Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surface Pro 4 läggs i frysen mot problem med skärmflimmer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skärmar som flimrar och skakar på Microsoft Surface Pro 4 har lett till att användare tar till frysen för att få använda enheten problemfritt en stund.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-04 10:06

Hade detta gällt iPad hade det varit största nyheten på Aftonbladet och Expressen

Ursprungligen av Innis:

Hade detta gällt iPad hade det varit största nyheten på Aftonbladet och Expressen

Detta skulle nog aldrig hända en iPad över huvudtaget ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-04 16:12
Ursprungligen av Cancerman:

Detta skulle nog aldrig hända en iPad över huvudtaget ?

Om man ska vara rättvis ska Surface Pro snarare jämföras med Macbook-familjen, och där har Apple också haft diverse problem historiskt. Integrerade Nvidia-grafikkretsar som inte fungerar, wifi-kretsar som strular, med mera, så Apple är inte fria från bekymmer.

Det som gör Microsofts problem mer akuta är att Surface-produkterna inte funnits på marknaden särskilt länge i jämförelse och har dragits med problem mer eller mindre hela tiden, det riskerar att bli synonymt med produkterna om de inte förbättrar kvaliteten och pålitligheten.

Har länge funderat på att skaffa en Surface Pro men väntat till rätt tillfälle. Tänkte slå till på Surface Pro 4 innan sommaren men nu vet jag att jag ska låta bli. Får leta vidare och se om jag hittar något liknande. Gillar tyvärr inte ipad så det är inte ett alternativ.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-05 10:05
Ursprungligen av Krylovrum:

Har länge funderat på att skaffa en Surface Pro men väntat till rätt tillfälle. Tänkte slå till på Surface Pro 4 innan sommaren men nu vet jag att jag ska låta bli. Får leta vidare och se om jag hittar något liknande. Gillar tyvärr inte ipad så det är inte ett alternativ.

Mmm, det är tråkigt. Surface-enheterna skulle kunna vara ett alternativ för mig också om det inte varit för kvalitetsproblemet. När Microsoft släpper nya produkter i familjen kommer jag naturligt vara skeptisk ett par månader tills datorn funnits på marknaden länge nog för att eventuella problemrapporter ska börja dyka upp.

Ursprungligen av Redaktionen:

Skärmar som flimrar och skakar på Microsoft Surface Pro 4 har lett till att användare tar till frysen för att få använda enheten problemfritt en stund.

Läs hela artikeln här

Jag använder en Surface pro 4 på jobbet och är väldigt nöjd. Har även en del kollegor som har samma och har inte hört någon rapportera om flimrande och skakande skärmar. Det som stör mig mest kring skärmen är när jag dockar ut från mina 2 st 24 tums-skärmar med 1920x1080 upplösning så kan framförallt gamla legacy-applikationer ha svårt att skala om till den högre upplösningen på Surface-skärmen.

1
Bevaka tråden