Jag använder telefonen till 99,99% av allt jag gör på nätet privat. Samt läser böcker. Så för mig fick det bli en 11 Max när den kom. Har en stor telefon och skippar iPad helt. Funkar kanon. Plus grymt batteri.
Använder i min telefon extremt lite. Kanske 5% av min tid max. av alla skärmar och enheter. Det största syftet är att agera nyckel till min Tesla.
Dagligen så är min Apple Watch min primära skärm för mycket (tyvärr funkar inte AW som nyckel till vår Telsa på ett lika smidigt sätt som telefonen).
Men annars så är det 75% datorer (både egen Mac, och jobbdatorer med Windows), kanske 10% TV (stor 60" Plasma som skall bytas till 70" OLED), och resten av skärmtid är iPad, Teslaskärm (spel, Netflix, när man väntar), och gällande att läsa böcker så är det Kobo med e-ink (gillar inte att läsa på TFT-skärmar då då e-ink är mycket behagligare för ögon, speciellt på kvällen).
Men kul och intressanta att se hur olika vi spenderar vår skärmtid mellan olika enheter. Inget rätt eller fel, men bara intressant att notera.
Ledordet för mig är väl rätt verktyg/skärm/enhet för rätt arbetsuppgift (mer än att försöka knö in all use case i en enda pryl).