Så första intrycken är...
Den snurrar och jag gillar den som ett barn på julafton.
Hjulen ingick tydligen inte så de fick jag köpa till för 700kr. Men men hade det varit Apple hade de kostar 4tkr och varit smidda i titan djup nere i mordors grottor.
Jag kan inte spegla min iPhone i stående läge.. Förmodligen för att de vill sälja fler Samsung lurar men surt ändå.
Den fungerar inte som en Google Home högtalare eller Skärm utan verkar bara stödja av/på via Google.
Ljudet är lite burkigt men förvånandsvärt bra för att vara ett litet 60W 4.1 i stativet. Det anpassar sig även automatiskt efter innehållet. Något som fungerar över förväntan när jag växlade mellan film och nyheter.
Alla appar finns där och gränssnitten är snygga men lite sega jämfört med Apple TV.
Jag verkar inte kunna använda tavel-läget som frame serien har men en egen variant för stående läge. Ambient mode finns men det får jag återkomma om då jag inte riktigt förstått grejen.
Bilden är över förväntan med skarpa kontraster om ännu något gråaktig svart. Färgerna är mycket bättre än på min Philips ”The one” 7 serien. Så där finns inget att anmärka på.
Det går inte att ta bort den jobbiga källan vanlig TV
denna kommer upp titt som tätt och vill ställas in. Känns inte aktuellt för kundgruppen som köper denna TV
Allt som allt en snygg pjäs för TV mitt i ett rum eller för den som vill kunna rulla runt sin TV och titta från olika platser i ett rum.
Saknar möjligheten att koppla in mitt surround utan att dra mer sladdar på golvet. Någon som har en idé?
Allt som allt så är detta nytt och spännande så jag gillar det!