Det beror ju på vad man gör. Normalt för dig är inte som normalt användande för mig eller någon annan. Men det skadar ju inte att hålla ett litet öga på hur mycket som skrivs till disk, både Chrome och Firefox är ju kända för att skriva många GB till disk per dygn. Detta kanske är åtgärdat nu?
Naturligtvis är det så. Pysslar man mycket med bildbehandling etc. så kommer ju naturligtvis datorerna bete sig ganska olika. Men vid normalt dagsgöre som lite surf och textbehandling etc. så bör de väl ändå vara någorlunda lika kan man tycka.
Dock verkar även som min dator har lugnat ner sig lite nu med skrivandet. kerneltask springer upp till 1 GB ganska omgående vid uppstart men sedan händer inte så mycket mer och lauchd har också lugnat ner sig lite. Den kanske pysslade med lite saker ff då den var ny.
Lite OT är dock att jag inte kan lista ut varför jag vid datorns uppstart får mottagningsfel på nätverket (enligt nätverksverktyg). Dock så stiger det inte mer sedan så det är väl någon process eller mitt nätverk som inte hänger med vid datorns uppstart. Inget jag hade problem med på min gamla Mac Pro dock.