Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotifys webbspelare inte längre kompatibel med Safari

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går inte längre att lyssna på musiktjänsten Spotify direkt i Safari. Användare hänvisas istället till Mac-klienten eller till andra webbläsare.

Läs hela artikeln här

Har sannolikt att göra med att kommande versioner av Safari kommer att kunna hindra spårning över sidor med cookies som hindrar tredje part från att ta del av användarens vanor. "Be webbsidor att inte spåra mig" som en del webbläsare har stöd för gör ingenting såvida inte hemsidan man besöker har en sådan policy.

Ursprungligen av Sjolejonet:

Har sannolikt att göra med att kommande versioner av Safari kommer att kunna hindra spårning över sidor med cookies som hindrar tredje part från att ta del av användarens vanor. "Be webbsidor att inte spåra mig" som en del webbläsare har stöd för gör ingenting såvida inte hemsidan man besöker har en sådan policy.

Flesta webbläsare idag har väl Do Not Track-funktion? Så lär inte ha med det att göra.

  • Medlem
  • 2017-09-11 16:53

Widevine Content Decryption Module är inte ett webbläsartillägg utan en komponent i Chrome. Hur det är i andra webbläsare vet jag inte (det saknas dock i och till Safari, och där skulle det nog ha hetat insticksfil/internet plug-in).

Ursprungligen av Anderlind:

Flesta webbläsare idag har väl Do Not Track-funktion? Så lär inte ha med det att göra.

Som jag skrev så gör Do not track inte något såvida inte webbsidan har stöd för att hindra spårningen. Tyvärr implementerar inte reklam-spammare sådant i och med att deras syfte är att spåra.

Stöder?

Heter det inte stödjer?
Bara undrar!

1
Bevaka tråden