Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Marbju:

Tror de tog tre v innan första prel lev veckan kom upp från 13/9.

Ja du Halebop verkar inte riktigt helt bra..
I chatten igår så sa dom att en stor leverans kommer i veckan och att dom ska kunna skicka min telefon i veckan..

Ringde till säljsupporten idag och där är dom inte alls lika säkra...

  • Medlem
  • 2016-11-09 17:35

De som kan och har de ekonomiska möjligheterna bör genast ge sina operatörer långfingret och beställa telefonen direkt från Apple istället.

Ursprungligen av Dalle:

De som kan och har de ekonomiska möjligheterna bör genast ge sina operatörer långfingret och beställa telefonen direkt från Apple istället.

Mycket bra råd. Har haft den sedan första släppet - via Telia cash med posten. Börjar nästan " kännas gammal " nu. Skulle aldrig vänta på en återförsäljare så länge. Det verkar som det är mycket godtycke i hur dom levererar. Som att vinna på en Triss - ny lott för dom flesta - eller nit.
Så skall det inte behöva vara med dom prislappar vi pratar om på iPhone.

Fick nu meddelande av Telia att telefonen fanns att hämta i Telia-butiken. Jag låter bli att hämta ut den så en annan lycklig får den.
Men alltså...helt otroligt. Det tog 10 veckor för Telia att leverera telefonen. 2 hela månader.
Bokade den 10:e september. 7 + 128 GB rosaguld

Är glad att jag beställde ifrån NetOnNet istället.

  • Medlem
  • 2016-11-10 08:54

Nu finns det möjlighet att hämta en 7 Plus gagatsvart i Täby för den som vill.

  • Medlem
  • 2016-11-10 09:57

Fick meddelande idag att min 7+ Rosa 256 Gb ska levereras imorgon från Telia
Beställde den 6 okt.

Ursprungligen av Joooonis:

Ja du Halebop verkar inte riktigt helt bra..
I chatten igår så sa dom att en stor leverans kommer i veckan och att dom ska kunna skicka min telefon i veckan..

Ringde till säljsupporten idag och där är dom inte alls lika säkra...

Intressant… Håll oss gärna uppdaterade, jag kommer ju inte få på denna leverans men då är det iaf en drös färre personer i kön före mig när du fått din

jag tröttnade på dustin till slut. ringde apple store. de hade iPhone 7+ 256GB på lager. så jag körde dit och köpte en sådan och det underliga vara att den kostade bara 500 kronor mer än 128'an på dustin. hm.

Är Telias iPhone 7 Plus olåsta?

huraaaaa idag ringade från mediamarket. min 7+ black 32gb ska bli redo inom en vecka jag har beställat i 1/10

  • Medlem
  • 2016-11-10 21:54

Efter precis 2 månader och 1 dag kom min vanliga 7, JB, 128GB till min Telenorbutik. Beställde alltså 9/9 med bekräftelse runt klockan 14:00. Så nu har jag den och är väldigt nöjd med telefonen.

Däremot är jag inte nöjd med hur Telenor har skött detta så nästa gång köper jag inte telefon från dem.

Men om det fortfarande finns trådföljare som väntar på Telenor så händer det i alla fall saker nu. Alltid något.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Är Telias iPhone 7 Plus olåsta?

Ja, det tror jag iaf de är, om jag har rätt så är det nog bara 3 som har låsta iPhones men de andra har olåsta

Annonser ska skapas under Marknad, inte i forumet.

Ursprungligen av SUE:

Efter precis 2 månader och 1 dag kom min vanliga 7, JB, 128GB till min Telenorbutik. Beställde alltså 9/9 med bekräftelse runt klockan 14:00. Så nu har jag den och är väldigt nöjd med telefonen.

Däremot är jag inte nöjd med hur Telenor har skött detta så nästa gång köper jag inte telefon från dem.

Men om det fortfarande finns trådföljare som väntar på Telenor så händer det i alla fall saker nu. Alltid något.

Vad får dig att tro det?? Förstod jag dig rätt var det en vanlig 7:a du fick.. Den ligger ju långt mycket längre fram i leveranserna än vad plusmodellerna ligger.. Chattade med Telenor igår och svaren gav en knappast något uns av mer hopp än tidigare.. V47-48 som jag kan svära på kommer förlängas ytterliggare någon gång i nästa vecka eller början av vecka 47.. Skulle bli förvånad om telefonhelvetet kommer ens före nyår... Under all kritik leveranserna från Telenor.. Och deras idé om kompensation till sina kunder är ett rent skämt

  • Medlem
  • 2016-11-11 11:12
Ursprungligen av Mahler72:

Vad får dig att tro det?? Förstod jag dig rätt var det en vanlig 7:a du fick.. Den ligger ju långt mycket längre fram i leveranserna än vad plusmodellerna ligger.. Chattade med Telenor igår och svaren gav en knappast något uns av mer hopp än tidigare.. V47-48 som jag kan svära på kommer förlängas ytterliggare någon gång i nästa vecka eller början av vecka 47.. Skulle bli förvånad om telefonhelvetet kommer ens före nyår... Under all kritik leveranserna från Telenor.. Och deras idé om kompensation till sina kunder är ett rent skämt

Utsäktar om jag var otydlig, det jag menade var att det rör på sig vad gäller den vanliga 7an. Har förstått att det är ännu värre vad gäller plus.

Håller med om att det är otroligt dåligt skött av Telenor och vad det verkar de flesta operatörer. Rent tragiskt dåligt.

Jag kommer i alla fall överge allt vad "change" och köpa telefon via operatör heter. När 8an kommer blir det via Apple så säljer jag 7an.

Ursprungligen av Mahler72:

Under all kritik leveranserna från Telenor.. Och deras idé om kompensation till sina kunder är ett rent skämt

Vad menar du att t ex Telenor har gjort för fel? Själv har jag beställt från Halebop och det enda jag vet om leveranstid är att de inte vet nåt alls. Jag hade då hellre fått en uppskattning än att inget veta alls (vilket jag nog iofs får om någon vecka).

Och att kompensera kunderna för en lång leverans som inte beror på dom, utan att Apple inte hinner förse alla, hur kan det vara ett rent skämt?

Eller är det så att du betalat i förskott, och därför är arg att de håller på dina pengar? Det kan jag förstå i så fall. Annars får du gärna berätta hur du tycker operatörerna skulle gjort istället (utifrån alla rådande omständigheter) Det ligger ju självklart i deras intresse också att du får din telefon så fort som möjligt.

Nu har jag följt tråden väldigt länge och är så himla trött på apples sketna produktion och leverans, allt dem har gjort är att hålla tillbaka produkter eller produktion så att det blir en starkare efterfrågan och att dem skapar en "hype" dem har isåfall lyckats med det så pass att de som verkligen gillar deras produkter sen långt tillbaka börjar få avsmak utav den förjävliga leveranstiden(ursäkta språket)
Jag själv beställde en iPhone 7 plus 128GB gagatsvart kl 09.04 9/9 hos Tele2, har fortfarande inte fått någon som helst jävla information när de ens får in någon telefon, så information om när den skickas till mig är bara att drömma om. Har haft kontakt med tele2 cirka 1 gång i veckan sedan beställning.
Min envishet låter mig inte avbeställa, men mitt vill ha begär vill bara spy, känner knappt någon som helst lust att få den nu, nästan så att man vill vänta och köpa 8an istället...
Man låter som en jäkla bortskämd snorunge när man skriver såhär men någon måtta får det vara tycker jag iaf!
Det var allt ifrån mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-11 16:31

Fick min 7plus 128 silver från telenor i dag bestälde den 14/9

Ursprungligen av Nisse01:

Vad menar du att t ex Telenor har gjort för fel? Själv har jag beställt från Halebop och det enda jag vet om leveranstid är att de inte vet nåt alls. Jag hade då hellre fått en uppskattning än att inget veta alls (vilket jag nog iofs får om någon vecka).

Och att kompensera kunderna för en lång leverans som inte beror på dom, utan att Apple inte hinner förse alla, hur kan det vara ett rent skämt?

Eller är det så att du betalat i förskott, och därför är arg att de håller på dina pengar? Det kan jag förstå i så fall. Annars får du gärna berätta hur du tycker operatörerna skulle gjort istället (utifrån alla rådande omständigheter) Det ligger ju självklart i deras intresse också att du får din telefon så fort som möjligt.

Dom tar fullt betalt från beställningsdatum trots att jag inte kan använd telefonen eller abonnemanget och dom inte kan leverera vilket i min bok är gnidet!! Konsumentköplagen ger dom 30 dagar att leverera varefter kunden kan kräva prisavdrag eller häva köp!! Deras kompensationspaket på 100 gb är ett skämt!! Nått mer du undra??

Ursprungligen av add3:

Fick min 7plus 128 silver från telenor i dag bestälde den 14/9

Se där!! Beställde en svart 128 plus samma dag!! Inte ett pip!!

Ursprungligen av robertkarlsen:

Är Telias iPhone 7 Plus olåsta?

Nej tror inte det...

Ursprungligen av robertkarlsen:

Är Telias iPhone 7 Plus olåsta?

Ursprungligen av Mahler72:

Dom tar fullt betalt från beställningsdatum trots att jag inte kan använd telefonen eller abonnemanget och dom inte kan leverera vilket i min bok är gnidet!! Konsumentköplagen ger dom 30 dagar att leverera varefter kunden kan kräva prisavdrag eller häva köp!! Deras kompensationspaket på 100 gb är ett skämt!! Nått mer du undra??

Varför häver du inte köpet då, eller kräver prisavdrag?

Ursprungligen av Nisse01:

Varför häver du inte köpet då, eller kräver prisavdrag?

Har såklart både krävt och fått ett prisavdrag motsvarande två abonnemangsmånader! Inget som säger att den kompensationen är tillräcklig dock eller att jag är nöjd med det!! Får ff amortera en telefon som inte finns!! I min värld skall jag betala noll tills telefonen levererats å jag KAN nyttja tjänsten

Ursprungligen av 3gs2009:

Nu har jag följt tråden väldigt länge och är så himla trött på apples sketna produktion och leverans, allt dem har gjort är att hålla tillbaka produkter eller produktion så att det blir en starkare efterfrågan och att dem skapar en "hype" dem har isåfall lyckats med det så pass att de som verkligen gillar deras produkter sen långt tillbaka börjar få avsmak utav den förjävliga leveranstiden(ursäkta språket)
Jag själv beställde en iPhone 7 plus 128GB gagatsvart kl 09.04 9/9 hos Tele2, har fortfarande inte fått någon som helst jävla information när de ens får in någon telefon, så information om när den skickas till mig är bara att drömma om. Har haft kontakt med tele2 cirka 1 gång i veckan sedan beställning.
Min envishet låter mig inte avbeställa, men mitt vill ha begär vill bara spy, känner knappt någon som helst lust att få den nu, nästan så att man vill vänta och köpa 8an istället...
Man låter som en jäkla bortskämd snorunge när man skriver såhär men någon måtta får det vara tycker jag iaf!
Det var allt ifrån mig.

Enligt en kund på Tele2s facebooksida så blev han kompenserad med 100g surf och en högtalare från JBL. Han hade tydligen redan 100g surf så han vart inte så glad. Har du fått någon info om kompensation?

Ursprungligen av pelefantensmage:

Enligt en kund på Tele2s facebooksida så blev han kompenserad med 100g surf och en högtalare från JBL. Han hade tydligen redan 100g surf så han vart inte så glad. Har du fått någon info om kompensation?

Har just nu inte fått någon information om kompensation, men det lär jag ta så fort jag fått min iPhone, om den nu kommer då haha! Dock så skulle inte jag heller nöja mig med 100G surf för det är inte ens nödvändigt för mig, hellre ett par fria månader eller så.
Men som sagt de lär jag ta när jag fått den

Ursprungligen av Mahler72:

Har såklart både krävt och fått ett prisavdrag motsvarande två abonnemangsmånader! Inget som säger att den kompensationen är tillräcklig dock eller att jag är nöjd med det!! Får ff amortera en telefon som inte finns!! I min värld skall jag betala noll tills telefonen levererats å jag KAN nyttja tjänsten

Jag förstår att det är segt att inte få sin telefon (jag väntar själv på min). Men min fråga rörde vad du tycker Telenor har gjort för fel. Du kunde alltså välja mellan kompensation eller att häva köpet, och du har fått kompensation. Om du inte är nöjd med den kan du alltså häva köpet. Varför gör du inte det då istället för att fortsätta vänta men samtidigt klaga över det?

Något nytt om comviq?

Ursprungligen av ryckarn34:

Japp, nästa eller veckan därpå blir det nog. Har fått höra det samma ifrån comviq.

Har du fått din telefon nu?

Ursprungligen av Aliceblyn:

Har du fått din telefon nu?

Nepp, tyvärr inte.

Bevaka tråden