Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi kikar på Apple Watch Series 4

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av omartint:

Beställde en S4 (vågade inte chansa på att LTE-frekvenser är samma i USA och i Sverige) på 44mm precis - tror ni att det blir för stort?

Eller blir det som med iPhone; alla fans hävdar att iPhone (upp till 4:an) är perfekt storlek, och skulle ALDRIG vilja ha större, men sedan när APPLE lanserar större telefoner; ja, då är det plötsligt perfekt!

Ja jag var ju inte riktigt med i tjafset/internet 2010 men minns att jag var jäkligt nöjd med min iPhone 4.
Men ens val är upp till sig själv, jag har bara valt 38mm innan då jag inte vågar chansa med nåt för stort på handleden.
Är inte så sugen på att skriva eller använda klockan tilll nåt annat än träning/hälsa, klockslag och se notiser.
Jag har ganska tunna handleder så jag skulle se ut så här.

Ursprungligen av jurassic579:

Är det alltså mjukvarubaserat om EKG-funktionen kommer fungera??

Ja eftersom det är samma hårdvara (så vitt som jag vet är det bara radioteleskop som skiljer sig).

Undrar om det går att komma runt genom att ändra region

Ursprungligen av andlin76:

Och den laddar ju snabbt, laddar min när jag duschar. Behöver inte gå upp till 100% i batteri.

Innan laddade jag den på natten innan jag kom på att den är en grym väckarklocka, ljudlös. Uppskattas av andra i familjen.

Använder den också gärna som väckarklocka.

Ursprungligen av Ida Blix:

Använder den också gärna som väckarklocka.

Jag pratar inte med dig... usch...

Jag är Inte det minsta avundsjuk... nä då...

Härlig resa du har haft

Lite mer seriöst. Jag såg detta på twitter om skillnaderna i storlek. Vad tyckte du?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-14 16:45
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja jag var ju inte riktigt med i tjafset/internet 2010 men minns att jag var jäkligt nöjd med min iPhone 4.

Tänkte inte på "antenngate" (som var verklig, testade själv att hålla den över isloeringsdelarna i ramen runt telefonen, och mottagningen sjönk till hälften).

Tänkte på att på den tiden så debatterade många Applefans att telefonen absolut inte fick bli större. 2012/13 så kom dock iPhone 5 som blev längre, och då var det plötsligt "ok" och bra. Man motiverade med att den fortfarande hade samma bredd som iP4 och tidigare iPhones.

Det var fel och galet att göra större telefoner! Dvs. tills att Apple själva kom med dom.

Ursprungligen av Mackan1984:

Ja jag var ju inte riktigt med i tjafset/internet 2010 men minns att jag var jäkligt nöjd med min iPhone 4.
Men ens val är upp till sig själv, jag har bara valt 38mm innan då jag inte vågar chansa med nåt för stort på handleden.
Är inte så sugen på att skriva eller använda klockan tilll nåt annat än träning/hälsa, klockslag och se notiser.
Jag har ganska tunna handleder så jag skulle se ut så här.

Kanske ångrar mig! Får vänta tills min AW 44mm:are levereras, och testa själv.

Apple Store har väl 30 dagar öppet köp om jag minns rätt?

Tänkte också att det kanske är mycket en vana vad som finns på marknaden, och en vana bland Apple-användare vad Apple erbjuder.

Skulle inte förvåna mig om även klockskärmarna blir något större och kryper upp lite i storlek för varje generation (även om det finns en naturlig höjdbegränsning på handleden). Både för Apples Watch, och andra klockor.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag pratar inte med dig... usch...

Jag är Inte det minsta avundsjuk... nä då...

Härlig resa du har haft

Lite mer seriöst. Jag såg detta på twitter om skillnaderna i storlek. Vad tyckte du?

Provade den mindre på min arm. Den är större på ett märkbart sätt som jag inte är helt positiv till. Men det känns ändå bättre eftersom den att den är tunnare.

Ursprungligen av Ida Blix:

Har inte hört något om ekg och sverige specifikt. Men när det gäller lte. Tele2, telenor och telia är på g. Det kommer.

EKG är bara USA. Ingen annanstans.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-14 17:26
Ursprungligen av pepparkaka:

EKG är bara USA. Ingen annanstans.

Skulle inte det komma i andra regioner, efter godkännande från myndigheter och mjukvaruuppdatering?

Ursprungligen av omartint:

Skulle inte det komma i andra regioner, efter godkännande från myndigheter och mjukvaruuppdatering?

Jag har uppfattat det som så.

Ursprungligen av omartint:

Skulle inte det komma i andra regioner, efter godkännande från myndigheter och mjukvaruuppdatering?

Från Apple så är det bara USA. FDA approved. Att det kommer senare kan betyda Apple Watch 5.

https://forums.macrumors.com/threads/no-ecg-f...

”I was an hour ago in an UK Apple store. I don't want to say the area because it will be easy to identify persons. I asked about the ECG and the girl there told me "sorry not available in EU for unkown time frame" I noticed that her name was Greek (I'm Greek)and I tried to discuss with her in Greek off the record.

She told me, I'm not allowed to say that but if you are in the UK and change the location settings to the US(of course when ecg is available in the USA) the ECG will work just fine. Nothing more needed.
This is applicable only for the gps models not the cellular”

Ursprungligen av pepparkaka:

Från Apple så är det bara USA. FDA approved. Att det kommer senare kan betyda Apple Watch 5.

https://forums.macrumors.com/threads/no-ecg-f...

”I was an hour ago in an UK Apple store. I don't want to say the area because it will be easy to identify persons. I asked about the ECG and the girl there told me "sorry not available in EU for unkown time frame" I noticed that her name was Greek (I'm Greek)and I tried to discuss with her in Greek off the record.

She told me, I'm not allowed to say that but if you are in the UK and change the location settings to the US(of course when ecg is available in the USA) the ECG will work just fine. Nothing more needed.
This is applicable only for the gps models not the cellular”

Hur skulle detta fungera i praktiken?
Måste iPhonen också vara inställd på USA då?

Ursprungligen av Mackan1984:

Hur skulle detta fungera i praktiken?
Måste iPhonen också vara inställd på USA då?

Borde inte behövas eftersom du ställer in telefon och klocka separat

Känns dock lite tveksamt att en butiksanställd skulle ha den informationen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo hittade den sidan med men tycker fortfarande att jag saknar flertalet band som var mer färgglada.

Ursprungligen av amandareventlid:

Jo hittade den sidan med men tycker fortfarande att jag saknar flertalet band som var mer färgglada.

De är sannolikt slutsålda och kommer aldrig mer tillbaka...

Nånn mer än jag som undrar hur Apple hinner få på iOS på klockorna, måste vara tusentals klockor som ligger och väntar på den skarpa versionen.
Även om Apple kör GM så är det förbaskat många klockor som ska installeras strax innan realse datum.

Ursprungligen av andlin76:

Nånn mer än jag som undrar hur Apple hinner få på iOS på klockorna, måste vara tusentals klockor som ligger och väntar på den skarpa versionen.
Även om Apple kör GM så är det förbaskat många klockor som ska installeras strax innan realse datum.

Jag kan inte detaljerna men Apple har tydligen ett sätt att kunna uppdatera klockorna utan att ta ut dem från förpackningen. Jag hörde något sådant från min Apple säljare när en klocka som jag köpte inte gick att uppdatera och behövdes skickas till Apple för att fixas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-17 15:23
Ursprungligen av Ida Blix:

Provade den mindre på min arm. Den är större på ett märkbart sätt som jag inte är helt positiv till. Men det känns ändå bättre eftersom den att den är tunnare.

Detta är ändå intressant, detta med att den är tunnare. Ja, den är tunnare än Series 3 men den är faktiskt tjockare än min Series 0. Det tycker jag är anmärkningsvärt och inte helt bra.

Ursprungligen av zinned:

Detta är ändå intressant, detta med att den är tunnare. Ja, den är tunnare än Series 3 men den är faktiskt tjockare än min Series 0. Det tycker jag är anmärkningsvärt och inte helt bra.

Inte hunnit gräva alla detaljer än, men det är ju intressant! S4 är inte på något sätt tunn som vanliga klockor kan va, men att den är något tunnare samt har de där rundade hörnen gör stor skillnad på hur den känns att ha på sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-18 10:01
Ursprungligen av Ida Blix:

Inte hunnit gräva alla detaljer än, men det är ju intressant! S4 är inte på något sätt tunn som vanliga klockor kan va, men att den är något tunnare samt har de där rundade hörnen gör stor skillnad på hur den känns att ha på sig.

Jag kan tänka mig att den ökade volymen på AW4, att den helt enkelt är större, kan göra att den faktiskt ökade tjockleken från Series 0 inte upplevs så utan att den kanske rakt av upplevs som tunnare.

Ursprungligen av zinned:

Jag kan tänka mig att den ökade volymen på AW4, att den helt enkelt är större, kan göra att den faktiskt ökade tjockleken från Series 0 inte upplevs så utan att den kanske rakt av upplevs som tunnare.

Jag förstår att du menar skilnaden mellan S0 och S4 eftersom mellan S3 och S4 så minskar volymen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-18 10:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag förstår att du menar skilnaden mellan S0 och S4 eftersom mellan S3 och S4 så minskar volymen.

Ja, det har hela tiden varit S0 kontra S4 vi har talat om

Bevaka tråden