Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel bygger smarta "normala" glasögon

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intel har avtäckt en satsning på att bygga in smart hårdvara i vad som annars ser ut som vanliga glasögon.

Läs hela artikeln här

Såja, nu börjar det likna något. Högskoleprovet etc - prover/tester över huvud taget - blir inga problem i den snara framtiden.

Skylt i framtida prov/testsalar: "Inga glasögon tillåtna". Då blir nästa steg (40 år?) linser som fixar detta.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-07 15:49
Ursprungligen av Demiurgen:

Såja, nu börjar det likna något. Högskoleprovet etc - prover/tester över huvud taget - blir inga problem i den snara framtiden.

Skylt i framtida prov/testsalar: "Inga glasögon tillåtna". Då blir nästa steg (40 år?) linser som fixar detta.

Ja om man är en "early adopter" för glasögon av den här typen kan man nog faktiskt komma undan med fusk, åtminstone fram till dess att utbildningssektorn får upp ögonen för de nya produkterna. Om någon skulle använda Intel-glasögonen idag tror jag inte att någon lärare, tentaledare eller någon i liknande ansvarsroll skulle ha en aning om att något fuffens var på g.

Inte så fula/klumpiga som i tidigare försök, men jag har helst lätta metall-bågar men kanske om det blir användbart, typ 300mm teleglugg typ

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-07 22:12
Ursprungligen av CekariYH:

Inte så fula/klumpiga som i tidigare försök, men jag har helst lätta metall-bågar men kanske om det blir användbart, typ 300mm teleglugg typ

Optik är alltid optik. 300 mm teleglugg-glasögon blir nog typ dessa

Kan man få dem slipade?

Så länge som det står "639" mellan ögonen så är de lätta att avslöja;)

Lite Clark Kent känsla

Ganska imponerande vad som börjar bli möjligt numera

Ursprungligen av IngoX:

Optik är alltid optik. 300 mm teleglugg-glasögon blir nog typ dessa

Haha, ja, men dom forskar ju intensivt på nästan helt platta linser. så lite mindre iögonfallande än dessa får det nog bli isf.

Vad jag fattar så svänger man till huvudet för att styra/ändra/byta info - så om någon sitter i provsalen med brillor och agerar som Stevie Wonder så vet man att fusk är på gång.
Jag hoppas på en remote - en liten sensor som är en ring man har på fingret...som man strycker tummen över...och därmed manövrerar info/meny/etc. Den får väl snacka bluetooth med brillorna.

Ursprungligen av ekloev:

Ja om man är en "early adopter" för glasögon av den här typen kan man nog faktiskt komma undan med fusk, åtminstone fram till dess att utbildningssektorn får upp ögonen för de nya produkterna. Om någon skulle använda Intel-glasögonen idag tror jag inte att någon lärare, tentaledare eller någon i liknande ansvarsroll skulle ha en aning om att något fuffens var på g.

1
Bevaka tråden