Hej,
jag har en iPhone 6s (version 10.1.1) och en macbook air från 2011 som jag precis uppdaterat till Sierra. Jag har drygt 3000 bilder på iphonen som jag vill ha över till datorn, men när jag kopplar ihop dem och öppnar Bilder så finns där bara drygt 10 bilder. Jag antar att det som ställer till det är att jag har aktiverat iCloud-bilddelning. När jag tänkt avaktivera bilddelning kommer frågan upp "Bilder och videor som inte har hämtats klart kommer att tas bort från denna iphone. De är fortfarande tillgängliga på andra enheter som använder icloud-bildbibliotek", och så kan jag välja på att "Ta bort från iphone" eller "Hämta bilder och videor". Jag är rädd att om jag väljer ta bort från iphone, att alla 3000 bilder försvinner helt? Eller?
Anledningen till att jag vill tömma iphonen är för att min man ska ta över den och att jag vill ha alla bilder på ett och samma ställe = iphoto och sen extern hårddisk.
Någon som har förslag på hur jag lättast och bäst ska göra? Jag har en iphone 6s som jobbtelefon som jag kommer använda, men jag behöver inte ha alla 3000 bilder den heller.