Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya rapporter om dystra försäljningssiffror för iPhone 12 Mini

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-03-12 13:14
Ursprungligen av MatsOlov:

Diskussionen i tråden är väl varför det säljs mindre iPhone mini. Som jag sagt tidigare så kan man inte titta till sig själv och det egna sättet utan man måste titta på massan.

Det håller jag 100% med i. Argumenterar inte heller kring det (som du borde märkt).

Argumenterar bara kring diskussionen som förts, inklusive från dig själv, på hur vi här i tråden tråden använder telefoner, och därmed hur vi olika personer föredrar hur de ser ut och är formade.

Apple skiter ju helt i tråden och lär inte läsa den (så lär ju inte påverka deras framtida telefonutbud oavsett)! ?

Tycker dock att det är intressant att se hur olika vi alla (iaf här på 99mac) använder våra telefoner, och finner diskussionen intressant.

Oavsett om det inte blir en iPhone 13 Mini säger ju ryktet att det blir en uppföljare till SE med 5G. I och med det är jag nöjd för egen del. Apple kommer alltså tillhandahålla en något mindre mobil för de som gillar dem. Kanske inte en majoritet men en grupp som ändå finns.
Mer kan man nog inte kan begära. Android sidan har ju kapitulerat helt.

Lite reflektioner jag har varit utan Wifi internet en vecka i stort sett. Så jag har fått göra bankärenden, e-post, surfa på nätet via det mobila nätet istället och allt på min iPhone 12 Mini.
(det visade sig att det är routern som krånglade efter en massa felsökning under veckan)
Ja det har gått använda mobilen till det med nöd och näppe, men under veckan har jag önskat att jag hade köpt den större iPhone 12 istället.

Så har man inte tillgång till större displayer så är iPhone 12 Mini inte rätt enhet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-03-26 14:55
Ursprungligen av johnh3:

Så har man inte tillgång till större displayer så är iPhone 12 Mini inte rätt enhet.

Jag använder telefonen till 99,99% av allt jag gör på nätet privat. Samt läser böcker. Så för mig fick det bli en 11 Max när den kom. Har en stor telefon och skippar iPad helt. Funkar kanon. Plus grymt batteri.

  • Medlem
  • 2021-03-26 19:47
Ursprungligen av johnh3:

Lite reflektioner jag har varit utan Wifi internet en vecka i stort sett. Så jag har fått göra bankärenden, e-post, surfa på nätet via det mobila nätet istället och allt på min iPhone 12 Mini.
(det visade sig att det är routern som krånglade efter en massa felsökning under veckan)
Ja det har gått använda mobilen till det med nöd och näppe, men under veckan har jag önskat att jag hade köpt den större iPhone 12 istället.

Så har man inte tillgång till större displayer så är iPhone 12 Mini inte rätt enhet.

Tips: Du kan internetdela från din Iphone, så att den fungerar som ett modem.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-03-29 11:13
Ursprungligen av johnh3:

Lite reflektioner jag har varit utan Wifi internet en vecka i stort sett. Så jag har fått göra bankärenden, e-post, surfa på nätet via det mobila nätet istället och allt på min iPhone 12 Mini.
(det visade sig att det är routern som krånglade efter en massa felsökning under veckan)
Ja det har gått använda mobilen till det med nöd och näppe, men under veckan har jag önskat att jag hade köpt den större iPhone 12 istället.

Så har man inte tillgång till större displayer så är iPhone 12 Mini inte rätt enhet.

Har du ingen iPad eller någon dator hemma?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-03-29 11:37
Ursprungligen av ibish:

Jag använder telefonen till 99,99% av allt jag gör på nätet privat. Samt läser böcker. Så för mig fick det bli en 11 Max när den kom. Har en stor telefon och skippar iPad helt. Funkar kanon. Plus grymt batteri.

Använder i min telefon extremt lite. Kanske 5% av min tid max. av alla skärmar och enheter. Det största syftet är att agera nyckel till min Tesla.

Dagligen så är min Apple Watch min primära skärm för mycket (tyvärr funkar inte AW som nyckel till vår Telsa på ett lika smidigt sätt som telefonen).

Men annars så är det 75% datorer (både egen Mac, och jobbdatorer med Windows), kanske 10% TV (stor 60" Plasma som skall bytas till 70" OLED), och resten av skärmtid är iPad, Teslaskärm (spel, Netflix, när man väntar), och gällande att läsa böcker så är det Kobo med e-ink (gillar inte att läsa på TFT-skärmar då då e-ink är mycket behagligare för ögon, speciellt på kvällen).

Men kul och intressanta att se hur olika vi spenderar vår skärmtid mellan olika enheter. Inget rätt eller fel, men bara intressant att notera.

Ledordet för mig är väl rätt verktyg/skärm/enhet för rätt arbetsuppgift (mer än att försöka knö in all use case i en enda pryl).

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-03-29 12:07

Glömde till skärmar ovan även mina Switchar och speldatorer. Samt även mina kameror som har skärm (när jag vill finfota med något mer avancerat än min iPhone).

Ursprungligen av omartint:

Har du ingen iPad eller någon dator hemma?

Ja fast även dem var uppkopplade via Wi-Fi.
Hade i och för sig kunnat dra en kabel direkt till datorn. Var fel på routern.

Telefonoperatörer verkar nu mera aktivt promota 12 Mini:
https://www.tele2.se/

https://www.phonearena.com/news/apple-iphone-...

Apple brukar ibland lika bakom kampanjer för att få fart på en modell. Så blir intressant att se hur statistiken utvecklas framöver.

Senast redigerat 2021-03-31 23:44
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-04-01 09:29
Ursprungligen av johnh3:

Ja fast även dem var uppkopplade via Wi-Fi.
Hade i och för sig kunnat dra en kabel direkt till datorn. Var fel på routern.

Ok, gott att det löste sig iaf!

Bevaka tråden