Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Mina problem med HBO Nordic

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Håller med trådskaparen till 100%! Spot on!

Jag skulle vilja lägga till haltande uppspelning och enerverande utloggningsproblematik till listan.

För min del har alla de här bristerna blivit spiken och kistan och jag har sagt upp mitt abonnemang. När hälften av nästa säsong Game of Thrones sänts så kommer jag återuppta tjänsten. Men bara för att få se sista GOT.

  • Superhjälte
  • 2017-09-11 12:58
Ursprungligen av iTiger:

Håller med trådskaparen till 100%! Spot on!

Jag skulle vilja lägga till haltande uppspelning och enerverande utloggningsproblematik till listan.

För min del har alla de här bristerna blivit spiken och kistan och jag har sagt upp mitt abonnemang. När hälften av nästa säsong Game of Thrones sänts så kommer jag återuppta tjänsten. Men bara för att få se sista GOT.

Game of Thrones kan du även se på C More. Fungerar betydligt bättre.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-11 18:56
Ursprungligen av carlsson:

Jag fattar inte. Vad är det som är så dåligt? Jämfört med Netflix-appen är ju HBO ett unikum av klarhet och enkelhet! Men du är inte den första som jag har hört säga det så nåt måste det vara som jag inte fattar... ?

Det enda som jag tycker suger är att man inte kan gå till hela serien från ett specifikt avsnitt (vilket blir ett problem när man håller på att titta igenom en serie, har sett avsnitt 2 t ex, och nu vill se avsnitt 3.

Netflix app på ATV4 är kass, men HBO Nordics är helt klart sämst.
Bläddra film->kategorier-> genre, höger, gå in och läs om film X. Hoppa sedan tillbaka. Hamnar då i kategorilistan. Är jag nere i genre nr 7 så blir det höger, ner, ner, ner, ner, ner, ner, ner OCH sedan höger ett par gånger för att komma till ursprungsläget innan jag valde mer info om en film.

Appen krashar, jag kan inte se "min lista". Har använt +30 appar på ATV4 och ingen kommer ens i närheten av HBON's.

Jämför med Netflix när man vill läsa hela infotexten till filmen. På Netflix (eller var det iTunes?) så ligger "Text bla bla …" kvar, men utökas nedåt. I HBON så öppnas en helt ny vy, och man "tvingas" läsa om texten från början.

Om man pausar, tex om man vill detaljstudera något (tex brevet Cersei tvingade Sansa att skriva) kan man göra det? Nej skärmen blir grå och titeln visas.

Men vad kan man förvänta sig av det teknikfientliga Hollywood?

Mina kommentarer till dina kommentarer

  • Det går inte att spara en hel serie i "min lista", bara enstaka avsnitt: Eller hur! Jag fattar inte att jag inte kan favoritmarkera en serie. Inte bryr jag mig så mycket om vilket avsnitt som jag har sett, jag vill ha koll på vad jag har kvar att se

  • Går inte att smidigt se nästa avsnitt.: Det är förlängningen av ovanstående irritationsmoment. Deras lösning är ganska suboptimal

  • Istället visar HBO en lista med "nyligen sedda" avsnitt, vilket hjälper mig föga.: Och (nästan) alla våra irritationsmoment har med deras sätt att hantera våra listor över vad vi vill se härnäst...

Det är väldigt svårt att få en översikt över vad som finns och vad jag vill se. Smått bedrövligt

Ursprungligen av reboot81:

Om man pausar, tex om man vill detaljstudera något (tex brevet Cersei tvingade Sansa att skriva) kan man göra det? Nej skärmen blir grå och titeln visas.

Attans, det där hade jag glömt. Hade dessutom exakt samma exempel som du:)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-09-12 08:19
Ursprungligen av Zop:

Game of Thrones kan du även se på C More. Fungerar betydligt bättre.

Är det någon som vet var man kan se John Oliver? Får jag bara tag i det så lämnar jag HBO. Nu är det ju två år till nästa GoT också. JO går ju i princip året runt och är bara kul när man ser det färskt. Så det är inget alternativa att binga JO en månad åt gången. Kanske ska jag bara droppa JO

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-09-12 09:24
Ursprungligen av reboot81:

Om man pausar, tex om man vill detaljstudera något (tex brevet Cersei tvingade Sansa att skriva) kan man göra det? Nej skärmen blir grå och titeln visas.

Dessutom kan man inte starta igen med play/pause knappen.

Gammal tråd men måste ändå kolla med er, kollar som många på GoT slutsäsong och upplever kvalitén som lite väl dålig (låg bistrate). Kör via Apple TV 4K med sdr på 1080p tv.

Såg första säsongerna på bluray så jämförelsen är katastrofal!

Hur upplever ni?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2019-05-01 20:38
Ursprungligen av D_Odell:

Gammal tråd men måste ändå kolla med er, kollar som många på GoT slutsäsong och upplever kvalitén som lite väl dålig (låg bistrate). Kör via Apple TV 4K med sdr på 1080p tv.

Såg första säsongerna på bluray så jämförelsen är katastrofal!

Hur upplever ni?

Jag har inte så mycket att jämföra med, har sett de 3 senaste säsongerna på min Apple TV 4 (inte 4K), och tycker det är helt ok.

Ursprungligen av jbygden:

Jag har inte så mycket att jämföra med, har sett de 3 senaste säsongerna på min Apple TV 4 (inte 4K), och tycker det är helt ok.

Ok! Ser fram emot Apple TV+ om det utlovar sig högre bitrate. Hoppas..

Bevaka tråden