Jag fattar inte. Vad är det som är så dåligt? Jämfört med Netflix-appen är ju HBO ett unikum av klarhet och enkelhet! Men du är inte den första som jag har hört säga det så nåt måste det vara som jag inte fattar... ?
Det enda som jag tycker suger är att man inte kan gå till hela serien från ett specifikt avsnitt (vilket blir ett problem när man håller på att titta igenom en serie, har sett avsnitt 2 t ex, och nu vill se avsnitt 3.
Netflix app på ATV4 är kass, men HBO Nordics är helt klart sämst.
Bläddra film->kategorier-> genre, höger, gå in och läs om film X. Hoppa sedan tillbaka. Hamnar då i kategorilistan. Är jag nere i genre nr 7 så blir det höger, ner, ner, ner, ner, ner, ner, ner OCH sedan höger ett par gånger för att komma till ursprungsläget innan jag valde mer info om en film.
Appen krashar, jag kan inte se "min lista". Har använt +30 appar på ATV4 och ingen kommer ens i närheten av HBON's.
Jämför med Netflix när man vill läsa hela infotexten till filmen. På Netflix (eller var det iTunes?) så ligger "Text bla bla …" kvar, men utökas nedåt. I HBON så öppnas en helt ny vy, och man "tvingas" läsa om texten från början.
Om man pausar, tex om man vill detaljstudera något (tex brevet Cersei tvingade Sansa att skriva) kan man göra det? Nej skärmen blir grå och titeln visas.
Men vad kan man förvänta sig av det teknikfientliga Hollywood?