Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presentar Apple Watch Series 5

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CekariYH:

Japp, i inställningar på iPhone kommer bara inte ihåg var...

Min visar en dimmad digital klocka men inget datum om jag har annat än urtavlan framme annars blir det urtavlan.

Jag tror att du tänker på denna inställning. Det är inte samma sak

  • Medlem
  • 2019-09-27 20:51

Någon som har fått SR-appen att funka på klockan? Hos mig kraschar den hela tiden, även den nya versionen 19.9.3 som släpptes tidigare idag.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att du tänker på denna inställning. Det är inte samma sak

Nej, inte den..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-27 23:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Tyvärr inte och jag känner också samma sak

...och så har du ju smp i nicket..?

Ursprungligen av xms67:

...och så har du ju smp i nicket..?

Seamaster Professional

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-28 09:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Seamaster Professional

Exakt, misstänkte det. Och du tycker man klokt om även AW..?.

För övrigt är 2254.50 extremt läcker. Betydligt bättre än sin efterföljare.

Ursprungligen av CekariYH:

Får väl prova igen då

Självkart, står ju Apply mitt i, det läste inte jag, men nu kommer appen ihåg färgerna men visas bara i vitt fortfarande på klockan :-/

Får väl stå och gå till sig

Nep, ingen färger på kompl. Watchthe... desutom finns den aldrig där när jag vrider upp klockan utan kommer efter nån minuts drabblande... dvs säga när skärmen tonat ut igen så nu åker den ut för gott...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-28 18:32

Klickat i knapparna känns bättre (lite hårdare) på AW5 än på AW4.

Ursprungligen av xms67:

Jag har två frågor/funderingar kring AOD. Visst kan man stänga av AOD..? Man kan inte ha en urtavla för 1 Hz och en för 60 Hz? Om jag skulle äga en AW och använda AOD skulle jag vilja ha en helt ren tavla som bara visar tid och datum, när man sedan "väcker" klockan skulle komplikationerna dyka upp.

Den inställningen finns ju. Du kan bocka av vilka inte skall visas när klockan går ner AOD.

Ursprungligen av adress@mac:

Den inställningen finns ju. Du kan bocka av vilka inte skall visas när klockan går ner AOD.

Var?

Ursprungligen av adress@mac:

Den inställningen finns ju. Du kan bocka av vilka inte skall visas när klockan går ner AOD.

Jag skulle hävda att du har fel... men blir gärna motbevisad

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag skulle hävda att du har fel... men blir gärna motbevisad

Jag skulle nog hävda detsamma. Vet inte vad jag såg i förrgår. Blodsockret var visserligen 3.2 (diabetiker)
Men visst vore det bra om det fanns.....
Var/är lite orolig för batteritiden - men sista 24 timmarna är väl ok - även om lite sämre än min Watch4.

Ursprungligen av adress@mac:

Jag skulle nog hävda detsamma. Vet inte vad jag såg i förrgår. Blodsockret var visserligen 3.2 (diabetiker)
Men visst vore det bra om det fanns.....
Var/är lite orolig för batteritiden - men sista 24 timmarna är väl ok - även om lite sämre än min Watch4.

Om det inte var detta han menade med att bara visa klockan vid ”släckt läge”
Vad tror/hävdar du där .....?

Senast redigerat 2019-09-30 00:20

Trodde komplikationen Måne skulle visa månfaserna direkt på urtavlan, men den är och förblir en mörkgrå klump bara och händer ingenting när man klickar på den :-/

Ursprungligen av CekariYH:

Trodde komplikationen Måne skulle visa månfaserna direkt på urtavlan, men den är och förblir en mörkgrå klump bara och händer ingenting när man klickar på den :-/

Du skulle kanske prova denna istället.
Moon++

Ursprungligen av adress@mac:

Jag skulle nog hävda detsamma. Vet inte vad jag såg i förrgår. Blodsockret var visserligen 3.2 (diabetiker)
Men visst vore det bra om det fanns.....
Var/är lite orolig för batteritiden - men sista 24 timmarna är väl ok - även om lite sämre än min Watch4.

Jag är som sagt aldrig i närheten av sådana siffror. Vare sig på serie4 eller 5

Animerad gif. Ni måste kanske trycka på bilden för att se anineringen

Intressant bugg. Ser ni felet?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-30 06:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant bugg. Ser ni felet?

Flygläge och förbindelse mot mobil?

Ursprungligen av frazze:

Flygläge och förbindelse mot mobil?

Fast nu börjar jag undra. Det är kanske inte en bugg?

Det är kanske så att flightmode inte slår av bluetooth?

  • Medlem
  • 2019-09-30 08:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast nu börjar jag undra. Det är kanske inte en bugg?

Det är kanske så att flightmode inte slår av bluetooth?

Flyplansläge och bluetooth funkar fint tillsammans.

Ursprungligen av BlackSmp:

Du skulle kanske prova denna istället.
Moon++

Får väl prova denna då, men lite skumt att Apples egna slutat funka för jag vet att den visade månfaserna tidigare...

Senast redigerat 2019-09-30 15:07
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-30 13:19
Ursprungligen av garda:

Flyplansläge och bluetooth funkar fint tillsammans.

I tidigare versioner av flight mode dog förbindelsen mellan iPhone och Apple Watch.

? titan va de här

Ursprungligen av @ndreas:

? titan va de här

'Sh!t, då tål iaf metallen att hamras med

  • Medlem
  • 2019-10-10 16:49

Börjar tröttna på att Apple hela tiden skjuter upp leveransdatumet för deras bruna läderloop.
Leveransdatumet flyttas fram med en dag i taget sedan över en veckas tid.
Först stod det ”början av november”. Sedan började cirkusen med 3/10, 4/10, 7, 8, 9/10 osv...
Vi är nog inne i november innan skiten finns att köpa.

Men är det verkligen något att vara upprörd över? Nej, egentligen inte. Men jag vill gärna ha ett datum som jag kan lita på eftersom jag snart reser iväg.

Den ständigt uppskjutna leveransen gäller både på webben och i butik.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-10-25 08:26

Jag är väldigt nöjd med min Apple Watch Series 5 aluminiumboett silver 40 mm GPS + Cellular med vitt sportband, men jag ångrar lite att jag inte tog stålboett i stället.

Vad tror ni att den är värd om jag säljer den vidare? Nypris 6 183 kr. Använd i drygt en månad, i nyskick sånär på en liten, liten repa på framsidan av glaset som inte syns vid normal användning.

(Jag ber om ursäkt om det här inlägget egentligen hör hemma i köpes och säljes.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-25 08:42
Ursprungligen av Adzam 1:

Jag är väldigt nöjd med min Apple Watch Series 5 aluminiumboett silver 40 mm GPS + Cellular med vitt sportband, men jag ångrar lite att jag inte tog stålboett i stället.

Vad tror ni att den är värd om jag säljer den vidare? Nypris 6 183 kr. Använd i drygt en månad, i nyskick sånär på en liten, liten repa på framsidan av glaset som inte syns vid normal användning.

(Jag ber om ursäkt om det här inlägget egentligen hör hemma i köpes och säljes.)

Kanske kring 4000 kr...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-10-25 08:47
Ursprungligen av zinned:

Kanske kring 4000 kr...

Tack för svar! Jag får fundera på det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2019-10-28 00:21

Någon mer här som upplever att sidoknappen på sin Apple Watch känns lös? Se länkarna här nedan. Jag hade inte det problemet på min series 5 aluminium, men har det nu på min series 5 stål.

Jag försöker att avgöra om det är värt att lämna in den på service för detta.

https://youtu.be/HBPT-DNYv0g

https://discussions.apple.com/thread/7016885

https://www.google.se/amp/s/amp.reddit.com/r/...

Ursprungligen av Adzam 1:

Någon mer här som upplever att sidoknappen på sin Apple Watch känns lös? Se länkarna här nedan. Jag hade inte det problemet på min series 5 aluminium, men har det nu på min series 5 stål.

Jag försöker att avgöra om det är värt att lämna in den på service för detta.

https://youtu.be/HBPT-DNYv0g

https://discussions.apple.com/thread/7016885

https://www.google.se/amp/s/amp.reddit.com/r/...

Till att börja med förstår jag inte detta byte till stål. Har haft stål i min första / start AppleWatch - innan dom fick nummer.
Lite tyngre - men i övrigt..... Är nu inne på min 6:e modell (5) med aluminium - och skulle inte gå till stål igen.
Verkar som dom med problem med sidoknappen varit just stål. Du får kontakta Apple och kolla om byte. Ring till Täby först - och åk sedan dit. Är väl smidigast. Jag har haft ”tur” - aldrig problem med ngn - bortsett från priset kanske.

Bevaka tråden