Vad är det för skev bild av apple du har? De tar ju bort portar och funktioner minst lika ofta som alla andra.
Du kan knappt uppdatera en modern mac nu löder de ju CPU, GPU, Ram, SSD. En modern mac eller iphone har ju färre portar än en från 2012.
Jag anser inte att någon som köpt en apple produkt tillhör en finare sida. Tråkigt om du känner så.
Det jag försöker få dig att förstå är ju att om apple som har runt 20% av marknaden väljer att börja stödja trådlös laddning. Då är det ganska självklart att det kommer bli en kraftig ökning av trådlösa laddare som säljs. Men om det beror på att det plötsligt fanns 20% fler kunder eller om det beror på att apple börjat stödja det så att apple användare + alla android användare plötsligt börjat köpa det som du tror vet vi inte förrän det gått något år eller två.
Jag skrev wireless charger på youtube och räknade top 25 videorna. 1P= Enhet syns i thumbnail eller nämns i rubrik och nämns enheter från båda "läger" får båda poäng. Det blev 10p till Iphone och 12p till de andra.