Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mastercard satsar på säkerhet online

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mobila betalningar är här för att stanna, och allt större krav ställs på säkerhet för shopping med mobilen och online.

Läs hela artikeln här

Ett ställe har jag mina kortuppgifter sparade på. Gillar det inte, men har inga val ibland! Det mesta går ju via Klarna idag och man får hem en räkning då och då.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-26 20:39
Ursprungligen av Redaktionen:

Mobila betalningar är här för att stanna, och allt större krav ställs på säkerhet för shopping med mobilen och online.

Läs hela artikeln här

Är det MasterPass som avses?

Ursprungligen av reboot81:

Är det MasterPass som avses?

Finns det ngn app för MasterPass ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-27 14:06
Ursprungligen av adress@mac:

Finns det ngn app för MasterPass ?

Nej. Iaf inte till iOS igår kväll.

Ursprungligen av reboot81:

Är det MasterPass som avses?

Vet att @jakobnilsson flyger hem från Barcelona idag, men pingar in honom så har han kanske ett svar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-27 22:43

Får in SEB och Ecster MC, men mitt St1 MC vägrar läggas till.

Ursprungligen av reboot81:

Får in SEB och Ecster MC, men mitt St1 MC vägrar läggas till.

Fick in båda SEB - Amex -VISA GGR2. St1 kortet har jag inte det fysiska ännu. Tankar via deras app i iPhone. Man måste visserligen kliva ur bilen och stoppa handtaget inbendintanken - i övrigt galant.?
Har du Mastercard symbol på St1 MC.?

Ursprungligen av reboot81:

Är det MasterPass som avses?

Verkar inte vara riktigt samma grej, möjligtvis en uppdaterad version av Masterpass med annat gränssnitt. Men Mastercard-demonstrationen var inte så detaljerad på den punkten.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-28 13:57
Ursprungligen av adress@mac:

Fick in båda SEB - Amex -VISA GGR2. St1 kortet har jag inte det fysiska ännu. Tankar via deras app i iPhone. Man måste visserligen kliva ur bilen och stoppa handtaget in bensintanken - i övrigt galant.?
Har du Mastercard symbol på St1 MC.?

Ja, loggan finns där. Tog mig 2 samtal och flera veckor att få St1-kortet i fysisk form. Tankade många gånger innan jag ens fått hem plastkortet.

OT: -Ja att betala med St1 appen är betydligt bättre än att stå och fippla med kortet utomhus så här års. Rent praktiskt borde jag kunna fjärrbetala en tankning om sambon glömt sin plånbok?

Ursprungligen av reboot81:

Ja, loggan finns där. Tog mig 2 samtal och flera veckor att få St1-kortet i fysisk form. Tankade många gånger innan jag ens fått hem plastkortet.

OT: -Ja att betala med St1 appen är betydligt bättre än att stå och fippla med kortet utomhus så här års. Rent praktiskt borde jag kunna fjärrbetala en tankning om sambon glömt sin plånbok?

Det tror jag faktiskt går. Fick fysiska kortet idag. Har dock inte öppnat försändelsen ännu. Kommer bara att använda det till tankning. Behöver egentligen inte ligga i ApplePay

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-06-25 20:49

Masterpass blev ingen hit va? Hemsidan är trasig...

Ursprungligen av reboot81:

Masterpass blev ingen hit va? Hemsidan är trasig...

Typiskt. Länsförsäkringar som inte stöder Apple Pay tvingar nu på mig Mastercard istället för Visa... Jag har god lust att byta bank...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-28 21:12
Ursprungligen av Zeugma:

Typiskt. Länsförsäkringar som inte stöder Apple Pay tvingar nu på mig Mastercard istället för Visa... Jag har god lust att byta bank...

Pekar det någon roll, Mastercard eller Visa?

Ursprungligen av zinned:

Pekar det någon roll, Mastercard eller Visa?

Ja, då hade jag sluppit byta kort överallt där det dras räkningar eller ska betalas något. Något jag gjorde för ett halvår sedan när Visakortet förnyades.
(Jag antar att pekar ska vara spelar).

1
Bevaka tråden