I mitt fall så verkade som att någon cache slog till hos Apple. Jag kunde inte komma in med dator eller ipad. Tillsist så släppte det på telefonen
Men då hade jag hängt på Telias lås, bokat en 128 grafit Pro Max utan att fatta att jag lyckades boka den. Fick upp något konstigt meddelande om att jag inte kunde boka, försökte med andra färger tills jag efter fjärde gången såg att det stod... max antal 1 per kund, då blev jag misstänksam, kollade mailen och hade ett bekräftelsemejl.
Telias prissättning var glasklar.
* bind 24 månader/obegränsat
* första 12 ger 240/månad i rabatt, fullt pris sista 12 => Samma totalkostnad som mitt nuvarande 30 GB abb
* dvs: 349 kr första 12, 589 sista 12. (30 GB kostar 469 kr)
* 4195 kr i rabatt på telefonen (går att betala allt direkt som jag brukar göra eller 400 kr i månaden i 24 månader)
* minsta totalkostnad 21.155 kr
Ingenting konstigt med det. Men det är klart, om du står där och är stressad så läser du kanske inte noga.
Eftersom jag har 30GB idag så blir det ingen skillnad utslaget på 24 månader. Det är klart att om de ändrar priserna så sitter jag i en sämre sits. Fast jag tjänar inte så mycket på det hela... eftersom jag får abbonmanget betalt av jobbet...:)