Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quiz: Vad kan du om surfplattor?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu i dagarna fyller Ipad 8 år och det uppmärksammar vi så klart med ett torsdagsquiz på temat surfplattor. Hur många rätt får du?

Läs hela artikeln här

Fick 10/10 korrekta svar. Inte så förvånande med tanke på att jag sedan 2015 har använt en iPad Air 2 som huvudenhet och sedan 2014 en Samsung Galaxy Tab 4 7".

Ursprungligen av TheiPad:

Fick 10/10 korrekta svar. Inte så förvånande med tanke på att jag sedan 2015 har använt en iPad Air 2 som huvudenhet och sedan 2014 en Samsung Galaxy Tab 4 7".

Grattis!

Ursprungligen av Ida Blix:

Grattis!

Tack, men man har hög press när man har TheiPad som användarnamn.

Ursprungligen av TheiPad:

Tack, men man har hög press när man har TheiPad som användarnamn.

Sa precis det här till @amandareventlid och @ekloev, att det här quizet borde passa dig extra perfekt

Ursprungligen av Ida Blix:

Sa precis det här till @amandareventlid och @ekloev, att det här quizet borde passa dig extra perfekt

Haha, menar du att du sa det innan jag skrev det eller efter?

Ursprungligen av TheiPad:

Haha, menar du att du sa det innan jag skrev det eller efter?

Sa det i alla fall innan jag såg att du skrivit det, haha.

Ursprungligen av Ida Blix:

Sa det i alla fall innan jag såg att du skrivit det, haha.

Ja, då förstår jag vad du menar. Roligt quiz också!

Ursprungligen av TheiPad:

Ja, då förstår jag vad du menar. Roligt quiz också!

Härligt att höra!

Ursprungligen av Ida Blix:

Härligt att höra!

Ja, fler quiz som det här!

10/10 Korrekta svar!
Hurra, det här klarade du ju galant! Din favoritpryl är säkert sedan flera år tillbaka en surfplatta.

Wooop första gången jag får alla rätt!

Ursprungligen av Texmex:

10/10 Korrekta svar!
Hurra, det här klarade du ju galant! Din favoritpryl är säkert sedan flera år tillbaka en surfplatta.

Wooop första gången jag får alla rätt!

Grattis ?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-01-25 18:00

6/10.

9 av 10. Lanseringsdatum har aldrig varit min starka sida

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-01-25 18:41

10/10 Korrekta svar!
Hurra, det här klarade du ju galant! Din favoritpryl är säkert sedan flera år tillbaka en surfplatta.

8/10. Har aldrig haft någon surfplatta. Har bara pillat lite på ungarnas, som de lånade av skolan. Nu har de MBA, mer min komfortzon.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2018-01-25 19:36

7/10 Korrekta svar!
Hurra, det här klarade du ju galant! Din favoritpryl är säkert sedan flera år tillbaka en surfplatta.

Det är prylarna som inte Apple ligger bakom som jag går bet på.

9/10 Korrekta svar!

Hurra, det här klarade du ju galant! Din favoritpryl är säkert sedan flera år tillbaka en surfplatta.

?

Ursprungligen av Texmex:

10/10 Korrekta svar!
Hurra, det här klarade du ju galant! Din favoritpryl är säkert sedan flera år tillbaka en surfplatta.

Wooop första gången jag får alla rätt!

Tjoho!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-26 09:38

Newton var väl ändå inte tablet?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-26 09:46
Ursprungligen av Erik.dv:

Newton var väl ändå inte tablet?

Visst, det har du absolut en poäng i, frågan skulle väl ha formulerats som att det inte är första gången Apple tar fram en stor smart surfplatte-liknande produkt. Det var ju deras version av en PDA men var rent användarmässigt motsvarande vad en Ipad är idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-26 10:11

9/10 helt okey eftersom jag inte använder surfplattor. jag får köpa en trisslott idag

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-26 10:31
Ursprungligen av cubeis:

9/10 helt okey eftersom jag inte använder surfplattor. jag får köpa en trisslott idag

Vilken fråga gick du bet på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-26 11:19
Ursprungligen av ekloev:

Visst, det har du absolut en poäng i, frågan skulle väl ha formulerats som att det inte är första gången Apple tar fram en stor smart surfplatte-liknande produkt. Det var ju deras version av en PDA men var rent användarmässigt motsvarande vad en Ipad är idag.

Snarare en tidig version av iPhone (som förvisso kan klassas som en liten iPad om man verkligen vill ).

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-26 11:38
Ursprungligen av Erik.dv:

Snarare en tidig version av iPhone (som förvisso kan klassas som en liten iPad om man verkligen vill ).

Ja så kan man också se det så klart, men eftersom det faktiskt fanns telefoner då skulle jag mer klassa den som en Ipad än en Iphone. Men då båda dessa produkttyper fungerade väsentligt annorlunda då känns jämförelsen kanske inte helt fulländad

1
Bevaka tråden