Forumvänner,
i tider av X, en Apple Oldtimer ber om er kunniga input om vad som av den fartblind av framkant kan upplevas Hedenhös. Men, pls bear w/ me. Jag klev in i Apple-världen år 1989 och åren finns där.
När jag förr om åren köpt (alltid fabriksny out-of-the-box) iPhone har jag alltid vid restore i iTunes fått med precis allt innehåll till min då nya iPhone. Always worked like a charm; that is from 3 > 3gs > 4s. (...kinda sorta Memorex Lane, huh..?)
När jag nu gjorde restore för att få allt innehåll ifrån min 4s till min fabriksnya 5s så kom somligt med, somligt inte.
Kalender-innehållet kom inte alls med, vilket är fatalt illa. Annat, som Anteckningar kom med, men i omkastad tidsföljd.
Jag körde iOs 7.1.1 på min 4s (högsta iOs som fungerade operativt) och det är fabriksinstallerat iOs 11.0.3 på min nya out-of-the-box 5s.
I min Laptop installerade iTunes-version är kongenialt vintage, ifrån hösten år 2015(nyare gen. var instabila med 4s, that's why).
Så, hur gör jag för få med allt stuff ifrån min gamla, trogna, aldrig svikande 4s till min nya, sexiga, spännande läckra 5s ?
Stort tack på förhand.