Kollade 9to5 recensionen och de påpekar smart att jag kan ladda datorn bara genom den ena USB-C porten:
"The situation with the two USB-C ports is a little odd, because only one is Thunderbolt 3 enabled. This means that you’re essentially sacrificing one Thunderbolt 3 port and reducing it to a USB 3.1 gen 1 port. The USB 3.1 port is limited to 5Gbps, which is a far cry from Thunderbolt 3’s 40Gbps."
Personligen är jag enormt glad att min totalmaxade Retina MBP 13" 2013 fortfarande duger (med råge) och att jag slipper den här första perioden - antingen ska alla tredjepartstillverkare hoppa på och underlätta eller så floppar hela idéen.
Ha, detta tror inte ens jag på, Apple har alltid tänkt ett par år framåt och vad fasen vet vi vilka deals de har i hemlighet gjort med alla möjliga aktörer - allt i syfte med att mjölka oss på våra cash.
Hittills har jag alltid gladeligen pungat ut för Apples laptops men just nu känns det som om jag verkligen vill avvakta. Det är själva OS-et och alla programvaror som gör mig Mac-trogen, på smartphonefronten föredrar jag sedan länge Android, tack och lov fixar jobbet en sådan åt mig. Kör iPhone privat och är mer och mer uttråkad.
OK, OK, nu handlar det om de nya dongen, sorry..
Allt gott i det Nya året!