Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plötsligt händer det - widgets kommer till iOS 14

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Något som har funnits till Android-telefoner sedan urminnes tider är widgets på hemskärmen och nu ser det ut att komma till iOS och iPadOS.

Läs hela artikeln här

På ett sätt finns widgetar på hemskärmen redan. Exempelvis appikonerna för Kalender och Klocka, som kontinuerligt byter skepnad med tiden. Jag vet inte om jag vill ha Androidens typ av widgetar. De spretar något oerhört, inte minst grafiskt. Det är väldigt PC-Windows över det. Det mesta finns ändå ”till vänster” i det som Apple kallar widgetar. Jag gillar IOS igenomtänkta funktionella design. Men kanske kan Apple göra något vettigt av widgetar, det skulle inte förvåna mig.

Ursprungligen av Zeugma:

På ett sätt finns widgetar på hemskärmen redan. Exempelvis appikonerna för Kalender och Klocka, som kontinuerligt byter skepnad med tiden. Jag vet inte om jag vill ha Androidens typ av widgetar. De spretar något oerhört, inte minst grafiskt. Det är väldigt PC-Windows över det. Det mesta finns ändå ”till vänster” i det som Apple kallar widgetar. Jag gillar IOS igenomtänkta funktionella design. Men kanske kan Apple göra något vettigt av widgetar, det skulle inte förvåna mig.

Aldrig fel att erbjuda sen måste du ju inte följa ?

Ursprungligen av D_Odell:

Aldrig fel att erbjuda sen måste du ju inte följa ?

Jag förstår nog det. Men i så fall måste man fråga sig varför det kommer först nu. Varför?

Det är på tiden! Widgetar har definitivt sin plats och min förhoppning är att Apple polerar funktionen så att det inte "spretar" så mycket som det gör på Android.

1
Bevaka tråden