Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tömma iPhone på bilder, spara på macbook air - HUR?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag har en iPhone 6s (version 10.1.1) och en macbook air från 2011 som jag precis uppdaterat till Sierra. Jag har drygt 3000 bilder på iphonen som jag vill ha över till datorn, men när jag kopplar ihop dem och öppnar Bilder så finns där bara drygt 10 bilder. Jag antar att det som ställer till det är att jag har aktiverat iCloud-bilddelning. När jag tänkt avaktivera bilddelning kommer frågan upp "Bilder och videor som inte har hämtats klart kommer att tas bort från denna iphone. De är fortfarande tillgängliga på andra enheter som använder icloud-bildbibliotek", och så kan jag välja på att "Ta bort från iphone" eller "Hämta bilder och videor". Jag är rädd att om jag väljer ta bort från iphone, att alla 3000 bilder försvinner helt? Eller?

Anledningen till att jag vill tömma iphonen är för att min man ska ta över den och att jag vill ha alla bilder på ett och samma ställe = iphoto och sen extern hårddisk.

Någon som har förslag på hur jag lättast och bäst ska göra? Jag har en iphone 6s som jobbtelefon som jag kommer använda, men jag behöver inte ha alla 3000 bilder den heller.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-18 21:14

Aktivera iCloud bildbibliotek i appen Bilder på datorn. Låt den synka in bilderna.
iCloud bildbibliotek ≠ iCloud-bilddelning !!!
Gå in på icloud.com för att se om bilderna verkligen finns i molnet.

Alternativt så importerar du bilderna till datorn med sladd, rakt in i iPhoto eller med BIldinsamling.

Ursprungligen av reboot81:

Aktivera iCloud bildbibliotek i appen Bilder på datorn. Låt den synka in bilderna.
iCloud bildbibliotek ≠ iCloud-bilddelning !!!
Gå in på icloud.com för att se om bilderna verkligen finns i molnet.

Alternativt så importerar du bilderna till datorn med sladd, rakt in i iPhoto eller med BIldinsamling.

Jag försökte importera direkt med sladd, men då hittar den bara drygt 10 bilder :/
Om jag gör enligt alternativ 1, kan jag då radera alla bilder på iphonen sen utan att de försvinner helt? Bilderna är ju tagna med iphonen och den är därför "huvudkällan".

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-18 22:58

Om din man ska ha telefonen så behöver du inte tömma den.
Du behöver: se till att allt du vill spara finns på annan plats. Sedan nollställer du telefonen.

Se till att du även gör backup på bilderna efter att kopierat dessa från telefonen!

Ursprungligen av reboot81:

Om din man ska ha telefonen så behöver du inte tömma den.
Du behöver: se till att allt du vill spara finns på annan plats. Sedan nollställer du telefonen.

Det är ju det jag inte lyckas med Eller jo, allt verkar finnas som det ska i icloud, men det är inte där jag vill ha det, hehe.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-20 09:50
Ursprungligen av lolofication:

Det är ju det jag inte lyckas med Eller jo, allt verkar finnas som det ska i icloud, men det är inte där jag vill ha det, hehe.

Jag citerar mitt första inlägg har: "Aktivera iCloud bildbibliotek i appen Bilder på datorn."

Gör du detta får du ner bilderna lokalt, om du ställt in det rätt.

-Vad är det du inte lyckas med, var kör du fast? Efter att ha prövat vad? Osv.

1
Bevaka tråden