Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felnummer visas när jag ringer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ringer en vis person via min iPhone så visas hans egen telefonnummer i hans mobil display i stället för min. Som om han skulle ringa till sig själv. Det står även i början av ringsignalen "ringassistans". Vad kan det vara för fel?
iOS 12.4.3

Senast redigerat 2019-12-22 09:06
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-12-26 09:02

Har han också iPhone?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-12-26 12:26

Vidarekopplingar i flera led?

Ursprungligen av kenjon:

Har han också iPhone?

Ja, det står till och med missat samtal från dens nummer.

Ursprungligen av frazze:

Vidarekopplingar i flera led?

Har inte aktiverat någonting. Vet faktiskt inte var i inställningar man ska leta om detta felet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-12-27 21:58

Blir det så när andra ringer till honom också, eller bara när du ringer?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-12-28 02:01

Och om han ringer till dig i stället?

Ursprungligen av frazze:

Och om han ringer till dig i stället?

Det ser normalt ut när hen ringer till mig.

Ursprungligen av Vassius:

Blir det så när andra ringer till honom också, eller bara när du ringer?

Nej, bara jag som ringer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-01-02 11:13

Säg till honom att gå in i Kontaktboken och söka på ditt nummer, kolla om han får upp mer än en kontakt (din). Sök bara på de sista 6 siffrorna, dvs skippa +46 och 0.

Ursprungligen av kenjon:

Säg till honom att gå in i Kontaktboken och söka på ditt nummer, kolla om han får upp mer än en kontakt (din). Sök bara på de sista 6 siffrorna, dvs skippa +46 och 0.

Nu står det "ingen uppringnings-nummer" när jag ringer. Det är i alla fall bättre än det var förut.
Mitt nummer finns i hans telefonbok. Har sök på sista siffrorna som du anger ovan och hittar mig i telefonboken. Om man söker med siffran "0" i börjar hittar man inte mig. Varför ska man utesluta "0" just på mitt nummer?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-01-06 11:44

För att man oftast kör med internationell visning, typ "+468nnnnn" istället för "08nnnnn".
Och det är enbart du som kommer upp i Kontakter när han söker på de sista siffrorna i ditt nummer?

1
Bevaka tråden