Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få med kalender-innehåll (äldre iTunes vers.) till out-of-box 5s?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Forumvänner,

i tider av X, en Apple Oldtimer ber om er kunniga input om vad som av den fartblind av framkant kan upplevas Hedenhös. Men, pls bear w/ me. Jag klev in i Apple-världen år 1989 och åren finns där.

När jag förr om åren köpt (alltid fabriksny out-of-the-box) iPhone har jag alltid vid restore i iTunes fått med precis allt innehåll till min då nya iPhone. Always worked like a charm; that is from 3 > 3gs > 4s. (...kinda sorta Memorex Lane, huh..?)

När jag nu gjorde restore för att få allt innehåll ifrån min 4s till min fabriksnya 5s så kom somligt med, somligt inte.

Kalender-innehållet kom inte alls med, vilket är fatalt illa. Annat, som Anteckningar kom med, men i omkastad tidsföljd.

Jag körde iOs 7.1.1 på min 4s (högsta iOs som fungerade operativt) och det är fabriksinstallerat iOs 11.0.3 på min nya out-of-the-box 5s.

I min Laptop installerade iTunes-version är kongenialt vintage, ifrån hösten år 2015(nyare gen. var instabila med 4s, that's why).

Så, hur gör jag för få med allt stuff ifrån min gamla, trogna, aldrig svikande 4s till min nya, sexiga, spännande läckra 5s ?

Stort tack på förhand.

Ursprungligen av Henry4dAce:

Forumvänner,

i tider av X, en Apple Oldtimer ber om er kunniga input om vad som av den fartblind av framkant kan upplevas Hedenhös. Men, pls bear w/ me. Jag klev in i Apple-världen år 1989 och åren finns där.

När jag förr om åren köpt (alltid fabriksny out-of-the-box) iPhone har jag alltid vid restore i iTunes fått med precis allt innehåll till min då nya iPhone. Always worked like a charm; that is from 3 > 3gs > 4s. (...kinda sorta Memorex Lane, huh..?)

När jag nu gjorde restore för att få allt innehåll ifrån min 4s till min fabriksnya 5s så kom somligt med, somligt inte.

Kalender-innehållet kom inte alls med, vilket är fatalt illa. Annat, som Anteckningar kom med, men i omkastad tidsföljd.

Jag körde iOs 7.1.1 på min 4s (högsta iOs som fungerade operativt) och det är fabriksinstallerat iOs 11.0.3 på min nya out-of-the-box 5s.

I min Laptop installerade iTunes-version är kongenialt vintage, ifrån hösten år 2015(nyare gen. var instabila med 4s, that's why).

Så, hur gör jag för få med allt stuff ifrån min gamla, trogna, aldrig svikande 4s till min nya, sexiga, spännande läckra 5s ?

Stort tack på förhand.

Jag gör själv ett inlägg / tillägg:

Jag läser själv i annan tråd här på forumet ett inlägg av kunnige och hjälpsamme medlemmen BlackSmp som där skriver, jag citerar:

"Själva OS:et sparas inte i säkerhetskopian men det finns data i kopiorna som är IOS-specifikt och formatet förändras på något sätt mellan olika IOS-versioner. Detta innebär att det är svårt att vara framåtkompatibel. "

Jag anar detta anledningen, till att jag inte får med Kalendern till min nya 5s. Kalendern är ifrån min 4s (iOs 7.1.1) och up-to-date iOs 11.0.3. i min fabriksnya 5s vill inte kännas vid den.

Lärdom / Sens Moral, som jag tolkar det:

"Apple vill inte du snålar med obsolet hårdvara. Alla iPhones förutom absolut senaste iOs, är obsolet. Köp alltid ny iPhone så snart en ny erbjuds så du alltid har senaste iOs på förra såväl som nya när du gör restore.

Har du inte råd till det är du inte Apple-kundmaterial och förvisas till De Androidas Liv."

Pyrt, för en som varit Apple trogen ända se'n år 1989, få veta man inte platsar, p.g.a. inte tjock plånka nog.

Senast redigerat 2018-01-25 08:56

Varför synkar du inte kalendern med iCloud/Google eller annan molntjänst? Då finns allt överallt oavsett enhet du använder.

Ursprungligen av keptang:

Varför synkar du inte kalendern med iCloud/Google eller annan molntjänst? Då finns allt överallt oavsett enhet du använder.

Tack för input, keptang.

Jag vet, att iCloud är den påbjudna vägen. Jag har hittills medvetet lyckats styra mig fri, ifrånMolnet.

Jag illustrerar, med en parallell ifrån vår digitala vardag. Nära nog alla, klev utan minsta betänklighet på Facebook, för få Likes och för få Ligga. Och med det samtidigtexponera hela sitt liv, sin vänkrets, sina åsikter, sina beteendemönster och sina konsumtionsvanor.

1
Bevaka tråden