Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay finns nu i 20 länder och täcker 70% av betalningarna

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tre år efter lanseringen finns Apple Pay i 20 länder. Tjänsten står för 90 procent av alla kontaktlösa betalningar i de områden där den finns. Snart kommer tjänsten också till Sverige.

Läs hela artikeln här

Nu kommer jag inte kunna nyttja apple pay från dag ett då Swedbank inte tycks villja haka på än. Men hur vet jag att telefonen är redo? Ska jag uppdatera telefonen eller aktiveras det en funktion automatiskt?

Ursprungligen av Cancerman:

Nu kommer jag inte kunna nyttja apple pay från dag ett då Swedbank inte tycks villja haka på än. Men hur vet jag att telefonen är redo? Ska jag uppdatera telefonen eller aktiveras det en funktion automatiskt?

Vad jag förstår dyker Apple Pay upp i Wallet-appen du redan har i telefonen. Du behöver inte göra något.

Ursprungligen av Ida Blix:

Vad jag förstår dyker Apple Pay upp i Wallet-appen du redan har i telefonen. Du behöver inte göra något.

Min melodi, att inte behöva göra något själv ?

Tilägg 6:05 Apple pay aktiverat hos mig nu ?

Senast redigerat 2017-10-24 06:06
  • Medlem
  • 2017-10-23 20:14

Skall bli spännande imorgon om det lanseras ?
Det kommer att påskynda NFC utrullning vilken jag tycker är förvånansvärt låg i dagsläget

Ursprungligen av PaO:

Skall bli spännande imorgon om det lanseras ?
Det kommer att påskynda NFC utrullning vilken jag tycker är förvånansvärt låg i dagsläget

Håller med, verkar vara otroligt få som är aktiverade.

  • Medlem
  • 2017-10-23 22:01
Ursprungligen av amandareventlid:

Håller med, verkar vara otroligt få som är aktiverade.

Jag skulle säga 50 procent NFC. Vet inte vad Svensk handel har för prognos. Men det kommer nog ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-10-24 11:08

Är det skillnad i Stockholm? Jag kommer inte ihåg när jag såg en terminal sist som inte hade NFC. Den sista jag kollade syntes det inte på den, men när jag frågade sa de att den satt på högra sidan, utan någon synlig märkning.

  • Medlem
  • 2017-10-25 05:02
Ursprungligen av kenjon:

Är det skillnad i Stockholm? Jag kommer inte ihåg när jag såg en terminal sist som inte hade NFC. Den sista jag kollade syntes det inte på den, men när jag frågade sa de att den satt på högra sidan, utan någon synlig märkning.

Tror säkert att andelen NFC är högre i Stockholm. Svensk handel räknar med att 50 procent av terminaler har NFC vid årsskiftet och här i Öresunds regionen är det 50 / 50 mellan NFC och MST när jag betalar med Samsung Pay. Det som är bra nu när äntligen Apple Pay kommit är att andelen NFC kommer att öka i snabbare takt

Ursprungligen av kenjon:

Är det skillnad i Stockholm? Jag kommer inte ihåg när jag såg en terminal sist som inte hade NFC. Den sista jag kollade syntes det inte på den, men när jag frågade sa de att den satt på högra sidan, utan någon synlig märkning.

Högra sidan? Det var en nyhet. Alla som jag har sett har till vänster och vi har en rapport om "ovanför"

Ursprungligen av PaO:

Jag skulle säga 50 procent NFC. Vet inte vad Svensk handel har för prognos. Men det kommer nog ?

100% 2020 enligt vad jag läste i SvD

Citat:

– Vid årsskiftet beräknar man att mer än häften av alla kortläsare ska klara NFC och efter 2020 är det krav på att alla läsare i den svenska ska ha tekniken. Det betyder att då kommer konsumenterna att kunna använda mobilen för betalningar i alla butiker som tar kreditkort, säger han.

SvD - Kan ev ligga bakom betalvägg

I Luleå så är läget bland "Mina butiker"

* En butik har aktiverat (ICA)
* En annan ICA butik har läsare men inte aktiverat
* Coop har inte läsare, möjligen så har jag sett läsare i en butik men de var inte aktiverade
* Bolaget har inte... (frågade min fru som jobbar där:)
* Applesäljaren har, tror att den är aktiverad

Funderar på att ta en runda under helgen och gå runt och spana in läget i butikerna. Det kan bli en träningsrunda för att nå veckomålet:)

1
Bevaka tråden