Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Bästa abonnemangen för EU‑resan

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Roamingavgifterna försvinner, och de flesta svenska operatörer inför fri surf inom EU. Men många abonnemang har blivit dyrare, samtidigt som surfpotten har ökats. 99mac guidar till den lägsta surfkostnaden.

Läs hela artikeln här

Toppenbra jämförelsetabell! måste se över mitt abonnemang på telia inser jag.

  • Medlem
  • 2017-06-15 21:07

Rekommenderar verkligen Vimla. Prisvärda abonnemang, speciellt för unga och gamla. Har en tipslänk som ger rabatt om någon skulle vilja bli medlem.

Ursprungligen av WiFi:

Rekommenderar verkligen Vimla. Prisvärda abonnemang, speciellt för unga och gamla. Har en tipslänk som ger rabatt om någon skulle vilja bli medlem.

Håller verkligen med, vi här hemma har gått över till Vimla. Bra priser, potten sparas.

Ursprungligen av WiFi:

Rekommenderar verkligen Vimla. Prisvärda abonnemang, speciellt för unga och gamla. Har en tipslänk som ger rabatt om någon skulle vilja bli medlem.

Ursprungligen av keptang:

Håller verkligen med, vi här hemma har gått över till Vimla. Bra priser, potten sparas.

Samma här. Vimla har riktigt bra priser. Det enda andra abonnemanget jag skulle kunna tänka mig just nu skulle i sånna fall vara Tele2:s unlimited, bara för att få obegränsad surf.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-06-16 09:18

Skulle precis gå in här och rekommendera Vimla, när jag ser att jag är långt ifrån först. Så jag kan bara hålla med föregående talare! Vimla rules! ?

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2017-06-16 10:27

Vimla,

Har tänkt gått över till vimla ett tag men varit osäker på täckningen men verkar vara många nöjda här?

Ursprungligen av RanZor:

Har tänkt gått över till vimla ett tag men varit osäker på täckningen men verkar vara många nöjda här?

Samma nät som Telenor. Inte haft några problem.

  • Medlem
  • 2017-06-16 11:49
Ursprungligen av RanZor:

Har tänkt gått över till vimla ett tag men varit osäker på täckningen men verkar vara många nöjda här?

Jag är också nöjd med täckningen. Det funkar bra uppe i Hälsingland och Stockholm där jag brukar befinna mig. Du kan testa att använda täckningskartan för att få lite mer kunskap om täckningen, den är inte helt korrekt men den visar täckningen någorlunda bra.

http://www.telenor.se/kundservice/drift-och-t...

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-06-16 11:58
Ursprungligen av RanZor:

Har tänkt gått över till vimla ett tag men varit osäker på täckningen men verkar vara många nöjda här?

Som sagt, exakt samma täckning som Telenor dvs riktigt bra!

Tipslänk borttagen. /mod

Senast redigerat 2017-06-16 12:40
Ursprungligen av RanZor:

Har tänkt gått över till vimla ett tag men varit osäker på täckningen men verkar vara många nöjda här?

Jag skrev ihop en kort recension här tidigare ang. Vimla och dess täckning: http://www.99mac.se/forum/t/321005-abonnemang...

Kort och gott tycker jag att teckningen är bra och stabil. Har testat Vimla mycket i Uppsala, Sundsvall och Hudiksvall samt dess närhet. Har även funkat bra ute i skogarna

  • Medlem
  • 2017-06-16 14:35

Toppenbra artikel!

Jag noterade dock att 1 timma i 320 kbit/s bör bli 144 megabyte istället för 115 om jag inte räknat fel.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-06-17 19:59

iOS kan inte visa för en månad? Oj. Det var förvånande dåligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-18 20:09

Mycket Vimla-love!

lite krångel med billigaste abonnemangen (t.ex. Vimla, Hallon) som slutar funka utomlands 1 oktober. (Tillfällig) uppgradering krävs för att det skall funka.

Max 7 GB data / månad också.

  • Medlem
  • 2017-06-19 05:45
Ursprungligen av RanZor:

Har tänkt gått över till vimla ett tag men varit osäker på täckningen men verkar vara många nöjda här?

Telenor har Vimla
Tre har Hallon
Telia har Halebop
Tele 2 har Comviq

https://www.metro.se/artikel/så-lockar-operat...

1
Bevaka tråden