Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quiz: Vad hände egentligen under Apples event?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I tisdags hade Apples sitt stora september-event där bland annat årets Iphone-modeller presenterades. Hur bra koll har du på vad som hände under eventet?

Läs hela artikeln här

Det skulle gå att hävda att frågan om ordningen som produkterna presenterades glömmer att ta med Apple Retail som faktiskt inledde allt

(Bara för att visa vilken besserwisser som jag är

  • Medlem
  • 2017-09-14 14:19

9/10.

Dold text:

Slamkrypare: Jag anser inte att en avlidens inspelade röst kan vara den person som pratade först under eventet. En avliden är inte en person. Annars hade jag klarat den också!

6/10 Korrekta svar!
Heja dig, du hade i alla fall på eventet! Du sneglade sannolikt på eventet samtidigt som du lagade mat eller sorterade dina vinyl-skivor.

Nästan rätt. Pillade med massa grejer!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-09-14 15:07

Första gången jag får 10/10

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-14 15:27
Ursprungligen av Jedih:

Första gången jag får 10/10

Samma här

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-09-14 17:06

7/10. Frågan vem som pratade först kan jag tycka vara lite luddig.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-14 17:10

7/10, men ett par kommentarer, räknas en inspelning som en person och vem f..n är Fredrik "Foppa" Forsberg (Peter kanske?).

  • Medlem
  • 2017-09-14 17:13
Ursprungligen av mattiL:

... räknas en inspelning som en person ...

Nä.

Ursprungligen av Alix:

9/10.

Dold text:

Slamkrypare: Jag anser inte att en avlidens inspelade röst kan vara den person som pratade först under eventet. En avliden är inte en person. Annars hade jag klarat den också!

Om det stod hördes snarare än pratade då?

Ursprungligen av mattiL:

7/10, men ett par kommentarer, räknas en inspelning som en person och vem f..n är Fredrik "Foppa" Forsberg (Peter kanske?).

Haha! Ska fixa! Så mycket kan vi om sport här på redaktionen. @ekloev skäms över mig och Amanda nu.

  • Medlem
  • 2017-09-14 17:45

9av10

  • Medlem
  • 2017-09-14 17:55
Ursprungligen av Ida Blix:

Om det stod hördes snarare än pratade då?

Nu står det ”Vem inledde eventet?”. Gjorde det det innan? Det här är en knepig fråga, en del av oss är noga med vem som lever och vem som inte gör det.

Ursprungligen av Alix:

Nu står det ”Vem inledde eventet?”. Gjorde det det innan? Det här är en knepig fråga, en del av oss är noga med vem som lever och vem som inte gör det.

Nej, det gjorde inte det innan. Jag har ändrat frågan för att försöka göra det tydligare vad vi menade redan från början.

  • Medlem
  • 2017-09-14 18:58
Ursprungligen av Ida Blix:

Nej, det gjorde inte det innan. Jag har ändrat frågan för att försöka göra det tydligare vad vi menade redan från början.

För min del, om man frågar ”vem”, så innebär det för mig en levande person. Andra tänker nog helt annorlunda. Jag tror inte att jag är representativ.

7/10. Eran sändning såg jag ju inte... så helt omöjligt att svara på den frågan. Sedan fick jag inte igång strömmen på varken Apple TV:n eller datorn, när jag väl testade på iPad:en hade jag missat början och låten. Räknade verkligen inte hur många gånger han sa Amazing, sånt är vitt brus för mig nu för tiden.

  • Medlem
  • 2017-09-15 10:34

Jag tror de sade ”incredible” oftare än ”amazing”, faktiskt.

Ursprungligen av Alix:

Jag tror de sade ”incredible” oftare än ”amazing”, faktiskt.

och beautiful nämndes måååånga gånger.

  • Medlem
  • 2017-09-15 11:07
Ursprungligen av Ida Blix:

och beautiful nämndes måååånga gånger.

Haha, ja, det har du rätt i!

Klart han sa Amazing 8 gånger. Klart det är 8 modeller. Vem som inledde eventet lurade mig, tyvärr.
Men när man tänker på det så sa ju Tim faktiskt något i stil med "Det är inget annat än passande att Steve får inviga detta event och sin egen teater, vi har dedikerat teatern till honom för att vi älskar honom och för att han älskade denna typen av event"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-18 20:40

Ett par idiot ("utslags") frågor. Apples event har ju inget med er sändning att göra...

Jag hade 6 rätt vilket 26,1% till hade. Var bland mängden då. Jävlar vad bra jag hade varit om jag faktiskt tittat bättre

1
Bevaka tråden