- Redaktionen
- Skribent ●
Har ni gått och väntat på nästa beta av iOS 13 så är den nu släppt och går att installera över WiFi.
Läste att carplay inte fungerar så avvaktar nästa version för telefonen. Håller på att uppdatera iPaden
Carplay fungerar fint för mig, både på PB1 och PB2. Den nya hemskärmen är okej och det finns ett ljust läge, vet inte om det är något banbrytande direkt.
Carplay fungerar fint för mig, både på PB1 och PB2. Den nya hemskärmen är okej och det finns ett ljust läge, vet inte om det är något banbrytande direkt.
Ok, låter bra. Var folk på macrumours som skrev att det var problem.
Ska ut och köra en del det närmsta och kommer behöva navigationen så chansar inte
Ok, låter bra. Var folk på macrumours som skrev att det var problem.
Ska ut och köra en del det närmsta och kommer behöva navigationen så chansar inte
Prövade CarPlay å maps på Gotland men upplevde stora uppdateringsproblem. Funkar Waze? Enda jag använder. Tack!
Har du fått det att fungera? För mig är den mörk hela tiden även om jag har den på automatiskt.
Jag vet inte om det ljusa läget fanns/funkade i PB1 men i PB2 växlar den automatiskt mellan lägena för mig.
Jag vet inte om det ljusa läget fanns/funkade i PB1 men i PB2 växlar den automatiskt mellan lägena för mig.
Det fanns i PB 1 men för mig funkade det inte. Har kört PB 2 sen release men inte fått det att funka på den heller.
Använder den tid, soluppgång /-nergång baserat på plats eller ljussensorn på telefonen? Om den använder ljussensorn skulle det förklara varför den inte växlar då telefonen ligger i ett fack under mittkonsolen, men det känns samtidigt som en konstig lösning, alla har ju telefonen på olika ställen eller kanske upp och ner och då skulle det inte heller funka.
Funkar Handelsbanken och Swish i senaste betan (4?)?
Edit: svarar mig själv. Handelsbanken funkar fint.
Det fanns i PB 1 men för mig funkade det inte. Har kört PB 2 sen release men inte fått det att funka på den heller.
Använder den tid, soluppgång /-nergång baserat på plats eller ljussensorn på telefonen? Om den använder ljussensorn skulle det förklara varför den inte växlar då telefonen ligger i ett fack under mittkonsolen, men det känns samtidigt som en konstig lösning, alla har ju telefonen på olika ställen eller kanske upp och ner och då skulle det inte heller funka.
Det går att ställa in mellan soluppgång/nergång eller mellan specificerade klockslag
Mail buggar rejält. Visar olästa mail (blå plupp), tomma mail mm. Hoppas på bättring i nästa version.
Mail buggar rejält. Visar olästa mail (blå plupp), tomma mail mm. Hoppas på bättring i nästa version.
Japp...har rapporterat det sedan första öppna betan. Är väl långt ner på priolistan
Nån mer än jag som har spökmailutkast på telefonen sen PB4? Sen PB4 dyker det varje gång jag startar Mail upp ett utkast längst ner på skärmen, med ett specifikt ämne. När jag trycker på utkastet kommer ett tomt mail upp, utan ämnet som stod längst ner på skärmen nyss. Utkastet ligger på iCloud-mailen. Ämnet ifråga gäller en korrespondens som skedde för typ 6 månader sedan. Inga utkast i ämnet (eller andra utkast heller för den delen) står att finna på något av mina mailkonton. Har för säkerhets skull till och med raderat hela konversationen ifråga från iCloud-mailen, men det kommer fortfarande upp. Ska nu skicka in en buggrapport.
Hoppades att detta störande moment skulle vara borta som PB5. Har för s