Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgraderat till Sierra programminnet tar slut i CS:GO

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jo hoppade av el capitan och uppgraderade till slut till Sierra.

Spelar hör och häpna CS:GO på min mac mini 8gb ram fusiondrive. Funkat klöchrent. Tills jag uppgraderade.

Eftersom jag inte är något mac freak så hade jag lite svårt att tyda aktiviteterna etc men såg att jag hade 30 000 "väckningar" och det var en jäkla aktivitet av någon anledning. CS laggade. Det var helt över. Då lyckades jag googla fram tipset att bocka av ngn typ av fjärråtkomst eller liknande. Så jag bockade ut det och jag kunde lira igen. Kul tyckte jag.

Men avslutningsvis kommer min fråga. Just nu pågår CS tävlingar i Atlanta så när jag kommer in på spelets huvudsida visar Steam LIVE från dessa tävlingar. Har blivit sittandes och kolla en stund på detta. Efter ca 5 min max så fryser bilden. Ljudet fortsätter men bilden fryser. Efter att ha tryckt maniskt på hela tangentbordet så kopplar CS, programmet, ner och kvar finns meddelandet 2"slut på programminne".

VAD ska jag göra med vilka inställningar för att CS/STEAM/programmet ska klara av att visa LIVE video utan att min mac mini säckar ihop? Någon som vet och orkar svara? (Btw, musen fuckade ju ur dessutom, så första kvällen med uppdateringen och när jag bockat ur fjärråtkomst (eller liknande) + startat om då funkade inte rullknappen så bra på min nexus mus. Skumt och tråkigt allt detta.

Som tur är kan jag spela normalt nu men råkar ajg titta på live spelandet från atlanta via CS:GO då är det kört:(

• Medlem
  • 2017-01-25 19:08

Sierra är en buggfest, tyvärr. Jag ångrar att jag uppdaterade. Men om det bara rör minne, har du maxat din mini med RAM?

Ursprungligen av Alix:

Sierra är en buggfest, tyvärr. Jag ångrar att jag uppdaterade. Men om det bara rör minne, har du maxat din mini med RAM?

Nä, inte maxat ram men vad jag lyckats googla mig till så har de med maxade specar på sina macar haft problem ändå.

Det där jäkla Sierra har legat och tryckt som påminnelse så till slut installerade jag det. Och tyvärr gick man bet..

• Medlem
  • 2017-01-26 09:42
Ursprungligen av Noobster:

Nä, inte maxat ram men vad jag lyckats googla mig till så har de med maxade specar på sina macar haft problem ändå.

Det där jäkla Sierra har legat och tryckt som påminnelse så till slut installerade jag det. Och tyvärr gick man bet..

Kanske får Apple ordning på Sierra med tiden, de har haft fullt sjå att få de senaste macarna med touch bar att funka med Sierra. Så andra modeller är det nog inte lika noga med. Jag ger det ett par uppdateringar till, sedan återvänder jag till El Capitan.

• Medlem
  • 2017-01-26 11:48
Ursprungligen av Alix:

Kanske får Apple ordning på Sierra med tiden, de har haft fullt sjå att få de senaste macarna med touch bar att funka med Sierra. Så andra modeller är det nog inte lika noga med. Jag ger det ett par uppdateringar till, sedan återvänder jag till El Capitan.

Jag kan inte gå tillbaka som du, men jag har svurit nu att aldrig mer uppdatera till en ny version förens den åtminstone är på xx.xx.2 dvs andra "uppdateringen" och se om versionerna blir buggfria då.

• Medlem
  • 2017-01-26 11:52
Ursprungligen av Calby:

Jag kan inte gå tillbaka som du, men jag har svurit nu att aldrig mer uppdatera till en ny version förens den åtminstone är på xx.xx.2 dvs andra "uppdateringen" och se om versionerna blir buggfria då.

Det bökigaste att gå tillbaka är Bilderbiblioteket. Det måste synkas via Icloud för att funka med äldre version av Bilder. Så jag vet inte. Vill jag flytta 65 GB material bara för den sakens skull? Och därmed köpa utrymme av Apple. Nä... Förresten är vi på 10.12.3 nu, och det är allt annat än buggfritt kan jag säga. Så justera din siffra till xx.xx.5, eller så...

• Medlem
  • 2017-01-26 12:25
Ursprungligen av Alix:

Det bökigaste att gå tillbaka är Bilderbiblioteket. Det måste synkas via Icloud för att funka med äldre version av Bilder. Så jag vet inte. Vill jag flytta 65 GB material bara för den sakens skull? Och därmed köpa utrymme av Apple. Nä... Förresten är vi på 10.12.3 nu, och det är allt annat än buggfritt kan jag säga. Så justera din siffra till xx.xx.5, eller så...

Haha ja, precis får justera den till en 5:à.

1
Bevaka tråden