Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt om Apples NY-event oktober 2018

Tråden skapades och har fått 166 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Första hålet:

Ursprungligen av Zeugma:

15 papp börjar den på!

Mac mini börjar på 10 000. Sjukt. Så länge folk accepterar det här kommer Apple fortsätta röva runt.

Ursprungligen av Zeugma:

Kan knappt bärga mig! Happy hunting!

Lämnade jackan på hotellet för att slippa frysa. Nu står jag i kö utomhus och fryser. Men det kommer va värt!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-30 16:45
Ursprungligen av danielj72:

Intressant att höra hur nya iPad känns att hålla i handen/händerna jämfört med gamla modellerna.

Ida får inte vara allt för positiv, min plånbok kommer blir väldigt ledsen om hon är det

Ursprungligen av Zeugma:

Tänkte också på den! Den kanske läggs ned.

Finns kvar i Apple-butiken iallafall, utan förändringar. Kvar finns också... håll i hatten... gamla Macbook Air för 10 995 kronor, jämsides med de nya modellerna.

Tim Cook verkar inte kunna pensionera något, någonsin!

Ursprungligen av CekariYH:

Första hålet:

Snyggt där!

Ursprungligen av CekariYH:

Första hålet:

Då vet jag vart man kan plocka upp en ipad den 7e.

Vilket grymt event! Så mycket bra grejer!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-30 17:09

Jo men priserna verkar löjliga! Kanske hade varit bättre om vi hade röstat för Euro en gång i tiden....

Ursprungligen av Ida Blix:

Vilket grymt event! Så mycket bra grejer!

i3, 128GB i en hemdator...

Ursprungligen av Johan Thuresson:

i3, 128GB i en hemdator...

”i3” säger inte så mycket (negativt som man kan tro). Den är nästan lika snabb som en i7 och snabbare än den för gamers väldigt vanligt använda i5-3570K.
Vad gäller mängden lagring är det subjektivt, vad man behöver, oavsett om man sitter hemma eller är på språng.

  • Medlem
  • 2018-10-30 17:34
Ursprungligen av kenjon:

Jo men priserna verkar löjliga! Kanske hade varit bättre om vi hade röstat för Euro en gång i tiden....

Eller varjefall som danskarna och kopplat SEK mot EUR

  • Medlem
  • 2018-10-30 17:45
Ursprungligen av kenjon:

Jo men priserna verkar löjliga! Kanske hade varit bättre om vi hade röstat för Euro en gång i tiden....

Kollade på 9to5 och där är man på forumet helt chockad över priserna. Oerhört glad att jag inte befinner mig i Apples ekosystem 2018. Fantastiska produkter helt klart men inte värt priset jämfört med konkurrensen. Var nära att köpa en MacMini en gång och nu återuppstår den för 10 000 kr ?

  • Medlem
  • 2018-10-30 17:51

Jag är förvånad över Macbook Air. Jag trodde det varumärket skulle begravas och återuppstå i Macbook.

och här har jag gått och väntat på en uppdaterad iMac... :-/

Ursprungligen av PaO:

Kollade på 9to5 och där är man på forumet helt chockad över priserna. Oerhört glad att jag inte befinner mig i Apples ekosystem 2018. Fantastiska produkter helt klart men inte värt priset jämfört med konkurrensen. Var nära att köpa en MacMini en gång och nu återuppstår den för 10 000 kr ?

En del av det högre priset kan tillskrivas kronans svaga ställning till dollarn. Men 10 000 är för mycket. Instegsmodellen borde ha kostat 8000 och ha åtminstone 256GB flash-lagring.

Ursprungligen av Zeugma:

”i3” säger inte så mycket (negativt som man kan tro). Den är nästan lika snabb som en i7 och snabbare än den för gamers väldigt vanligt använda i5-3570K.
Vad gäller mängden lagring är det subjektivt, vad man behöver, oavsett om man sitter hemma eller är på språng.

Bra att den är lite snabbare än en 6 år gammal i5a. ??

Ursprungligen av PaO:

Kollade på 9to5 och där är man på forumet helt chockad över priserna. Oerhört glad att jag inte befinner mig i Apples ekosystem 2018. Fantastiska produkter helt klart men inte värt priset jämfört med konkurrensen. Var nära att köpa en MacMini en gång och nu återuppstår den för 10 000 kr ?

Du har inte varit intresserad sen 2010 ?
Jämför din lön med då

Senast redigerat 2018-10-30 18:19
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-30 17:57

Lugn och fin nu.....

  • Medlem
  • 2018-10-30 17:58
Ursprungligen av Johan Thuresson:

En del av det högre priset kan tillskrivas kronans svaga ställning till dollarn. Men 10 000 är för mycket. Instegsmodellen borde ha kostat 8000 och ha åtminstone 256GB flash-lagring.

Apple vet. Många har suktat alltför länge efter en ny Mac mini. Nu finns den och folk kommer att köpa. Är du dessutom en "pro" och använder den för att försörja dig så spelar inte några tusenlappar hit eller dit någon större roll.

Ursprungligen av Ljung:

Apple vet. Många har suktat alltför länge efter en ny Mac mini. Nu finns den och folk kommer att köpa. Är du dessutom en "pro" och använder den för att försörja dig så spelar inte några tusenlappar hit eller dit någon större roll.

Det som är så irriterande tycker jag är att den är "nära" att vara en perfekt produkt utan att nå ända fram. Jag är en av dem som har väntat på en ny Mac mini f.ö.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-30 18:01
Ursprungligen av Mackan1984:

Försvinn från apples forum.
Du har inte varit intresserad sen 2010 ?
Jämför din lön med då

Nu taggar vi ner tonen en del. Man har all rätt att tycka vad man vill om priserna för företags produkter idag, oavsett vilken lön man har eller haft. Och det här är inte Apples forum

Ursprungligen av ekloev:

Nu taggar vi ner tonen en del. Man har all rätt att tycka vad man vill om priserna för företags produkter idag, oavsett vilken lön man har eller haft. Och det här är inte Apples forum

Jag och Pao tjafsar i alla trådar.
Alltid med glimten i ögat ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag och Pao tjafsar i alla trådar.
Alltid med glimten i ögat ?

Är nästan rädd för att säga att våra tjafs började 2010 eller?
Pao? ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-30 18:15
Ursprungligen av Zeugma:

”i3” säger inte så mycket (negativt som man kan tro). Den är nästan lika snabb som en i7 och snabbare än den för gamers väldigt vanligt använda i5-3570K.
Vad gäller mängden lagring är det subjektivt, vad man behöver, oavsett om man sitter hemma eller är på språng.

I7’an du säger att den är nästan lika snabb som är 7 år gammal. I7’an i topp där är 4 år gammal.
Så inte särskilt imponerande.

Jag börjar snegla på PC-utbudet om jag ska vara ärlig. Eligitanten har en Lenovo för 7500 som känns som hyfsat likvärdig den dyrare Mac minin. https://www.elgiganten.se/product/datorer-til...

Men det känns samtidigt lite skrämmande. Har varit i Mac-miljö hur länge som helst.

Ursprungligen av Json_81:

I7’an du säger att den är nästan lika snabb som är 7 år gammal. I7’an i topp där är 4 år gammal.
Så inte särskilt imponerande.

Poängen var närmast att ”i3” inte säger något speciellt om hastigheten. Den är snabbare än den mobila i7 som jag har i min mini Late 2012. Och den har länge betraktats som ovanligt snabb för att vara en mini. Processorerna i Late 2014 var mycket långsammare. CPU-hastigheterna har inte ökat generellt speciellt mycket sedan början av detta decennium, jämfört med annat.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

i3, 128GB i en hemdator...

En superlätt ultrabärbar, hemdator är ju typ Imac eller Mac Mini typ.

Man glömmer nästan av att MacBook Air 2008 startade på $1799

  • Medlem
  • 2018-10-30 19:11
Ursprungligen av Mackan1984:

Du har inte varit intresserad sen 2010 ?
Jämför din lön med då

Allmosor då och allmosor nu ?

Bevaka tråden