Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsbilder ifrån Apple Expo

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Om det bara är en speed bumb på 0.25GHz undrar man varför det är sådan sekretess..

Det brukar alltid vara sekretess kring nya datorer. Och i 15-tummarens fall så handlar det ju faktiskt om mer än bara en speedbump.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Det finns väl inga tekniska begränsningar som gör det omöjligt att sätta en G5 i en PB? Den drar ju väldigt lite ström i jämförelse med P4 t ex, vilket också borde innebära att den alstrar lite värme.
Om Apple är måna om den bärbara marknaden som nu för tiden står för en stor del av deras omsättning presenterar de en PowerBook G5 i morgon.

Det handlar väl knappast om att Apple är måna om marknaden eller inte: om de kunde fixa en PB G5 redan nu så skulle de förstås göra det. Men det är nog knappast något man utvecklar i en handvändning, det handlar ju om att göra om den dator från grunden, inte bara byta processor. Inga rykten har hittills tytt på att Apple ens skulle vara nära att ha hunnit med det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Samuel J
Hoppas att det släpps helt i morgon. Hoppas, hoppas, hoppas

Senaste ryktet kring Panther är en oktober-release. Men Apple kanske lanserar det imorgon och anger oktober som leveransdatum?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Det skulle vara häftigt om de skulle släppa Panther och en G5 PB i morgon.. Så kanske min farsa kan fixa det när han kommer hem från England!

Bygg nu inte upp för stora förväntningar, bättre att vara realist och bli glatt överraskad. Jag minns dom som väntade sig en G5-processor för typ två år sedan och var besvikna över att den aldrig kom.

  • Medlem
  • 2003-09-15 21:31

Som jag har förstått det finns det gott om plats i PB 17 " så det kan mycket väl bli en G5 i den.

Jerry

Med tanke på att Dual 2ghz som presenterades i Juni fortfarande inte kommit, så om nu nya G5 bärbara presenteras imorgon så få ni väl vänta till nästa år innan de når SVERIGE med deras tröga skitleveranser!

Is it me or is it getting cold in here?

Oh wait... It's just Apple's lawyers browsing this site...

Nevermind.

  • Medlem
  • Ale
  • 2003-09-15 22:05

Bara jag som såg något nytt på reklamen på montern?
Det står 40 GB iPOD... 30 är ju max nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Lundh
Bara jag som såg något nytt på reklamen på montern?
Det står 40BG iPOD... 30 är ju max nu.

Har du legat i dvala senaste veckorna?

  • Medlem
  • Ale
  • 2003-09-15 22:08

Antagligen
Jag som bestämt hade fått för mig att 30 var max fortfarande... där ser man

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 22:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Med tanke på att Dual 2ghz som presenterades i Juni fortfarande inte kommit, så om nu nya G5 bärbara presenteras imorgon så få ni väl vänta till nästa år innan de når SVERIGE med deras tröga skitleveranser!

*skratt*
Jasså - den har inte kommit ännu...
Lite dåligt kan man tycka...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-09-15 22:23

Ser ni PowerMac G5 banderollen där längre bak i bilden, jeklar vad jag blev sugen att photoshoppa om den till PowerBook G5 och posta iväg den till MacOSRumors

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 22:32
Citat:

Bara jag som såg något nytt på reklamen på montern?
Det står 40 GB iPOD... 30 är ju max nu.

Min 40 GB iPod är på väg från fabriken nu, så visst är de lanserade.

Ville bara berätta det....

/ Perry

Hoppas Panther är lite snällare mot klena processorer. Man blir toktrött på att vänta på lagget i 10.2 (PB 1Ghz/1GB)

Och 99mac.com är igen förstasides nyhet i macvärlden. Macrumors.com har Martins vackra bilder som nyhet...

Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko
Och 99mac.com är igen förstasides nyhet i macvärlden. Macrumors.com har Martins vackra bilder som nyhet...

Kolla www.spymac.com och www.macnn.com också

/M

Äh, jag brukar alltid hoppas på det bästa, men vara beredd på det värsta.

Så solklart att det kommer:
- PowerPod (multimedia-grunkor, iSight, et cetera, iPod on steroids, typ.)
- iMic och inspelningsmöjligheter till de äldre iPoddarna
- Xserve-G5
- iBook-G4
- PowerBook-G5
- iPhone
- Panther-release + gratis ex till alla som är där
- Euro-iTMS
- Euro-Sherlock
- Euro-iPhoto,
- BT-tangentbord
- BT-mus + BT-mus Pro, med två knappar
- Nya bildskärmar i samma industridesign som G5

För att fira att det är sexårsdagen sedan Steve blev iCEO och tog Apple tillbaka in i matchen kommer Jonathan Ive, Jon Rubinstein, Avie Tevanian och Phil Schiller kliva in på scenen när Steve tror att han är klar, överaska honom och med en mun säga

"Ohoh! Steve... There's just one more thing..." varpå de kommer att visa en video från Apple-Lore-träffen där deltagarna genom sina gamla Apple-t-shirts först bildar meningen Thank you Steve! och sedan babblar om hur mycket Hans Stevieness har betytt för ungefär allt och alla.

Showen avslutas med att de fyra gubbarna drar av det svarta täcket från en liten låda som åker upp ur scengolvet och sedan räcker över en reality-distortion-field-projektor-prototyp, som Apple kan ge sina säljare och sälja till sina hängivna efterföljare så Apple blir det självklara valet för alla it-chefer, 3D-proffs, *nix-människor, Joe och Jane Average deras kusin och hans moster.

Eller så blir det bara en speed-bump.

Citat:

Skrevs ursprungligen av RasmusFabbe
Hoppas Panther är lite snällare mot klena processorer. Man blir toktrött på att vänta på lagget i 10.2 (PB 1Ghz/1GB)

Apple har haft en positiv utveckling av prestandan i OS X (eller om man vill vara elak: dom började med något väldigt segt och har sakta gjort det mindre segt):

10.1 var snabbare än 10.0.

10.2 var snabbare än 10.1

Så det är väl inte orimligt att gissa att 10.3 kommer att vara snabbare än 10.2.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Så det är väl inte orimligt att gissa att 10.3 kommer att vara snabbare än 10.2.

Tips till alla som vill veta hur mycket Apple har gjort för att Panther ska bli snabbare på alla maskiner.

Titta på Mac OS X State of the Union på Adctv. Cirkus den första halvtimmen är lite tråkig, men sen blir det amerikansk action igen, som vanligt.

Har man verkligen "jättestora" runda reklamskärmen med texten "Evolution of the species - Mac OS X v10.3 Panther" om man INTE släpper en produkt???

Räkna med 10.3! ':D'

Jag har börjat hyperventilera redan...

När är Keynote?

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
När är Keynote?

09:00 (lokal tid tror jag)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Vannelli
Har man verkligen "jättestora" runda reklamskärmen med texten "Evolution of the species - Mac OS X v10.3 Panther" om man INTE släpper en produkt???

Räkna med 10.3! ':D'

Jo, den stora frågan är om det släpps omedelbart eller med ett framtida datum (Jobs brukar ju vara bra på att avsluta med "and we ship this just five month from today!" eller nåt liknande ).

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
När är Keynote?

Kl 10 fransk tid = svensk tid.
http://www.apple-expo.com/fr/keynote/

  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 00:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kevin Key
Jag tror på ett releasedatum för 10.3 (troligtvis 3 oktober) ...

For att datumet skulle bli 10-3 har i USA eller vad baserar du det pa?

Citat:

Nya iBooks är inte heller helt osannolikt.

Borde dom inte ha gomt undan dom ocksa i sa fall?

  • Medlem
  • 2003-09-16 00:49

Verkar vara på plats att ge sina egna åsikter om vad som släpps i morgon. Närmast vinner en credit

PB17 G4, 1.33 ghz, GeForce 5000nånting 64 mb
PB15 G4, 1/1.33 ghz, GeForce 5000nånting 64 mb
PB12 G4, 1 ghz, Radeon 9000 64 mb alt. GeForce 5000nånting 64 mb

iBook12/14 fortfarande G3 900 mhz, Radeon 9000 32 mb
alt. (om IBM ljugit på sin hemsida, vilket jag hoppas på)
iBook12/14 G3, 1 mb L2, 1/1.1 ghz, Radeon 9000 32 mb

Panther visas upp i all sin prakt med stöd för G5 och börjar säljas direkt.

Vad tror ni andra?

  • Medlem
  • 2003-09-16 01:11

Panther: Visst, trevligt
PB G5: Helt okej
Trådlöst tngbrd,mus: Inte dumt
Ny skärm: Varför inte?
Pda: Gudagåva

Det enda jag hoppas på är Euro-iTMS.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Sten
Det enda jag hoppas på är Euro-iTMS.

Ja det skulle vara suveränt, även om det verkar svårt att få ihop tyvärr. Däremot så ryktas det om iTMS för Windows redan i oktober och då är det ju inte otänktbart att Jobs presenterar detta imorgon (idag).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Borde dom inte ha gomt undan dom ocksa i sa fall?

Jamen dom är ju gömda!! Du blandar nog ihop det med bilderna på registreringsdatorerna.

Björnström skriver ju faktiskt i sina bildtexter:

Apple Expo registration area filled with iBooks...

...but a quick look into the Apple booth contains no portable devices at all!

Så vi kan nog glatt spekulera vidare och hoppas på nya iBookar också.

/Adrian - som håller tummarna blåa för en ny verison av iPhoto som är lite mindre seg än fryst sirap.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-09-16 02:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Med tanke på att Dual 2ghz som presenterades i Juni fortfarande inte kommit, så om nu nya G5 bärbara presenteras imorgon så få ni väl vänta till nästa år innan de når SVERIGE med deras tröga skitleveranser!

Hur många Expon skall man behöva se innan man har sin dator hemma... Skall man bli ledsen eller glad när S. Jobs kommer som gubben ur lådan och presenterar nya produkter och dom han presenterade sist inte ens kommit till den vanliga användaren, okej en processors versioner har börjat dyka upp men G5:an den med 2 som han i princip bara talar om var är den? Apple – HALLÅ! Semestern är slut nu plugget har börjat vi behöver våran maskin! *suck*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-16 05:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Hur många Expon skall man behöva se innan man har sin dator hemma... Skall man bli ledsen eller glad när S. Jobs kommer som gubben ur lådan och presenterar nya produkter och dom han presenterade sist inte ens kommit till den vanliga användaren, okej en processors versioner har börjat dyka upp men G5:an den med 2 som han i princip bara talar om var är den? Apple – HALLÅ! Semestern är slut nu plugget har börjat vi behöver våran maskin! *suck*

Det är väl inget nytt?

Det visste vi väl redan i somras att dom nya maskinerna inte skulle levereras förrän september typ. Det är väl inget att gnälla över...
Skulle man visa en ny PB G5 skulle den garanterat inte kunna levereras förrän tidigast runt årsskiftet...vill vi hellre ha en speedbumpad G4 som levereras snart eller en helt ny PB?
Jag vet vad jag skulle vilja ha och är beredd att vänta på den också:D

Bevaka tråden