Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kostnadsfri obegränsad lagring försvinner från Google Photos

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad som har varit för bra för att vara sant länge nog kommer nu att justeras till nästa sommar. Nämligen Googles kostnadsfria lagring som varit obegränsad för komprimerade foton.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-12 09:09
Ursprungligen av Redaktionen:

Vad som har varit för bra för att vara sant länge nog kommer nu att justeras till nästa sommar. Nämligen Googles kostnadsfria lagring som varit obegränsad för komprimerade foton.

Läs hela artikeln här

Men det är ju inte riktigt sant vad ni skriver. Citat från google:

Citat:

Starting June 1, 2021, new photos & videos that you back up in High quality will count towards your free 15 GB of Google Account storage.

"New"! Alla tidigare foton (som redan är där och som kommer att laddas upp fram till 1/6 2021 räknas inte dit!

Längre ner står ett förtydligande:

Citat:

Your existing photos & videos won’t be affected
Photos & videos backed up in High quality before June 1, 2021 won’t count towards your free 15 GB of Google Account storage.

Alltså de som använder Google Photos får väl passa på och ladda upp så mycket de kan fram till dess.

Det var trist. Jag har tacksamt använt Google Foto som en tredje backup på mina bilder. Sånär som på att det är obehagligt att Google får tillgång till mina bilder så tycker jag tjänsten är fantastiskt bra.

Ursprungligen av timofej:

Men det är ju inte riktigt sant vad ni skriver. Citat från google:

"New"! Alla tidigare foton (som redan är där och som kommer att laddas upp fram till 1/6 2021 räknas inte dit!

Längre ner står ett förtydligande:

Alltså de som använder Google Photos får väl passa på och ladda upp så mycket de kan fram till dess.

Försökte få fram det i artikeln men kanske är lite klumpigt formulerat.

Citat:

Google ger sina användare tid på sig att förbereda sig inför förändringen som kommer att ske den 1 juni 2021 och även om man har laddat upp foton innan dess som har använt sig av Googles komprimering kommer dessa inte räknas in som belastning på ens konto efter datumet.

1
Bevaka tråden