Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule = Skräp?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2016-11-07 20:15
Ursprungligen av Hffre:

Det där var ett svar så långt ifrån min fråga man kan komma

På vilket sätt? Jag hade gul triangel för att airport-verktyget ansåg att den inte längre fanns, vilket den bevisligen gjorde eftersom utan den hade jag inte haft den internet-förbindelse som samma verktyg indikerade att jag hade...

  • Avstängd
  • 2016-11-07 20:29
Ursprungligen av jbygden:

På vilket sätt? Jag hade gul triangel för att airport-verktyget ansåg att den inte längre fanns, vilket den bevisligen gjorde eftersom utan den hade jag inte haft den internet-förbindelse som samma verktyg indikerade att jag hade...

Det var inte bara jag som inte förstod det oklara svaret.

Ursprungligen av erak:

Jag brukar hålla nere alt och trycka på wifi-symbolen, det är gratis och då ser man också kanal.

Jo, det funkar förstås, men är inte alls lika användarvänligt. Man måste exempelvis veta vad förkortningen RSSI står för, samt begripa sig på vad alla olika dBm-mätvärden egentligen innebär. Man får en bättre överblick i betalprogrammen, där det helt enkelt står "signal strength" istället för RSSI, och man kan se olika nätverks signalstyrkor och signal/brusförhållanden genom att helt enkelt jämföra alla WiFi-nät i ett stapeldiagram, där de visas sida vid sida. Om man sen tycker att det är värt 209 kronor beror nog främst på vad man har för behov, och/eller hur stora problemen är. Men sammanfattningsvis: alla har inte jättebekymmer, så ditt tips är bra, och tack för det!

(Tack också till IngoX: jag hade helt missat funktionen med "avsökning". Man lär sig något varje dag!)

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2016-11-18 18:43

Idag kan jag inte längre använda min Plex-server (som sitter med sladd in i min TC) från min laptop (ansluten med WiFi till samma TC)...

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2016-11-18 18:44
Ursprungligen av Hffre:

Det var inte bara jag som inte förstod det oklara svaret.

Om jag förstått hur det gick till kanske jag kunde varit mera utförlig och förklara vad status faktiskt var.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2016-11-26 18:47

Det här börjar bli mer och mer obegripligt, just nu har jag två olika laptops bredvid varandra (ca 50 cm mellan), den ena har "fullt blås" på nätet. Den andra säger "ingen internetanslutning", jag kan logga in på den med ssh från den som fungerar, men kommer ingen vart på internet. Det går inte att pinga TC:n från den utan internetanslutning dock...

Får nog bli en ny router i julklapp...

Du har antagligen samma fel som jag har med en gul triangel och sen står det enheten hittas inte lr nåt sånt fast nätet fungerar

nämligen detta http://macworld.idg.se/2.1038/1.667622/konsti...

fast jag har inte grejat med mitt ännu

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2016-11-27 11:45
Ursprungligen av Sapphire:

Du har antagligen samma fel som jag har med en gul triangel och sen står det enheten hittas inte lr nåt sånt fast nätet fungerar

nämligen detta http://macworld.idg.se/2.1038/1.667622/konsti...

fast jag har inte grejat med mitt ännu

Tack @Sapphire!

Det ska jag testa. Skönt att få lite "upprättelse" efter alla som tyckt att jag varit onödigt kritisk till min TC.

Tror dock att det blir en ny router i julklapp ändå, och så får denna TC vara extender istället.

Bevaka tråden