Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Catalina inte riktigt färdigt än / buggigt...

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CekariYH:

Det märkliga är att dom ligger i Menybaren mer körs inte bara.
Har ingen aning hur man gör ett Applescript, har provat men fattat aldrig sas:-)

När du pratar om "menybaren" är det Docken du menar?

Ursprungligen av hummel:

När du pratar om "menybaren" är det Docken du menar?

Nej, meny(baren) är högst upp på skärmen, Dockan är längst ner på skärmen

Ursprungligen av CekariYH:

...Dockan är längst ner på skärmen

Eller till vänster. Eller till höger.

Senast redigerat 2020-05-24 19:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Eller till vänster. Eller till höger.

Finns nog några som föredrar det istf nertill.

Ursprungligen av CekariYH:

Nej, meny(baren) är högst upp på skärmen, Dockan är längst ner på skärmen

Det är alltså menyraden du pratar om och specifikt statusmenyerna. Då är jag med på vad du försöker beskriva.

Ursprungligen av hummel:

Det är alltså menyraden du pratar om och specifikt statusmenyerna. Då är jag med på vad du försöker beskriva.

Ja, helt korrekt, heter ju menubar på engelska

Ursprungligen av CekariYH:

Ja, helt korrekt, heter ju menubar på engelska

Nej, på macOS och engelska heter den menu bar, om det ska vara korrekt.

Ursprungligen av hummel:

Nej, på macOS och engelska heter den menu bar, om det ska vara korrekt.

Fjantigt svar!

Nudå...
Finns det någon moderator som kan radera hela denna tråd, för jag orkar inte med sk!ten längre...?

Ursprungligen av CekariYH:

Nudå...
Finns det någon moderator som kan radera hela denna tråd, för jag orkar inte med sk!ten längre...?

Moderatorer kan omöjligt läsa alla inlägg i alla trådar. Vill man vara säker på att nå dem, så finns det en "Anmäl"-knapp vid varje inlägg. Skriv ditt budskap till dem där i stället.

Det verkar dumt att radera en tråd flera användare ha skrivit inlägg i för att hjälpa TS.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-05-26 22:29
Ursprungligen av CekariYH:

Nudå...
Finns det någon moderator som kan radera hela denna tråd, för jag orkar inte med sk!ten längre...?

Personligen blir jag lite stött när du ber att få en tråd raderad där jag lagt ner tid på att försöka hjälpa dig och andra med liknande problem.

Problemställningen nu är alltså: "program startas, men verkar inte fungera därför att ________". ?

Sjukaste är väll att Big Sur är lika stabilt som Catalina ??

En misstänker att hel del av problemen vi har haft med Catalina har med anpassningen av MacOS till Apple Silicon att göra för att öka kompatibiliteten mellan program och OS och minska problemen vid processor bytet (Intel till Apple Silicon [ARM arkitektur]. Program, drivrutiner och plug-in som fungerar i Catalina kommer med stor sannolikhet att fungera i Big Sur (både i Intel och Apple Silicon version).

Senast redigerat 2020-06-28 00:40
Ursprungligen av The Real Viking:

En misstänker att hel del av problemen vi har haft med Catalina har med anpassningen av Apple Silicon att göra för att öka kompatibiliteten mellan program och OS och minska problemen vid processor bytet (Intel till Apple Silicon [ARM arkitektur]. Program, drivrutiner och plug-in som fungerar i Catalina kommer med stor sannolikhet att fungera i Big Sur (både i Intel och Apple Silicon version).

Om jag känner Apple rätt så kommer de endast vara en version fram tills om 2år då kommer Intel datorerna stanna på samma macOS och endast få uppdateringar till den. Medans ARM kommer få årligt nya versioner precis som idag. Sen efter fyra år kommer intel datorerna få statusen vintage och då kommer Apple skrota stödet helt.

Ursprungligen av RStolpe:

Sjukaste är väll att Big Sur är lika stabilt som Catalina ??

Ska vi tolka detta som att du tycker att Catalina är lika stabilt som en tidig beta?

Då blir jag nyfiken på vilka problem du upplever med Catalina. Jag tycker att det fungerar alldeles utmärkt.

Bevaka tråden