Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej,
Jag har följt tråden ett tag men nu kände jag att jag vill dela med mig av min väntan...
Kort version, bokade en Note 7 till grabben i slutet på augusti. Hopp till början på oktober då jag ändrade den bokningen till en mattsvart 7+ 128gb på Elgiganten.
Då var leverans tiden obekräftad vilket den är än idag, men till min stora förvåning ser jag idag att samma modell finns på lager i 6 butiker!!! Men tyvärr ingen i närheten där jag bor.

Är det inte konstigt att de lägger telefoner i butikslager innan de levererat alla förhandsbokningar??
När jag var i "min" butik idag fick jag bara undvikande svar att de butiker med saldo idag förmodligen hade fått över på första leveransen.
När jag sa att inga butiker hade saldo igår blev det en stel tystnad innan säljaren började prata om den senaste Huawei som jag kunde få ett bra pris på!!!!

Ursäkta lång text men nu tryter tålamodet.

  • Medlem
  • 2016-11-07 21:54
Ursprungligen av Person:

Hej,
Jag har följt tråden ett tag men nu kände jag att jag vill dela med mig av min väntan...
Kort version, bokade en Note 7 till grabben i slutet på augusti. Hopp till början på oktober då jag ändrade den bokningen till en mattsvart 7+ 128gb på Elgiganten.
Då var leverans tiden obekräftad vilket den är än idag, men till min stora förvåning ser jag idag att samma modell finns på lager i 6 butiker!!! Men tyvärr ingen i närheten där jag bor.

Är det inte konstigt att de lägger telefoner i butikslager innan de levererat alla förhandsbokningar??
När jag var i "min" butik idag fick jag bara undvikande svar att de butiker med saldo idag förmodligen hade fått över på första leveransen.
När jag sa att inga butiker hade saldo igår blev det en stel tystnad innan säljaren började prata om den senaste Huawei som jag kunde få ett bra pris på!!!!

Ursäkta lång text men nu tryter tålamodet.

Avboka och beställ från Apple, alternativt åk till en Apple-butik om du har någon i närheten.

Beställde en 128 gb rosa guld 7 plus den 14/9 hos Telia till att hämta ut i affär.
Har inte fått någon information alls nästan, dom har flyttat fram mitt leveransdatum i mer än 1 och en halv månad nu. Nu säger dom iallafall att den ska komma den 14/11, alltså om en vecka, hoppas det stämmer!!

Är det någon här som fått sin från telia till att hämta ut i butik? Känns som vi är nedprioriterade...

Ursprungligen av ronjajannebring:

Beställde en 128 gb rosa guld 7 plus den 14/9 hos Telia till att hämta ut i affär.
Har inte fått någon information alls nästan, dom har flyttat fram mitt leveransdatum i mer än 1 och en halv månad nu. Nu säger dom iallafall att den ska komma den 14/11, alltså om en vecka, hoppas det stämmer!!

Är det någon här som fått sin från telia till att hämta ut i butik? Känns som vi är nedprioriterade...

Där ser du @robertkarlsen
Det kunde ha varit värre fett att du äntligen fått din lur
Nu får man hoppas på att min kommer snart, stör mig sjukt mycket på att comviq ljuger hela tiden. Säg det riktiga datumet istället för att säga att den kommer i slutet av veckan hela tiden.

  • Medlem
  • 2016-11-07 23:53
Ursprungligen av Xaiphodius:

Underbart telenor, idag fick jag en telefon... Problemet de var inte de jag beställt utan fick en 7 JB fast jag bokat en 7+ JB... Underbart med lite salt i väntan... Bokade Förövrigt 3min efter releasen...

Åh, fantastiskt. Då har de skickat en telefon som jag beställt och som jag vill ha till dig som beställt en plus. Yay.

Ursprungligen av ronjajannebring:

Beställde en 128 gb rosa guld 7 plus den 14/9 hos Telia till att hämta ut i affär.
Har inte fått någon information alls nästan, dom har flyttat fram mitt leveransdatum i mer än 1 och en halv månad nu. Nu säger dom iallafall att den ska komma den 14/11, alltså om en vecka, hoppas det stämmer!!

Är det någon här som fått sin från telia till att hämta ut i butik? Känns som vi är nedprioriterade...

Jag fick bekräftelse nu att min telefon 7+ 128 GB ska snart finnas att hämta i Telia-butik. 3-4 veckor efter att jag fick beställningen ifrån NetOnNet.
Telefonen ifrån Telia bokade jag 10 september.
NetOnNet beställde jag 256 GB rosa för att jag var så less på att vänta den 19 oktober och fick den 20 (dagen efter)

Tycker synd om alla som beställt via operatörerna. Superdåligt hanterat.

Halebop

Nu blir jag med irriterad. Bokad en plus 128 Rosa från Halebop 13/9 (8 v sen idag) fick för nån vecka sen prel leveransbekräftelse v45.
Var i stan i helgen, kikade in i Apple-butiken men tänkte jag får ju min till veckan. (25 mil enkel väg till närmaste Apple butik)
Nu fick jag ny preliminär leverans bekräftelse från Halebop...... V 49-51!!!!?

Ursprungligen av Marbju:

Nu blir jag med irriterad. Bokad en plus 128 Rosa från Halebop 13/9 (8 v sen idag) fick för nån vecka sen prel leveransbekräftelse v45.
Var i stan i helgen, kikade in i Apple-butiken men tänkte jag får ju min till veckan. (25 mil enkel väg till närmaste Apple butik)
Nu fick jag ny preliminär leverans bekräftelse från Halebop...... V 49-51!!!!?

''

GÖTT!!!!

Skämt åsido.. Samma elände här... Beställt från Telenor.. V 47-48 är senaste given men jag har grymt låga förväntningar på att verkligen få telefonen då..

Ursprungligen av SUE:

Åh, fantastiskt. Då har de skickat en telefon som jag beställt och som jag vill ha till dig som beställt en plus. Yay.

Den gick på retur igår, har jag beställt 7+ ska jag fasen ha en 7+ me och inget annat.. Som sagt någon lycklig lär få en 7 JB snart iallafall

  • Medlem
  • 2016-11-08 12:41

Väntat på min 7+ plus från Telia jävligt länge och nu e jag trött. Går in på NetOnNet och det står att om jag beställer nu så har jag mobilen inom 2-4 dagar, stämmer det??

Har beställt en Plus 128 svart från Halebop. Har inte läst om så många i tråden som beställt där, ni som gjort det får gärna berätta när ni beställt samt fått den (eller vad ni har för prel. leveransdatum). Jag har inte ens fått något prel. levdatum än, men det var också bara ca 2 veckor sedan jag la beställningen så jag fattar att jag är långt bak i kön. Då jag köper den med Halebop Student så är jag bunden att beställa från deras hemsida tyvärr. Har man nån chans att få den innan jul tror ni?

Ursprungligen av fkyh:

Väntat på min 7+ plus från Telia jävligt länge och nu e jag trött. Går in på NetOnNet och det står att om jag beställer nu så har jag mobilen inom 2-4 dagar, stämmer det??

Så länge modellen finns inne på lager så stämmer det bra Fick min dock på 2 dagar från NetOnNet. Men allt har att göra vad man bor osv också.

Fick precis min rosa 7+ 128GB från Apple levererat, var lite orolig över att inte hinna få den innan jag ska iväg o jobba om 1 timma. Men hade tur

Beställde den 26/10 på apple store

När jag beställde den stod det först att jag skulle få den i början på dec sen ändrades det till den 13/11 och fick den idag

Hade fest en beställning på MH Store/Mac Huset men då de inte verkar få in många lurar så tröttnade jag på o vänta och gjorde en chansning hos AppleStore för att se om det skulle gå fortare och avboka den som tog längst tid

  • Medlem
  • 2016-11-08 14:10
Ursprungligen av Yumeyue:

Så länge modellen finns inne på lager så stämmer det bra Fick min dock på 2 dagar från NetOnNet. Men allt har att göra vad man bor osv också.

Bor i innerstan i Sthlm. Men vad najs! Är det värt? Hur avbokar man från Telia?

Ursprungligen av fkyh:

Bor i innerstan i Sthlm. Men vad najs! Är det värt? Hur avbokar man från Telia?

Om du har bokat via butik så behöver du inte avboka telefonen så länge du inte har betalat för den i förväg. Telefonen går automatiskt till nästa person efter 48 h om du inte hämtat ut den. Så skulle du beställa via NetOnNet och den telefonen kommer före så låter du bara bli att hämta ut den bara.
Om Telias kommer före NetOnNet så hämtar du bara ut den därifrån och ringer NetOnNet och avbokar.

  • Medlem
  • 2016-11-08 14:59
Ursprungligen av Yumeyue:

Om du har bokat via butik så behöver du inte avboka telefonen så länge du inte har betalat för den i förväg. Telefonen går automatiskt till nästa person efter 48 h om du inte hämtat ut den. Så skulle du beställa via NetOnNet och den telefonen kommer före så låter du bara bli att hämta ut den bara.
Om Telias kommer före NetOnNet så hämtar du bara ut den därifrån och ringer NetOnNet och avbokar.

Najs! Men har beställt så att jag hämtar ut den på ett utlämningsställe, dvs. Coop i närheten av där jag bor. Det ändrar väl på saken, eller?

  • Medlem
  • 2016-11-08 16:09
Ursprungligen av Nisse01:

Har beställt en Plus 128 svart från Halebop. Har inte läst om så många i tråden som beställt där, ni som gjort det får gärna berätta när ni beställt samt fått den (eller vad ni har för prel. leveransdatum). Jag har inte ens fått något prel. levdatum än, men det var också bara ca 2 veckor sedan jag la beställningen så jag fattar att jag är långt bak i kön. Då jag köper den med Halebop Student så är jag bunden att beställa från deras hemsida tyvärr. Har man nån chans att få den innan jul tror ni?

Jag la min den 6 Oktober, också rätt sent, mitt prel. leveransdatum är just nu 19/12. Var från början 18/11. Lär ju flyttas bakåt något. Du kommer nog tyvärr få vänta på din till Januari.

Ursprungligen av fkyh:

Jag la min den 6 Oktober, också rätt sent, mitt prel. leveransdatum är just nu 19/12. Var från början 18/11. Lär ju flyttas bakåt något. Du kommer nog tyvärr få vänta på din till Januari.

Tack för ditt svar!

Var det samma färg och modell (128 mattsvart)?

  • Medlem
  • 2016-11-08 16:40
Ursprungligen av Nisse01:

Tack för ditt svar!

Var det samma färg och modell (128 mattsvart)?

21 December nu faktiskt... Japp, samma.

Oj har ni fortfarande inte fått er iphone.. Lider med er fölk!

Ursprungligen av fkyh:

21 December nu faktiskt... Japp, samma.

Haha, vad segt. När jag chattade med Halebop-supporten sa de "om minst 5 veckor". Med stor betoning på "minst" med andra ord. Nåväl, min kommer när den kommer…

  • Medlem
  • 2016-11-08 20:17
Ursprungligen av Nisse01:

Haha, vad segt. När jag chattade med Halebop-supporten sa de "om minst 5 veckor". Med stor betoning på "minst" med andra ord. Nåväl, min kommer när den kommer…

Halebop är kända för att ha kass kundservice och långa väntetider, tyvärr. Väntan var värst precis i början för då är man ivrig att få den, nu har det lagt sig och jag känner mest "meeeehhh den kommer när den kommer" Den som väntar på något gott....:)

Ursprungligen av fkyh:

Halebop är kända för att ha kass kundservice och långa väntetider, tyvärr. Väntan var värst precis i början för då är man ivrig att få den, nu har det lagt sig och jag känner mest "meeeehhh den kommer när den kommer" Den som väntar på något gott....:)

Jaså, själv har jag varit jättenöjd med deras kundservice alla år jag varit kund.

Jo, visst är det så. Jag kan gott vänta på den, har ju en 5:a som funkar bra. Däremot är batteriet riktigt uselt i kyla numera så det var mest därför jag beställde en ny. Men det är ju kallt en bra bit efter januari också som tur är

Ursprungligen av Nisse01:

Har beställt en Plus 128 svart från Halebop. Har inte läst om så många i tråden som beställt där, ni som gjort det får gärna berätta när ni beställt samt fått den (eller vad ni har för prel. leveransdatum). Jag har inte ens fått något prel. levdatum än, men det var också bara ca 2 veckor sedan jag la beställningen så jag fattar att jag är långt bak i kön. Då jag köper den med Halebop Student så är jag bunden att beställa från deras hemsida tyvärr. Har man nån chans att få den innan jul tror ni?

Jag beställde en Iphone 7 Gagat Svart 128 GB 9/9 från Halebop direkt efter 09..
Men var tydligen i senaste laget !
Sedan dess har jag väntat och för ca 3 veckor sedan fick jag en uppdaterad order att "Den preliminära leveranstiden är vecka 45"

Så hörde av mig till Halebop idag och dom inväntar en stor leverans denna vecka från Apple och då sa dom till mig att jag kommer få min telefon skickad denna vecka ..

Så jag håller mina tummar att den kommer i veckan.

  • Medlem
  • 2016-11-09 11:19

NU BÖRJAR DET HÄNDA NÅGOT! Telia har flyttat fram min prel. leverans från den 21/12 till den 12/12, fortfarande långt borta MEN det tyder ju på leveranser. Yay.

Halebop
Beställde 13/9 en plus 128 GB rosa fick först prel. leverans v 44-45 sen v 49-51 sen igen v45 till igår ändra de till v 49-51 jag chatta med Halebop och de säjer de är för att inte Apple hinner leverera denna vecka. Men kan komma snabbare än v 49-51. Nu idag har de ändrat igen till v45, alltså nu denna vecka...de är mkt åt och fram ....?

Ursprungligen av Marbju:

Halebop
Beställde 13/9 en plus 128 GB rosa fick först prel. leverans v 44-45 sen v 49-51 sen igen v45 till igår ändra de till v 49-51 jag chatta med Halebop och de säjer de är för att inte Apple hinner leverera denna vecka. Men kan komma snabbare än v 49-51. Nu idag har de ändrat igen till v45, alltså nu denna vecka...de är mkt åt och fram ....?

Det är konstigt, för mig har dom aldrig ändrat preliminära levereanstiden för i vilket fall..
Har alltid stått vecka 45 för mig!

Ursprungligen av Joooonis:

Det är konstigt, för mig har dom aldrig ändrat preliminära levereanstiden för i vilket fall..
Har alltid stått vecka 45 för mig!

Hur lång tid från beställning tog det innan ni fick ett prel. datum på ordersidan?

Ursprungligen av Nisse01:

Hur lång tid från beställning tog det innan ni fick ett prel. datum på ordersidan?

Oj du haha, jag fick det i okt för ca 3 veckor sedan! Annars har det aldrig stått..
Och jag beställde 9/9

Ursprungligen av Joooonis:

Oj du haha, jag fick det i okt för ca 3 veckor sedan! Annars har det aldrig stått..
Och jag beställde 9/9

Tror de tog tre v innan första prel lev veckan kom upp från 13/9.

Bevaka tråden