Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av el gringo:

Jag har för mig att jag läst att vissa har problem med batteritid på iphone 7 plus. jag har det nämligen. med moderat nyttjande är jag nere på 10-20% efter en dag

Om jag jämför med min 6:a och ungefär samma användning under en dag så är inte batteritiden bättre på min nya 7+ bättre än på min 2 år gamla 6:a

Ursprungligen av Sapphire:

Om jag jämför med min 6:a och ungefär samma användning under en dag så är inte batteritiden bättre på min nya 7+ bättre än på min 2 år gamla 6:a

Håller med;
Bättre än 6S+ men sämre än 6+ av förklarliga skäl kanske. 6+ har störst batteri. OS:et eller alla olika chip verkar inte ha någon större inverkan på batteritiden det är störst som vinner helt enkelt.

  • Medlem
  • 2016-11-17 17:30

Jag har varit inne här och läst många ggr men fösta gången jag skriver.

Jag har beställt en iPhone 7+ på comviq den 1 oktober fick 7-8 veckor leveranstid är nu inne i vecka 7 jag har pratat med dom tusen gånger denna veckan och de saatt jag får telefonen denna eller nästa vecka altså inom en vecka iallafall och nu får jag sms av dom att leveransen kommer dröja ytligare 1 månad till skämtar dom med mig eller vänta 3 månader på en jäkla telefon den känns redan gammal innan man har fått den asså jag är så arg just nu vet inte vad ska göra här kommer sms de skicade.

Hej! Gällande din nya iPhone 7 Plus så har det uppstått ytterligare förseningar. Vi har inte fått något nytt leveransdatum från Apple men vår förhoppning är att vi ska kunna leverera till dig i slutet av vecka 50. Som kompensation för förseningen bjuder vi på 30 GB data och en JBL GO högtalare som du får efter leverans. Vi ber om ursäkt för förseningen och lovar att höra av oss när vi vet mer! Hälsningar Comviq

Nu alla väntande iPhone-fränder har halebop äntligen skickat min telefon!

En 7+ 128gb Jetblack, den som väntar på något gott väntar...

Ursprungligen av Aylos:

Jag har varit inne här och läst många ggr men fösta gången jag skriver.

Jag har beställt en iPhone 7+ på comviq den 1 oktober fick 7-8 veckor leveranstid är nu inne i vecka 7 jag har pratat med dom tusen gånger denna veckan och de saatt jag får telefonen denna eller nästa vecka altså inom en vecka iallafall och nu får jag sms av dom att leveransen kommer dröja ytligare 1 månad till skämtar dom med mig eller vänta 3 månader på en jäkla telefon den känns redan gammal innan man har fått den asså jag är så arg just nu vet inte vad ska göra här kommer sms de skicade.

Hej! Gällande din nya iPhone 7 Plus så har det uppstått ytterligare förseningar. Vi har inte fått något nytt leveransdatum från Apple men vår förhoppning är att vi ska kunna leverera till dig i slutet av vecka 50. Som kompensation för förseningen bjuder vi på 30 GB data och en JBL GO högtalare som du får efter leverans. Vi ber om ursäkt för förseningen och lovar att höra av oss när vi vet mer! Hälsningar Comviq

1a oktober? det var ju bara 3 veckor sen. Vilken färg/utrymme har du beställt?

  • Medlem
  • 2016-11-17 21:48
Ursprungligen av Aliceblyn:

1a oktober? det var ju bara 3 veckor sen. Vilken färg/utrymme har du beställt?

Vadå 3 veckor sen du blandar med november tror jag 1 oktober beställde jag och är nu inne i v 7 nu. Beställde iPhone plus guld 128 gb

Ursprungligen av Aylos:

Vadå 3 veckor sen du blandar med november tror jag 1 oktober beställde jag och är nu inne i v 7 nu. Beställde iPhone plus guld 128 gb

avboka 3 månader...sjukt

  • Medlem
  • 2016-11-17 22:30

Asså jag känner mig lurad först får jag vänta 2 månader och precis när jag ska få telefonen inom en vecka som de sa skickar de sms och säger att den kommer att vara sen 1 hel månad så 3 månader för en telefon får man vänta och när jag skrev till dom sa de att jag kan avbeställa om det inte passar ??? Så jäkla sur blev jag vrf säljer de massa telefoner som de inte har eller vet när de kommer in.

Ursprungligen av Aylos:

Asså jag känner mig lurad först får jag vänta 2 månader och precis när jag ska få telefonen inom en vecka som de sa skickar de sms och säger att den kommer att vara sen 1 hel månad så 3 månader för en telefon får man vänta och när jag skrev till dom sa de att jag kan avbeställa om det inte passar ??? Så jäkla sur blev jag vrf säljer de massa telefoner som de inte har eller vet när de kommer in.

Är också ganska less på tele2, beställde 9/9, inte hört ett knyst inte fått någon som helst information utöver kundtjänst som sa "troligtvis innan december"...

Halebop

7 plus 138 GB rosegold. Till slut kom den 8v, 2 dgr. 4 dagar från jag fick meddelande att den va lämnad till posten. Men så bor ja i norra Norrland. Hade en vanlig sexa innan, denna känns stooor... hur upplevs Hissgate ni som har det? Vill ju kolla att allt är ok. Hittills känns den bra, men ska bli spännande hur tålig den är i minusgrader. Min sexa va sämst, dog väldigt snabbt. Trist när man tränar mkt utomhus på vintern i många minusgrader
?

Ursprungligen av Aylos:

Jag har varit inne här och läst många ggr men fösta gången jag skriver.

Jag har beställt en iPhone 7+ på comviq den 1 oktober fick 7-8 veckor leveranstid är nu inne i vecka 7 jag har pratat med dom tusen gånger denna veckan och de saatt jag får telefonen denna eller nästa vecka altså inom en vecka iallafall och nu får jag sms av dom att leveransen kommer dröja ytligare 1 månad till skämtar dom med mig eller vänta 3 månader på en jäkla telefon den känns redan gammal innan man har fått den asså jag är så arg just nu vet inte vad ska göra här kommer sms de skicade.

Hej! Gällande din nya iPhone 7 Plus så har det uppstått ytterligare förseningar. Vi har inte fått något nytt leveransdatum från Apple men vår förhoppning är att vi ska kunna leverera till dig i slutet av vecka 50. Som kompensation för förseningen bjuder vi på 30 GB data och en JBL GO högtalare som du får efter leverans. Vi ber om ursäkt för förseningen och lovar att höra av oss när vi vet mer! Hälsningar Comviq

Hej! Så va de för mig med halebop, samma v som jag skulle få den flytta de fram 5 v. Men sen efter ngr dagar flytta de tillbaka lev vecka. Jag chatta med de och de visste inte när de skulle få leverans från Apple. Men helt plötsligt så fick jag den igår. Så de blev v46 isf v45. Otroligt lång leveranstid med dryga 8 v. ?

NetoNet har på lager

Ursprungligen av Aliceblyn:

1a oktober? det var ju bara 3 veckor sen. Vilken färg/utrymme har du beställt?

Med tanke på att halva Nov gått så är det nog mer än 3 veckor sen det var 1 Okt

Ursprungligen av Marbju:

7 plus 138 GB rosegold. Till slut kom den 8v, 2 dgr. 4 dagar från jag fick meddelande att den va lämnad till posten. Men så bor ja i norra Norrland. Hade en vanlig sexa innan, denna känns stooor... hur upplevs Hissgate ni som har det? Vill ju kolla att allt är ok. Hittills känns den bra, men ska bli spännande hur tålig den är i minusgrader. Min sexa va sämst, dog väldigt snabbt. Trist när man tränar mkt utomhus på vintern i många minusgrader
?

Bytte med från vanlig 6:a till 7+ börjar vänja mig nu med storleken fast tycker att den lilla var lite mer behändigare, däremot märker jag ingen större skillnad på själva batteritiden just nu iaf men o andra sidan har vi inga minusgrader än iaf här nere på västkusten

Har inte märkt av nån hissgate på min än iaf, men så hör jag ifs illa så kanske därför ☺️☺️

Ursprungligen av Aylos:

Jag har varit inne här och läst många ggr men fösta gången jag skriver.

Jag har beställt en iPhone 7+ på comviq den 1 oktober fick 7-8 veckor leveranstid är nu inne i vecka 7 jag har pratat med dom tusen gånger denna veckan och de saatt jag får telefonen denna eller nästa vecka altså inom en vecka iallafall och nu får jag sms av dom att leveransen kommer dröja ytligare 1 månad till skämtar dom med mig eller vänta 3 månader på en jäkla telefon den känns redan gammal innan man har fått den asså jag är så arg just nu vet inte vad ska göra här kommer sms de skicade.

Hej! Gällande din nya iPhone 7 Plus så har det uppstått ytterligare förseningar. Vi har inte fått något nytt leveransdatum från Apple men vår förhoppning är att vi ska kunna leverera till dig i slutet av vecka 50. Som kompensation för förseningen bjuder vi på 30 GB data och en JBL GO högtalare som du får efter leverans. Vi ber om ursäkt för förseningen och lovar att höra av oss när vi vet mer! Hälsningar Comviq

Många här har väntat sen de förbokade 9/9 så du ska nog inte klaga ännu ???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-18 18:35
Ursprungligen av Aylos:

Asså jag känner mig lurad först får jag vänta 2 månader och precis när jag ska få telefonen inom en vecka som de sa skickar de sms och säger att den kommer att vara sen 1 hel månad så 3 månader för en telefon får man vänta och när jag skrev till dom sa de att jag kan avbeställa om det inte passar ??? Så jäkla sur blev jag vrf säljer de massa telefoner som de inte har eller vet när de kommer in.

Det underlättar läsandet av dina poster med lite kommatecken och punkter här och var
Klart de säljer, de vill tjäna pengar, vi har ett kapitalistiskt samhälle. Varför köper du en telefon du inte vet leveranstiden på?

Ursprungligen av Aliceblyn:

avboka 3 månader...sjukt

Inte många rätt nu ? 7 veckor = 1,5 månad typ inte tre månader va? ?
Beställde själv 14/9 .. Väntat 9 veckor nu ?

  • Medlem
  • 2016-11-18 19:54
Ursprungligen av kenjon:

Det underlättar läsandet av dina poster med lite kommatecken och punkter här och var
Klart de säljer, de vill tjäna pengar, vi har ett kapitalistiskt samhälle. Varför köper du en telefon du inte vet leveranstiden på?

när jag beställde telefonen sa dom att leveransen är mellan 7-8 veckor sedan säger dom att jag ska få telefonen under veckan och igår heltplötsligt säger de att den kommer vara 1 månad sen?? Låter detta normalt eller??? Isåfall får de skriva ut att väntetiden är mellan 2-3 månader när man beställer inte 7-8 veckor.
Visst förseningar kan förekomma det säger jag inget om men att de först säger att jag får telefonen vilken dag som helst och sendan säger att det kommer dröja 4 veckor till är inte okej.

Ursprungligen av Aylos:

när jag beställde telefonen sa dom att leveransen är mellan 7-8 veckor sedan säger dom att jag ska få telefonen under veckan och igår heltplötsligt säger de att den kommer vara 1 månad sen?? Låter detta normalt eller??? Isåfall får de skriva ut att väntetiden är mellan 2-3 månader när man beställer inte 7-8 veckor.
Visst förseningar kan förekomma det säger jag inget om men att de först säger att jag får telefonen vilken dag som helst och sendan säger att det kommer dröja 4 veckor till är inte okej.

? Har ju bara hänt två gånger hittills här ? Skulle haft min telefon v41-42! Jojo!!

Idag lämnade jag kön på telenor, jag ringde till parodi företaget tidigare idag för att se vad dom gjort åt att dom skickade fel telefon till mig (fick en 7 och inte den 7+ jag beställt) valde jag att åka till min lokala Telia butik fråga hur dom kunde hjälpa mig, dom erbjöd mig en silver direkt över disk.. Så nu har jag sagt upp mig hos telenor och är stolt ägare av en 7+...

Annonser ska ligga under Marknad, inte i forumet.

Ursprungligen av Aylos:

Jag har varit inne här och läst många ggr men fösta gången jag skriver.

Jag har beställt en iPhone 7+ på comviq den 1 oktober fick 7-8 veckor leveranstid är nu inne i vecka 7 jag har pratat med dom tusen gånger denna veckan och de saatt jag får telefonen denna eller nästa vecka altså inom en vecka iallafall och nu får jag sms av dom att leveransen kommer dröja ytligare 1 månad till skämtar dom med mig eller vänta 3 månader på en jäkla telefon den känns redan gammal innan man har fått den asså jag är så arg just nu vet inte vad ska göra här kommer sms de skicade.

Hej! Gällande din nya iPhone 7 Plus så har det uppstått ytterligare förseningar. Vi har inte fått något nytt leveransdatum från Apple men vår förhoppning är att vi ska kunna leverera till dig i slutet av vecka 50. Som kompensation för förseningen bjuder vi på 30 GB data och en JBL GO högtalare som du får efter leverans. Vi ber om ursäkt för förseningen och lovar att höra av oss när vi vet mer! Hälsningar Comviq

Själv beställde man från comviq 19 september och väntar fortfarande (iphone 7 plus gagatsvart ). Kontaktat comviq, men deras support har bara drygat sig varje gång. Har inte heller fått information angående om kompensation.. Livet suger ;_;

Ni som fått era iPhone 7/7+, är ni nöjda eller?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-11-22 14:18
Ursprungligen av CekariYH:

Ni som fått era iPhone 7/7+, är ni nöjda eller?

Jag är mycket nöjd, förutom att den repas extremt lätt! (iPhone 7 Plus Gagatsvart)

  • Medlem
  • 2016-11-22 14:29
Ursprungligen av CekariYH:

Ni som fått era iPhone 7/7+, är ni nöjda eller?

Mycket nöjd. Svart 7 Plus 256 GB från Telenor som beställdes första dagen och som kom efter en månad. Inga som helst problem, varken med byggkvaliteten, skärmen eller spoltjut.

Jet Black 256

Blev en Jet Black 256 eftersom jag inte kan vänta till januari på en plus och min nuvarande inte mår bra.

Ursprungligen av Ljung:

Mycket nöjd. Svart 7 Plus 256 GB från Telenor som beställdes första dagen och som kom efter en månad. Inga som helst problem, varken med byggkvaliteten, skärmen eller spoltjut.

Håller med, är hel nöjd. Det enda jag kan klaga över är batteritiden. Verkar inte vara så bra som förväntat.

Jag klarar mig på en dag, men inte mer. Så för någon som använder mer än dagligt användande, lär den inte hålla. Vad jag hört ska det vara nästan omöjligt att ta slut batteriet på en dag, men det är det ju inte. Kanske gäller detta bara min, men enligt apple så funkar det.

Hur är det med er? Hur många timmar "användning" klarar er 7 plus? Jag kör på nästan lägsta ljustyrkan också.

Ursprungligen av Smil333:

Själv beställde man från comviq 19 september och väntar fortfarande (iphone 7 plus gagatsvart ). Kontaktat comviq, men deras support har bara drygat sig varje gång. Har inte heller fått information angående om kompensation.. Livet suger ;_;

Pratade precis med en medarbetare på tele2 som ringde till deras leveransavdeling osv, han sa att telefonen skickades igår kl 19.00 ifrån PostNord han hade ett kolli id, men konstigt nog har jag fortfarande inte fått något varken på mejl eller sms. Får väll hoppas att den är levererad imorgon eller iaf i veckan...

Ursprungligen av ryckarn34:

Håller med, är hel nöjd. Det enda jag kan klaga över är batteritiden. Verkar inte vara så bra som förväntat.

Jag klarar mig på en dag, men inte mer. Så för någon som använder mer än dagligt användande, lär den inte hålla. Vad jag hört ska det vara nästan omöjligt att ta slut batteriet på en dag, men det är det ju inte. Kanske gäller detta bara min, men enligt apple så funkar det.

Hur är det med er? Hur många timmar "användning" klarar er 7 plus? Jag kör på nästan lägsta ljustyrkan också.

Har du kollat vad som drar batteri?
FB etc kan dra mycket även om man inte använder det liksom en mängd platstjänster som ligger i bakgrunden.

Ursprungligen av CekariYH:

Har du kollat vad som drar batteri?...

Det finns redan en tråd för den diskussionen:
http://www.99mac.se/forum/t/319024-ios-10-ell...

Bevaka tråden