- reboot81
- Wisserbesser ●
- Uddevalla
Haha, vansinnigt
Tur att de också är tydliga, att det är en siffra som ska anges som svar på den matematiska uträkningen och inte en bokstav t ex
Sedan vet jag inte, i min bok är en korp ett djur och ingen färg...
Haha, vansinnigt
Tur att de också är tydliga, att det är en siffra som ska anges som svar på den matematiska uträkningen och inte en bokstav t ex
Sedan vet jag inte, i min bok är en korp ett djur och ingen färg...
Korp kan också vara ett verktyg
Korp som fågel är väl svart, och som verktyg är den väl metall-grå-brun
Korp kan också vara ett verktyg
Korp som fågel är väl svart, och som verktyg är den väl metall-grå-brun
Vad är det för verktyg?
Korphacka känner jag till men då är ju substantivet en faktisk hacka.
Absolut, det känner jag ju till. Men som sagt är det en korphacka, inte en korp
Kärt barn har många namn, iaf jag tänker direkt på en korphacka då någon säger korp i icke fågelsammanhang. Sen finns det ju en mormor också bland verktygen också, om du vet vad det är?
Kärt barn har många namn, iaf jag tänker direkt på en korphacka då någon säger korp i icke fågelsammanhang. Sen finns det ju en mormor också bland verktygen också, om du vet vad det är?
Nej, mormor vet jag inte vad det är...i verktygssammanhang då
Absolut, det känner jag ju till. Men som sagt är det en korphacka, inte en korp
SAOL:
”korp [kår´p] substantiv ~en ~ar
1 en fågel
2 en typ av hacka”
SO:
”korp [kår´p] substantiv ~en ~ar
korp·en
1 en stor kråkfågel som har kolsvart, metallglänsande fjäderdräkt och som är allätare (äv. asätare) och främst håller till på klippiga kuster och i öde skogs- och fjälltrakter
2 smal hacka som är spetsig i båda ändar för arbete i hård mark
3 vanligen i sammansättn. och best. f. sing. korpidrott”
Nog är korp också namnet på en hacka. Det måste inte heta korphacka. Faktum är att sistnämnda ord inte finns med i ordböckerna.
Summa av kardemumman. Om det är en korp /fågel som avses så skulle man alltså svara kolsvart och inte svart för att vara korrekt. Det lär inte bli många som kommer in där på deras forum pga hur många hade kunnat gissa rätt?
Paranoida på detta forum? Första gången jag ser en sån säkerhet, bukar vara en fråga eller bilder man ska klicka fram etc
Språkformellt sett inte obegripligt men fullständigt meningslös dialogruta ur Windows 10 epostprogram. Det visade sig att den jag supportade (via FaceTime) hade bytt lösenord, men inte kommit ihåg detta. Man kan tycka att dialogrutan kunde upplysa om att lösenordet är fel.
Facebook - lite rörigt om man säger alltså...
Klickade bort från en redigering. Om det överensstämmer med det jag ville göra ska jag alltså klicka Avbryt.
Avbryta redigeringen alltså... inte avbryta bortklickningen. För avbryta bortklickningen är väl samma sak som Tillbaka.
Facebook - lite rörigt om man säger alltså...
Klickade bort från en redigering. Om det överensstämmer med det jag ville göra ska jag alltså klicka Avbryt.
Avbryta redigeringen alltså... inte avbryta bortklickningen. För avbryta bortklickningen är väl samma sak som Tillbaka.
En ganska vanlig typ av förvirrande dialogruta där man inte vet om man avbryter avbrytningen eller om man avbryter dialogrutan.
Haha. Snarare att Homebrew inte direkt stöder min High Sierra, enligt de varningar jag får upp. Men det viktigaste för mig funkar i alla fall. Svtplay-dl och Youtube-dl, främst. Smartmontools, också.