Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Mini - Ett monster i gammal förpackning

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples kunder har länge ropat efter en uppdaterad iPad Mini och ryktena har varit många under åren men nu är den här – men hur bra är den?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-06 13:47

Ja, som du skriver. Om den bara kunde kommit i iPad Pro-skrud. Då hade köpet varit givet.

Roligt min iPad mini börjar komma till åren, batteritiden inte den bästa numera.
Så det kan bli en tänkbar investering framöver.

Ursprungligen av finwe:

Ja, som du skriver. Om den bara kunde kommit i iPad Pro-skrud. Då hade köpet varit givet.

Du har alltså helt missat grejen med Mini vs Pro.
Är lite som att säga ”Bara Volvo C30 kunde kommit i XC90-skrud så hade det varit ett givet köp”, 2 helt olika användningsområden.

  • Superhjälte
  • 2019-06-06 20:05
Ursprungligen av Hank Solo:

Du har alltså helt missat grejen med Mini vs Pro.
Är lite som att säga ”Bara Volvo C30 kunde kommit i XC90-skrud så hade det varit ett givet köp”, 2 helt olika användningsområden.

Grejen med Mini är väl att den är liten? Finns inget som hindrar att den får FaceID och en heltäckande skärm och fortfarande är liten – och jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga förutsatt att Apple inte tar död på Mini.

  • Medlem
  • 2019-06-06 20:49
Ursprungligen av johnh3:

Roligt min iPad mini börjar komma till åren, batteritiden inte den bästa numera.
Så det kan bli en tänkbar investering framöver.

Investering?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-06 20:54
Ursprungligen av Hank Solo:

Du har alltså helt missat grejen med Mini vs Pro.
Är lite som att säga ”Bara Volvo C30 kunde kommit i XC90-skrud så hade det varit ett givet köp”, 2 helt olika användningsområden.

Det är nog mest för att jag redan äger en iPad mini 3 som jag har det önsketänkandet. Jag vill helst ha en Pro (för skärmen och formen, snarar än kraften), men vill inte lägga pengarna (än) ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-06 20:57
Ursprungligen av Zop:

Grejen med Mini är väl att den är liten? Finns inget som hindrar att den får FaceID och en heltäckande skärm och fortfarande är liten – och jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga förutsatt att Apple inte tar död på Mini.

Så egentligen borde jag köpa en för att visa att intresset finns, så att de faktiskt gör så...

Ursprungligen av Zop:

Grejen med Mini är väl att den är liten? Finns inget som hindrar att den får FaceID och en heltäckande skärm och fortfarande är liten – och jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga förutsatt att Apple inte tar död på Mini.

Grejen med Mini är att den är simplare och avskalad och därmed billigare, främst gjord för surf, vill man ha en liten men som klarar mer så finns Air.

Ursprungligen av PaO:

Investering?

Ja ett köp alltså.

Ursprungligen av johnh3:

Ja ett köp alltså.

Köp en NUC istället, varför ens hålla på att strula.

Ursprungligen av Andorr:

Köp en NUC istället, varför ens hålla på att strula.

Vad är en NUC? Jag tycker iPad Mini fyller en funktion, en enkel enhet som är liten. Det finns nog en marknad för den.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-06-07 09:06
Ursprungligen av Andorr:

Köp en NUC istället, varför ens hålla på att strula.

En NUC istället för en iPad mini??

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-07 18:18
Ursprungligen av Andorr:

Köp en NUC istället, varför ens hålla på att strula.

Jag har behov av en spade tycker du jag ska köpa en skruvmejsel? Vad tramsar du om.

Kan man ringa vanliga samtal med 4g versionen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-30 21:08
Ursprungligen av D_Odell:

Kan man ringa vanliga samtal med 4g versionen?

FaceTime.

Ursprungligen av zinned:

FaceTime.

Hade gärna för det priset hoppat mobilen ett tag för att köra detta som alt å bra i bil...

1
Bevaka tråden