Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda batteriet på Galaxy S9

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du precis köpt dig en Galaxy S9 eller S9 Plus men känner dig lite orolig över den rapporterade batteritiden? Vi hjälper dig spara batteri!

Läs hela artikeln här

Som ett slag i hjärtat. För en Samsung användare.

  • Medlem
  • 2018-04-26 21:00

Bra sammanfattning ?
Det jag brukar göra är att avinstallera eller inaktivera alla Appar jag inte kommer att använda. Tråkigt att batteritid inte är bättre men något måste ju finnas kvar att förbättra till S10. Med snabbladdning en liten stund under dagen så är man på banan igen. Dock klart tråkigt när man reser utan möjlighet. Får se om Samsung kan förbättra via uppdatering. Batteritiden på min Note 8 blev bättre efter Oreo uppdateringen ?

Har Samsung på något vis bemött det här med dålig batteri tid?

  • Medlem
  • 2018-04-27 20:33
Ursprungligen av Perra_123:

Har Samsung på något vis bemött det här med dålig batteri tid?

Då det inte är något fel utan att S9 inte är bättre kommer de inte att säga något

Det är är för mig lite av en game-breaker (eller vad det kallas). När jag köper en telefon, så förväntar jag mig att kunna använda den precis som den marknadsförts, hela dagen. Just hela dagen måste vara en förutsättning som alla tillverkare jobbar mot, antar jag.
Att jag måste stödladda om jag spelar tunga mobilspel, sitter och pratar eller videochattar i flera timmar kan jag också förstå. Använder jag den hyffsat normalt, dvs, lite spel, sociala medier, musik osv under dagen, så förväntar jag mig att batteriet håller dagen ut.
Just always on på displayen tycker jag verkar riktigt lockande, men att slå av det för att spara batteri låter nära nog som lurendrejeri.

Det kan inte vara så svår matte för valfri tillverkare att om kunden köper en telefon för ~10 000kr så är nog kunden en tung mobilanvändare som vill använda allt godis i den.

Sedan förstår jag inte varför det skall envisas med att göra så tunna telefoner? med lite mera tjocklek misstänker jag att det även skulle kunna gå att skapa ett kraftigare batteri. Jag har aldrig hört någon som klagar på tjockleken på en telefon, storleken, ja, men...

Så nu har jag skrivit ned mitt interna brus

Ursprungligen av Rocklets:

...lite av en game-breaker (eller vad det kallas)...

https://www.urbandictionary.com/define.php?te...

1
Bevaka tråden