Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presentar Apple Watch Series 5

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av frazze:

Japp, då var vi en till som gör kvanthoppet 0 -> 5 den 23:e... ?

Det är vi värda nu! Blir ett rejält skutt upp.

  • Medlem
  • 2019-09-12 11:26

Har Apple sänkt priset på deras läderloop? Vill minnas att dom kostade runt 1600kr tidigare?
https://www.apple.com/se/shop/product/MXAA2ZM...

Jag sitter fortfarande och velar om jag vill ha en klocka i svart eller silver.
Min förra AW2 var i svart. Då tyckte jag att det var svårt att hitta snygga armband som matchade. Svart klocka med blått armband ser ju lite konstigt ut? Men nu när det återigen närmar sig ett köp av en ny klocka så tittar jag återigen på den svarta, varför?

Ursprungligen av Dalle:

Har Apple sänkt priset på deras läderloop? Vill minnas att dom kostade runt 1600kr tidigare?
https://www.apple.com/se/shop/product/MXAA2ZM...

Har oxå noterat det, de kostade 1725:- förut...

  • Medlem
  • 2019-09-12 11:33
Ursprungligen av DanneDJ:

Har oxå noterat det, de kostade 1725:- förut...

Då var jag inte helt ute och cyklade då. Jag köpte tidigare två ex av detta armband från CDON då dom hade utförsäljning på Appleprylar. Vill minnas att jag betalade 1600 för båda banden vilket var ungefär samma pris som Apple ville ha för ett.

Är sugen på Titan klockan men tycker den liknar den billiga aluminium!! Rostfritt har man ju precis haft och var riktigt nöjd men de känns ju tråkigt att jag sålde min 4:a nyss och får en identisk därav lite roligare med Titan.. hmm!
Svårt val sedan är de ju INGEN ÅF som lagt ut titan bara de andra, så då måste jag spendera 10+ papp innan jag ens fått den, nej vill betala över disk

Ursprungligen av Dalle:

Har Apple sänkt priset på deras läderloop? Vill minnas att dom kostade runt 1600kr tidigare?
https://www.apple.com/se/shop/product/MXAA2ZM...

Jag sitter fortfarande och velar om jag vill ha en klocka i svart eller silver.
Min förra AW2 var i svart. Då tyckte jag att det var svårt att hitta snygga armband som matchade. Svart klocka med blått armband ser ju lite konstigt ut? Men nu när det återigen närmar sig ett köp av en ny klocka så tittar jag återigen på den svarta, varför?

För att den är snygg:)

Men titta på guld, det är också helt ok

Ursprungligen av BlackSmp:

För att den är snygg:)

Men titta på guld, det är också helt ok

Guld har jag haft också ? men den va snygg särskilt med svart milanese loop kombination! Nu har jag XS Max guld och är trött på guld igen

Ursprungligen av The Real Viking:

Always-on såg intressant ut. Det jag oroar mig för är att det är OLED i klockorna. Med Always-on borde det blir inbränningsrisk eller har Apple löst inbränningsfrågan?!

Efter vad jag förstår lyser skärmen mycket svagare i standby. Tillräckligt för att se tiden ex. När man sedan rör armen - som idag - går den upp i full styrka. Då borde inbränning inte vara ngt problem, samt att batteriet klarar sig längre.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det går att titta på vad vi får för klockorna om vi byter in dem. Det skiljer ungefär 100kr mellan stål och aluminium

Editionmodellerna ger ingenting

Så köp dem för din känsla och att du vill. Andrahandsvärdet är i bästa fall tveksamt

Kollade också inbytes hos Apple. Rena kaffepengarna. Säljer min via uppköp företag som jag använt tidigare vad gäller Apple prylar. AppleWatch 4 cell 44mm blev 2700kr. ”Lite” bättre än Apple i alla fall ?

  • Medlem
  • 2019-09-12 15:44

Det fick bli en 44mm Aluminium i silver med ett Alaskablått armband.
Jag har som sagt haft en svart AW2 innan, men jag tyckte det var svårt att matcha den svarta boetten med färgglada band. Helst hade jag velat beställa klockan med den bruna läderloopen, men då hade jag fått vänta en månad till. Nu kan jag istället hämta ut denna den 20:e.

Nöjd och glad.

Ursprungligen av adress@mac:

Kollade också inbytes hos Apple. Rena kaffepengarna. Säljer min via uppköp företag som jag använt tidigare vad gäller Apple prylar. AppleWatch 4 cell 44mm blev 2700kr. ”Lite” bättre än Apple i alla fall ?

Helt ok pris. Vilket företag är det?

Ursprungligen av adress@mac:

Kollade också inbytes hos Apple. Rena kaffepengarna. Säljer min via uppköp företag som jag använt tidigare vad gäller Apple prylar. AppleWatch 4 cell 44mm blev 2700kr. ”Lite” bättre än Apple i alla fall ?

Låter helt ok! Vilket företag?

Ursprungligen av BlackSmp:

Det går att titta på vad vi får för klockorna om vi byter in dem. Det skiljer ungefär 100kr mellan stål och aluminium

Editionmodellerna ger ingenting

Så köp dem för din känsla och att du vill. Andrahandsvärdet är i bästa fall tveksamt

Det är därför man säljer på FB eller Blocket. Då får man mycket mer jämfört med vad Apple ger.

Fredagen den 13:e var dagen då Apple reserverade hela beloppet. I tisdags var det bara 1kr.
Leverans 20:e - men jag tror snarare 23 september.

Min är i förbereder leverans så...

Men i mitt fall reserverade de hela beloppet den 10:de

Förbereder leverans – Vi slutför nu de sista detaljerna innan vi skickar din beställning. Så fort vi har skickat din beställning mejlar vi leveransinformationen till dig. Då är det inte längre möjligt att göra några ändringar i beställningen.

Fick min Watch 4 såld på mina vilkor så nu har jag beställt en ny 5:a, alu-rymdgrå GPS med ett Prod Red armband som troligen blir kvar i kartongen då jag har tre andra jag gillar bättre... Leverans 4-11/10 men brukar gå snabbare.

  • Medlem
  • 2019-09-14 22:10

Vill bara dubbelkolla med er som har haft AW4. Visst passar ett armband från en gammal 42mm till den nuvarande 44-modellen?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-09-15 00:00
Ursprungligen av Dalle:

Vill bara dubbelkolla med er som har haft AW4. Visst passar ett armband från en gammal 42mm till den nuvarande 44-modellen?

Ja.

  • Medlem
  • 2019-09-15 00:24

Tack för det @mattiL.

Ursprungligen av BlackSmp:

Helt ok pris. Vilket företag är det?

mResell exempelvis.

Jag kanske ska köpa en klocka också....Är det något man ska tänka på vad gäller abonnemangs-mässigt? fungerar klockan utan att man måste ha mobilen med sig?

Ursprungligen av calinou:

Jag kanske ska köpa en klocka också....Är det något man ska tänka på vad gäller abonnemangs-mässigt? fungerar klockan utan att man måste ha mobilen med sig?

Det finns 2 typer, den som bara har GPS, och den som funkar som en liten telefon, men den är dryga tusenlappen dyrare. Finns en bra förklaring om du går in på Apples hemsida och påbörjar en beställning så ser du också vilka val du har. Du behöver inte fullfölja beställningen, men bra att se vad som finns för val etc.

Båda typer funkar utan att ha mobilen med sig men vissa funktioner funkar inte i GPS-varianten utan mobilen.

  • Medlem
  • 2019-09-17 08:40

Helvete vad långsamt dagarna segar sig förbi!
BTW är det bara jag dom saknar den gamla låsfunktionen för skärmen? Jag brukar ha vibration som väckning på morgonen för att inte väcka tanten.
Men för att kunna låsa klockan kvällen innan så måste jag ta av/på mig klockan, alternativt aktivera ”undervattensläget” med resultat att klockan blåser högtalaren ren på morgonen.
Är det bara jag som använder AW som en tyst väckarklocka?

  • Medlem
  • 2019-09-17 08:45
Ursprungligen av Dalle:

Helvete vad långsamt dagarna segar sig förbi!
BTW är det bara jag dom saknar den gamla låsfunktionen för skärmen? Jag brukar ha vibration som väckning på morgonen för att inte väcka tanten.
Men för att kunna låsa klockan kvällen innan så måste jag ta av/på mig klockan, alternativt aktivera ”undervattensläget” med resultat att klockan blåser högtalaren ren på morgonen.
Är det bara jag som använder AW som en tyst väckarklocka?

Teaterläget och ljudlöst? Fungerar inte det?

https://www.macrumors.com/how-to/watchos-3-2-...

  • Medlem
  • 2019-09-17 08:52
Ursprungligen av Ljung:

Teaterläget? Fungerar inte det?

https://www.macrumors.com/how-to/watchos-3-2-...

Men teaterläget förhindrar väl inte ofrivilliga tryck på skärmen när man sover? Har hänt flera gånger att jag befinner mig inne i olika appar när jag vaknar.

Ursprungligen av Dalle:

Men teaterläget förhindrar väl inte ofrivilliga tryck på skärmen när man sover? Har hänt flera gånger att jag befinner mig inne i olika appar när jag vaknar.

Tejpa ihop fingrarna

Någon som har avancerat till ”skickad”?

Min står och väntar i ”förbereder leverans...”

  • Medlem
  • 2019-09-19 09:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som har avancerat till ”skickad”?

Min står och väntar i ”förbereder leverans...”

Samma här...kan inte sluta uppdatera sidan beställningsstatus. Vill ha klockan, nu!

  • Medlem
  • 2019-09-19 11:27

Fick precis ett sms från DHL, ett paket från Apple planeras levereras på fredag. Men beställningsstatus säger att ordern ännu inte är skickad...och att den kommer på måndag. Men jag tror ändå att paketet hinner fram imorgon. Hoppas jag!

Står bara här hos Apple än så länge, beställd den 17:
Skickas: 5–7 arbetsdagar
Leverans: 25 Sep - 27 Sep med Expressfrakt

Bevaka tråden