Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Norwegians hemsida och app fungerar inte på Ipad 3 (vit skärm).

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-26 20:01

Min svärmor har en iPad 3 som hon använt flitigt för att bl.a. boka flyg med Norwegian. Plötsligt slutade det att fungera, Safari visar bara en vit skärm, inga felmeddelanden. Installerade deras App Norwegian Traveler Assistant, det gick bra, men när hon ska boka står den bara och snurrar. Har försökt få hjälp av Norwegian, men de vet inte vad felet kan vara.
Jag har testat med en iPad mini och den ger samma resultat.
Också provat med en annan iPad, som fungerar bra.
Förstår ingenting. Någon som har ett tips?

Senast redigerat 2018-11-27 16:03

Olika versioner av iOS på paddan som funkar och de som inte funkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-26 20:48
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Olika versioner av iOS på paddan som funkar och de som inte funkar?

Det vet jag faktiskt inte.
Min mini iPad har ver 9.3.5

Ursprungligen av Gnulia:

Det vet jag faktiskt inte...

Kolla gärna upp det. Jag tror att svaret kan ligga där. Att Safari och iOS är för gamla för deras app och sajt. Att iPaden som funkar har ett nyare system.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-26 22:03
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Kolla gärna upp det. Jag tror att svaret kan ligga där. Att Safari och iOS är för gamla för deras app och sajt. Att iPaden som funkar har ett nyare system.

Tror du det. Men allt annat fungerar ju, andra webbsidor, appar och mail m.m. Borde inte Norwegian själva känna till det i så fall?

Ursprungligen av Gnulia:

...Borde inte Norwegian själva känna till det i så fall?

Det är inte säkert att de känner till det. Det är inte många som kör iOS 9 längre.

Men visst, det är bara en gissning från min sida. Så det hade varit intressant att få veta vilka versioner du har på de testade enheterna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-26 22:14
Ursprungligen av Gnulia:

Tror du det. Men allt annat fungerar ju, andra webbsidor, appar och mail m.m. Borde inte Norwegian själva känna till det i så fall?

Version 11.4.1

Ursprungligen av Gnulia:

Version 11.4.1

På vilken enhet? Den som funkar?

Och vilken version är det på iPad 3:an?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-27 09:16
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

På vilken enhet? Den som funkar?

Och vilken version är det på iPad 3:an?

Ja, den som funkar.
Väntar på besked om version på iPad 3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-27 12:26
Ursprungligen av Gnulia:

Ja, den som funkar.
Väntar på besked om version på iPad 3.

IPad 3 version 9.3.5

Då är jag ganska säker på att min teori håller.

Norwegian har väl gjort någon uppdatering nyligen, som bröt funktionaliteten på iOS 9.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-27 13:15
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Då är jag ganska säker på att min teori håller.

Norwegian har väl gjort någon uppdatering nyligen, som bröt funktionaliteten på iOS 9.

Du har säkert rätt. Tack för hjälpen att resonera.

1
Bevaka tråden