- PaO
- Medlem ●
Talade just med Apple suport - och jag får tillbaka 500 kr för mitt batteribyte.
Han jag talade med nämnde att tydligen så betalar de tillbaka från och mitten av december. Så har man bytt i december så borde man kunna få pengar tillbaka.
Ganska bra service av Apple - enda smolket är att jag måste åka till Täby. Men det kan väl vara värt.
En sak får man säga och det är att Apple kompenserar på bra sätt när det gäller. Imponerande
Vilka ställen är det som byter batterierna här i Sverige?
Är det svenska priset spikat?
Kan man byta TILL OCH MED DECEMBER?
Någon som vet vilka modeller som täcks av detta?
Jag har 5S, 6S plus.
5S täcks inte, däremot 6S plus och även SE har jag förstått. Men man kan väl i för sej prova med en 5S. Du kan ju inte få mera än ett nej.
Vilka ställen är det som byter batterierna här i Sverige?
Är det svenska priset spikat?
Kan man byta TILL OCH MED DECEMBER?
Nu är Apples brev översatt till svenska, där framgår att priset blir 295 kr.
Meddelande till våra kunder om iPhone-batterier och prestanda
Vi sänker priset på batteribyte som inte täcks av garantin med 510 kr – från 805 kr till 295 kr – för alla som har en iPhone 6 eller senare. Erbjudandet gäller i hela världen till och med december 2018. Mer information kommer inom kort på apple.com/se.
Det stämmer inte riktigt, åtminstone inte för oss som inte bor när apples egna butiker.
När jag pratade med macforum startade de inte förrän slutet av januari och räknade med brist på batterier.
Satte upp mig, fick mail idag om att jag kan komma in de närmsta tre dagarna, annars går batteriet vidare till någon annan.
Det här är till 6S+, läste någon nyhet med att det skulle vara stor brist på batterier till 6’orna, april skrevs det om där.
Eller för att 5S inte påverkas av funktionen med att begränsa CPU hastigheten
It's less to do with iPhone models and more to do with battery capacity: If your iPhone is running iOS 10.2.1 (iPhone 6, SE, or 6s) or iOS 11.2 or later (iPhone 7 and 7 Plus) and its battery health is low enough to potentially trigger unexpected shutdowns,
Naturligtvis inte, övriga butiker får ta vilket pris man vill såklart.
Nej det tror jag inte, de är premium reseller, det ska väl fungera som apples egna.
Tredjepartsgubbar på stan är en annan sak såklart.
Nej det tror jag inte, de är premium reseller, det ska väl fungera som apples egna.
Tredjepartsgubbar på stan är en annan sak såklart.
Ok.
Macforum har haft det sen 11e januari. Vilket väl inte räknas som slutet av januari.
Ok.
Macforum har haft det sen 11e januari. Vilket väl inte räknas som slutet av januari.
De skickade reklammailet då.
Jag ringde några dagar innan det skickades ut, då var infon att det börjar i slutet av månaden eftersom de inte hade batterier än.
Jag ställde mig i kö 11:e och får byta nu så verkar ju ha stämt.
De skickade reklammailet då.
Jag ringde några dagar innan det skickades ut, då var infon att det börjar i slutet av månaden eftersom de inte hade batterier än.
Jag ställde mig i kö 11:e och får byta nu så verkar ju ha stämt.
Stor efterfrågan. Många som kan använda sina iPhones betydligt längre nu.
Apple ber om ursäkt till de kunder som känner sig svikna, och erbjuder både en kraftig rabatt på batteribyte och tydligare information om batteriets hälsa.
Är telefonen slö när man laddar oxå om batteriet är dåligt?
Är det kommande 11.3? För inget i 11.2.6 vad jag kan se.