Nu bumpar jag detta önskemål igen. Det finns ingen logisk anledning till att det första inlägget skall citeras om jag vill förhandsgranska mitt inlägg eller lägga till en bildfil. Detta är de enda två funktioner som inte nås via snabbsvarsrutan. Båda funktionerna är användbara, ingen av dem motiverar citering av första inlägget i en lång tråd.
@Dimestam motiverar 2013 förekomsten av en Avancerad-sektion med att det är en plats för framtida funktioner. Sådan utveckling har inte skett på tre år. Men det är inte det frågan gäller!
Vi önskar enbart att man tar bort citeringen av första inlägget! Detta är ologiskt och var fel från början. Vill man citera inlägg finns både svara-knappen i varje inlägg, och möjligheten att markera flera inlägg och citera samtliga markerade. Att bara ta bort citeringen av första inlägget i Avanceratsektionen torde vara en enkel åtgärd som inte kräver mycket tid av en utvecklare. @Biberu ?
Att man sedan bara behöver Avancerat-sektionen när man ska förhandsgranska inlägg eller lägga till en bildfil är en annan fråga. Jag kan till nöds köpa motiveringen att det är en plats för (en obefintlig) utveckling. Men i väntan på det skulle det inte skada om framför allt funktionen för att lägga till en bildfil var mer lättillgänglig, den är svår att hitta för nya användare! Detta kan ni göra om det finns lite mer tid för en utvecklare: slopa Avancerat-knappen helt och ersätt den med en knapp för att lägga till fil samt en knapp för förhandsgranskning. Utveckling kan också vara att förenkla!