att Apple inte meddelar leveransdatum till sina återförsäljare är en gammal urban myth.

Däremot kan det mycket väl vara så att operatörerna väljer att inte lägga in kommande leveranser i sina system så att det syns för personal i butiker och hos kundservice.
Kanske för att det är komplicerat rent tekniskt i kombination med alla ordrar, kanske för att man vill ha något att kunna skylla på, kanske för att slippa meddela evt förseningar, men mest troligt för att operatörerna själva ska kunna ha möjlighet att påverka prioritering och fördelning mellan butiker/privatkunder/b2b-kunder. Det är komplicerade grejer det där med logistik, och givetvis kan förseningar uppstå i alla led.

Bevaka tråden