- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Iofs men ha dessa aspekter i åtanke
Kan jag använda samma QR kod som när jag aktiverade esim i min nuvarande telefon? Eller måste jag få en ny från Telia?
Om jag måste få en ny kod (har kanske tappat bort den första), hur beställer jag den på Telia?
Aktivering av telefonen kräver mobilnät. Kommer jag kunna aktivera telefonen genom en QR-kod eller måste jag ha ett fysiskt SIM?
Eller kommer Apple migrationswizard föra över informationen från esim till esim? (Jag tror inte det eftersom jag inte tror att man kan få över informationen om PIN och PUK koderna den vägen)
Det finns förhoppningsvis enkla svar på frågorna men det vore rätt skönt om någon visste hur processen ska gå till. Jag har frågat Telia via twitter och svaret från kundtjänst var ”vi vet inte...”
Den som får sin 11 (Pro) och har ett eSim att flytta får gärna skriva hur ni fixat detta!
PS. Har beställt en 11 Pro Max själv...
Jag har nyss bytt min Xs mot en ny Xs. Och eSim var ingen lek att få till. Kortversionen är att Telia(andra kan ha andra system) måste skicka ut en ny qr-kod. Det tog mig 4(!) samtal till kundtjänst med full kö att reda ut. Jag tror dock att ni kan fixa det i förväg så att ni har koden när väl telefonen kommer.
Iofs men ha dessa aspekter i åtanke
Kan jag använda samma QR kod som när jag aktiverade esim i min nuvarande telefon? Eller måste jag få en ny från Telia?
Om jag måste få en ny kod (har kanske tappat bort den första), hur beställer jag den på Telia?
Aktivering av telefonen kräver mobilnät. Kommer jag kunna aktivera telefonen genom en QR-kod eller måste jag ha ett fysiskt SIM?
Eller kommer Apple migrationswizard föra över informationen från esim till esim? (Jag tror inte det eftersom jag inte tror att man kan få över informationen om PIN och PUK koderna den vägen)
Det finns förhoppningsvis enkla svar på frågorna men det vore rätt skönt om någon visste hur processen ska gå till. Jag har frågat Telia via twitter och svaret från kundtjänst var ”vi vet inte...”
Se mitt svar ovan.
Jag har nyss bytt min Xs mot en ny Xs. Och eSim var ingen lek att få till. Kortversionen är att Telia(andra kan ha andra system) måste skicka ut en ny qr-kod. Det tog mig 4(!) samtal till kundtjänst med full kö att reda ut. Jag tror dock att ni kan fixa det i förväg så att ni har koden när väl telefonen kommer.
Attans. Var rädd för det...
Har beställt Pro Max 256gb i guld(ääääääälskar militärgrönt och tycker iPhonen ser snygg ut men på en telefon kändes det ändå inte rätt för mig, i övrigt ville jag variera från grå/svart som jag nästan alltid köpt) från Telia nu.
7 okt beräknas den, får väl se hur det ändras fram till dess:)
Men senaste gångerna jag beställt iPhone har de levererats tidigare än beräknat datum så jag är positiv.
Jag har nyss bytt min Xs mot en ny Xs. Och eSim var ingen lek att få till. Kortversionen är att Telia(andra kan ha andra system) måste skicka ut en ny qr-kod. Det tog mig 4(!) samtal till kundtjänst med full kö att reda ut. Jag tror dock att ni kan fixa det i förväg så att ni har koden när väl telefonen kommer.
Tack för info.
Och BLÄ!!! Hade ju hoppats att dom kunde ha ett lite smartare system. Läst (i utländska forum) om folk som behövt göra det du säger, och om folk som kunnat använda gamla koden och om folk som påstår att "transfer wizarden" frågat om man ville flytta. Så då var det ju tråkigt att det blir det krångligaste sättet...
Det verkar som Tres erbjudande går ut 19e. I alla fall på företagssidan.
Bokade igår en 11Pro max 256 och fick svaret att man står i kö och dom skickar ut telefoner nu på fredag och sen igen nästa fredag och dom kunde inte svara på väntetid. Han tippade tre veckor.
Det verkar som Tres erbjudande går ut 19e. I alla fall på företagssidan.
Bokade igår en 11Pro max 256 och fick svaret att man står i kö och dom skickar ut telefoner nu på fredag och sen igen nästa fredag och dom kunde inte svara på väntetid. Han tippade tre veckor.
Färg?
Rymdgrå.
Jag känner igen det där:)
Men har de inte ändrat villkoren nyss så att du bara kan spara 50GB?
För att inte tala om maxgränserna för de olika stegen som ligger precis så att jag tvingas upp betydligt högre än vad jag skulle behöva
Ringde Telia, det stämmer att dom ändrat från 100GB till 50 GB Max sparat, men det jag hade innan ligger kvar ca 2 månader till, så just nu har jag 119GB i potten så hur jag ska kunna göra av med 69 GB på något vettigt vet jag inte just nu
Ringde Telia, det stämmer att dom ändrat från 100GB till 50 GB Max sparat, men det jag hade innan ligger kvar ca 2 månader till, så just nu har jag 119GB i potten så hur jag ska kunna göra av med 69 GB på något vettigt vet jag inte just nu
Telia borde väl köpa tillbaka dina GB som du betalat för. ?
Ringde Telia, det stämmer att dom ändrat från 100GB till 50 GB Max sparat, men det jag hade innan ligger kvar ca 2 månader till, så just nu har jag 119GB i potten så hur jag ska kunna göra av med 69 GB på något vettigt vet jag inte just nu
Jag hade samma problem. Lyckades inte
Fick du ett sms eller något? Beställde också i fredags, kl 14.04 och har fortfarande inte fått höra något alls angående leverans. Endast fått bekräftelsemailet direkt när jag la min order. Snackade med en från Telenor igår som sa att dom höll på att gå igenom alla ordrar och att jag skulle få mer info men det var över 24 timmar sedan. Inte för att jag är direkt stressad över det men lite nyfiken är man om man hann med att komma med bland den första batchen lurar som dom kommer få in på fredag.
Fick du ett sms eller något? Beställde också i fredags, kl 14.04 och har fortfarande inte fått höra något alls angående leverans. Endast fått bekräftelsemailet direkt när jag la min order. Snackade med en från Telenor igår som sa att dom höll på att gå igenom alla ordrar och att jag skulle få mer info men det var över 24 timmar sedan. Inte för att jag är direkt stressad över det men lite nyfiken är man om man hann med att komma med bland den första batchen lurar som dom kommer få in på fredag.
Fick ett sms dagen efter. Däremot beställde jag även en iPhone 11 Pro, 64 GB, midnattsgrön ett par minuter senare. Den har jag inte fått något sms för ännu.
Fick ett sms dagen efter. Däremot beställde jag även en iPhone 11 Pro, 64 GB, midnattsgrön ett par minuter senare. Den har jag inte fått något sms för ännu.
Tack för info. Har nämligen beställt exakt samma (iPhone 11 Pro midnattsgrön) och har inte heller hört något. Var lite rädd att det skulle bli högst tryck på just den färgen och det verkar vara så. Börjar tro att jag snällt får vänta ett tag på att få den då den verkar väldigt populär. Var tvungen att ta den då det är den finaste färgen dom släppt på en iPhone på långa vägar enligt mig.
Jag beställde iPhone 11 från Telia, och på Mina ärenden står det Beräknad klar 2019-09-20. Betyder det att de skickar telefonen på fredag, eller att den beräknas komma till mig på fredag? Någon som har erfarenhet av detta?
Senast hämtade jag i butik.
Vänligen, Ylan
Jag beställde iPhone 11 från Telia, och på Mina ärenden står det Beräknad klar 2019-09-20. Betyder det att de skickar telefonen på fredag, eller att den beräknas komma till mig på fredag? Någon som har erfarenhet av detta?
Senast hämtade jag i butik.
Vänligen, Ylan
Beräknas klar betyder att dom fått ihop den enligt din beställning sedan kommer info om när den beräknas nå kunden.
Kan vara färgval etc som dom inte har på lager eller väntas in i det närmaste typ.
Har beställt prylar som har tillverkats enligt beställningen och ibland kan det ta en jäkla tid innan den skeppas, men oftast går det rätt snabbt.
Jag beställde iPhone 11 från Telia, och på Mina ärenden står det Beräknad klar 2019-09-20. Betyder det att de skickar telefonen på fredag, eller att den beräknas komma till mig på fredag? Någon som har erfarenhet av detta?
Senast hämtade jag i butik.
Vänligen, Ylan
Jag skulle säga att den räknas vara levererad då.
Det står samma på min beställning under Mitt Telia. Men i länken man fick på SMS står det ”Prel leveransdatum” men samma datum.
Har du fått ett sådant sms?
Termen ”beräknad klar” beror nog på att den där sidan mina beställningar etc också(främst?) visar status på beställningar/ändringar/avslutningar av tjänster och abonnemang.