Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellandagsrean är här — håll er hemma!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

2020 har inte bliv­it något van­ligt år och årets mel­landagsrea blir ock­så annor­lun­da — så pass att vi upp­ma­nar alla läsare att försö­ka hål­la sig hem­ma.

Läs hela artikeln här

Tja jag har redan köpt mitt en router före mellandagsrean. Så jag höll mig hemma.

Mini(ster)-Morgan höll sig inte hemma.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-28 17:32
Ursprungligen av Zeugma:

Mini(ster)-Morgan höll sig inte hemma.

Hand upp den som är förvånad.

Ursprungligen av Zeugma:

Mini(ster)-Morgan höll sig inte hemma.

Rekommendationer är inga förbud. Låt folk ha sitt privata liv.

Ursprungligen av calinou:

Rekommendationer är inga förbud. Låt folk ha sitt privata liv.

Morgan Johansson är inte en privatperson i sammanhanget, jag hoppas att du inser det. Han är minister i den regering som införde skärpta regler för folksamlingar från och med julafton. En regering som snarast också vill införa en ny pandemilag, som går ut på att ytterligare skärpa reglerna för var det samlas folk. Det minsta man kan begära är att dessa maktföreträdare föregår med gott exempel.

Ursprungligen av Zeugma:

Morgan Johansson är inte en privatperson i sammanhanget, jag hoppas att du inser det. Han är minister i den regering som införde skärpta regler för folksamlingar från och med julafton. En regering som snarast också vill införa en ny pandemilag, som går ut på att ytterligare skärpa reglerna för var det samlas folk. Det minsta man kan begära är att dessa maktföreträdare föregår med gott exempel.

Amen, nu får han och Löfven bikta sig. Hoppas dom hade munskydd. ?

Ursprungligen av calinou:

Amen, nu får han och Löfven bikta sig. Hoppas dom hade munskydd. ?

Jaha, nu såg jag på SVT att Löfven är en lika god kålsupare som Morgan. Man tar sig för pannan.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-bes...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-29 17:48
Ursprungligen av Zeugma:

Jaha, nu såg jag på SVT att Löfven är en lika god kålsupare som Morgan. Man tar sig för pannan.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-bes...

Det saknas ord för att beskriva vår nuvarande regering.

Efter fyra miserabla år så 2018 så går många svenska väljare och röstar fram denna bedrövelsen ännu en gång, som lyckas sänka ribban ännu mer när man inte trodde det var möjligt. Äldre- och sjukvård, skola, lag och ordning, migration, smitthantering, normalt sunt förnuft, listan av fullständiga bedrövelser kan göras hur lång som helst.

Fullkomligt vansinnigt.

Ursprungligen av calinou:

Amen, nu får han och Löfven bikta sig. Hoppas dom hade munskydd. ?

Dom hade i alla fall personskydd, gissar på 4 SÄPO-killar var.

Jag var faktiskt på mellandagsrean på Mediamarkt idag där jag bor. Dock tidigt 10.00 när de öppnade så lite folk.
Ett bra iniativ de hade gjort var en egen utgång separat från kassan som man kan gå ut ostört genom. Ibland kanske man tittar men köper inget.
I vanliga fall måste man gå ut via vanliga kassorna där folk köar. Ofta en grind som är stäng på de obemannade kassorna så då kan du inte gå ut där heller.

Det borde fler butiker införa.

1
Bevaka tråden