Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presentar Apple Watch Series 5

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-26 16:36
Ursprungligen av CekariYH:

Vilket är just denna? Var ju rätt ren och fin.

Infograf, som jag nämnde i #152

Ursprungligen av zinned:

Infograf, som jag nämnde i #152

Ah, hade för mig den var betydligt plottrigare, får testa den igen då

Ursprungligen av CekariYH:

Vilket är just denna? Var ju rätt ren och fin.

Som sagt, inforgraf.

Jag gillar den framför allt för att jag får en bra kalenderkomplikation högst upp även om det inte syns så bra i min bild.

Btw. Komplikationen högst upp till höger är Watch the time. Rekommenderas.

https://apps.apple.com/se/app/watchthetime/id1449385366

Ursprungligen av BlackSmp:

Som sagt, inforgraf.

Jag gillar den framför allt för att jag får en bra kalenderkomplikation högst upp även om det inte syns så bra i min bild.

Btw. Komplikationen högst upp till höger är Watch the time. Rekommenderas.

https://apps.apple.com/se/app/watchthetime/id1449385366

Syns ju hur bra som helst och just Watch the time vill jag ha, glömmer allt som oftast viken dag i veckan det är

Hittar inte "Watch the time", Kommer den från någon app? Den närmast är Datum.

Ursprungligen av CekariYH:

Hittar inte "Watch the time", Kommer den från någon app? Den närmast är Datum.

Egen app. Sedan så har jag dessutom konfigurerat om den så att jag får den visning som jag gillar

https://apps.apple.com/se/app/watchthetime/id1449385366

Ursprungligen av BlackSmp:

Egen app. Sedan så har jag dessutom konfigurerat om den så att jag får den visning som jag gillar

https://apps.apple.com/se/app/watchthetime/id1449385366

Vilken app?

Doh... klicka på länken fråga sen... den ska jag ta ner

varifrån???

Ok, namnet var ett ord... har den...

Men finns inte på klockan???

Senast redigerat 2019-09-27 10:48
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-27 10:36
Ursprungligen av CekariYH:

Vilken app?

Du har citerat länken till appen två gånger nu. Är det din nya adblocker som spärrar bort så att du inte ens ser länken?

Ursprungligen av Gäddnos:

Du har citerat länken till appen två gånger nu. Är det din nya adblocker som spärrar bort så att du inte ens ser länken?

Två gånger?

Verkar som Watchtetime inte funkar på Watch 5 då det står för Watch 4... och var 7 månader sen den uppdaterades.

Ursprungligen av CekariYH:

Verkar som Watchtetime inte funkar på Watch 5 då det står för Watch 4... och var 7 månader sen den uppdaterades.

Jag får inte appen att fungera på AW4 med WatchOS 6

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-27 11:47

Den funkar på min Series 4 men är helt kass som komplikation om man använder Meridian Watch face som jag gör.

Jag ville att den skulle visa endast digital klocka men den drar inte ner typsnittet så att alla tecken får plats.

Ursprungligen av DanneDJ:

Jag får inte appen att fungera på AW4 med WatchOS 6

Då är det watchO6 som är boven i dramat. Recenserat den på App Store och anmärkt på detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-27 12:22
Ursprungligen av CekariYH:

Verkar som Watchtetime inte funkar på Watch 5 då det står för Watch 4... och var 7 månader sen den uppdaterades.

Ursprungligen av CekariYH:

Då är det watchO6 som är boven i dramat. Recenserat den på App Store och anmärkt på detta.

Nej, där står inte Watch 4. Där står att den kräver minst WatchOS 4.

Funkar absolut, kör den som sagt på min Series 4 med WatchOS 6.

Ursprungligen av zinned:

Nej, där står inte Watch 4. Där står att den kräver minst WatchOS 4.

Funkar absolut, kör den som sagt på min Series 4 med WatchOS 6.

Det är så märkligt: Den är installerad på såväl iPhonen som klockan, men jag får felmeddelande om att man måste installera på telefonen. Men det har jag ju gjort?

Ursprungligen av DanneDJ:

Det är så märkligt: Den är installerad på såväl iPhonen som klockan, men jag får felmeddelande om att man måste installera på telefonen. Men det har jag ju gjort?

Edit: En omstart av telefonen löste problemet. Ibland har man lite bråttom....

Ursprungligen av DanneDJ:

Edit: En omstart av telefonen löste problemet. Ibland har man lite bråttom....

Inte första gången som saker har lösts via en omstart...

Knappast sista heller...

Ursprungligen av zinned:

Den funkar på min Series 4 men är helt kass som komplikation om man använder Meridian Watch face som jag gör.

Jag ville att den skulle visa endast digital klocka men den drar inte ner typsnittet så att alla tecken får plats.

Sant, i det där fallet är det bättre att använda apples egna komplikation digital tid som ger dig det du vill ha (tror jag)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-27 14:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Sant, i det där fallet är det bättre att använda apples egna komplikation digital tid som ger dig det du vill ha (tror jag)

Nja, egentligen ville jag fortsätta använda Meridian och ha denna komplikation som skulle visa BÅDE HH:mm och dd/mm, under vartannat som på din bild. Både vara möjligt på två rader trots så klart mindre yta än uppe i höger hörn.

Finns det fler appar likt WatchTheTime som kanske skulle klara av det?

Ursprungligen av zinned:

Nej, där står inte Watch 4. Där står att den kräver minst WatchOS 4.

Funkar absolut, kör den som sagt på min Series 4 med WatchOS 6.

Sant, skrev fel. Hursomhelst så finns appen på min iPhone och den ligger i klockan... tror jag, för hitta en ikon som skulle kunna vara den, men går inte att klicka på och finns inte i någon lista.

Starta om iPhone hjälpte inte, men efter omstart av klockan dök den upp.
Men färgerna man sätter i iPhone appen sparas inte men formatet ligger kvar när man öppnar appen igen, så får samma vita färg på bägge raderna och av nån anledning visas samma info på båda raderna :-/
Har ställt in som du visar på länken, förutom att AM/PM switchen ligger i Time Format skärmen.

Nä, den åker ut, kommer ju inte ens ihåg färginställningarna medans man bläddrar i dom olika inställningarna... by by...

Att inte färgerna tar i alla komplikationer beror på Apple.

Ursprungligen av zinned:

Nja, egentligen ville jag fortsätta använda Meridian och ha denna komplikation som skulle visa BÅDE HH:mm och dd/mm, under vartannat som på din bild. Både vara möjligt på två rader trots så klart mindre yta än uppe i höger hörn.

Finns det fler appar likt WatchTheTime som kanske skulle klara av det?

Kan tänkas komma. Den övre komplikationen på Meridian är trots allt ny så vem vet...

Hmm, det vore kanske ett roligt hobbyprojekt att prova...

Ursprungligen av BlackSmp:

Att inte färgerna tar i alla komplikationer beror på Apple.

Ligger på precis samma ställe som du visar på bilden... eller låg rättare sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-27 16:36

Jag har två frågor/funderingar kring AOD. Visst kan man stänga av AOD..? Man kan inte ha en urtavla för 1 Hz och en för 60 Hz? Om jag skulle äga en AW och använda AOD skulle jag vilja ha en helt ren tavla som bara visar tid och datum, när man sedan "väcker" klockan skulle komplikationerna dyka upp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-27 16:42
Ursprungligen av CekariYH:

Ligger på precis samma ställe som du visar på bilden... eller låg rättare sagt.

Jag upplevde samma men efter att jag inverterade plats på dem i appens gränssnitt, dvs tryckte på cirkeln uppe till vänster i appen när man sätter färg, så fungerade det.

Ursprungligen av xms67:

Jag har två frågor/funderingar kring AOD. Visst kan man stänga av AOD..? Man kan inte ha en urtavla för 1 Hz och en för 60 Hz? Om jag skulle äga en AW och använda AOD skulle jag vilja ha en helt ren tavla som bara visar tid och datum, när man sedan "väcker" klockan skulle komplikationerna dyka upp.

Japp, i inställningar på iPhone kommer bara inte ihåg var...

Min visar en dimmad digital klocka men inget datum om jag har annat än urtavlan framme annars blir det urtavlan.

Senast redigerat 2019-09-27 18:50
Ursprungligen av zinned:

Jag upplevde samma men efter att jag inverterade plats på dem i appens gränssnitt, dvs tryckte på cirkeln uppe till vänster i appen när man sätter färg, så fungerade det.

Får väl prova igen då

Självkart, står ju Apply mitt i, det läste inte jag, men nu kommer appen ihåg färgerna men visas bara i vitt fortfarande på klockan :-/

Får väl stå och gå till sig

Senast redigerat 2019-09-27 18:47
Ursprungligen av xms67:

Jag har två frågor/funderingar kring AOD. Visst kan man stänga av AOD..? Man kan inte ha en urtavla för 1 Hz och en för 60 Hz? Om jag skulle äga en AW och använda AOD skulle jag vilja ha en helt ren tavla som bara visar tid och datum, när man sedan "väcker" klockan skulle komplikationerna dyka upp.

Tyvärr inte och jag känner också samma sak

Bevaka tråden