Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finner inte mapparna jag skapat i outlook

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder hotmail med outlook. Mejlen sparar jag i mappar. Men dessa mappar syns inte när jag går in på mailen (den med brevikonen) i min IPhone eller min Mac Book Pro. Hur synkar man dem? Är helt lost!

Kör du med IMAP? Synkar mapparna i appen Mail?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kör du med IMAP? Synkar mapparna i appen Mail?

Googlade på IMAP nu när läst ditt inlägg. Känner inte till det, så tror inte jag har det.
Jag får inte till synkningen mellan det jag mailar i outlook med det jag mailar i appen Mail (märkt med brevikon).

Hur har du ställt in ditt mailkonto i Outlook och Mail?

Ursprungligen av Mmmjukglass:

Googlade på IMAP nu när läst ditt inlägg. Känner inte till det, så tror inte jag har det.
Jag får inte till synkningen mellan det jag mailar i outlook med det jag mailar i appen Mail (märkt med brevikon).

Du skrev att du använder Outlook till din Hotmail och du postade under iOS. Vilka klienter använder du och är det endast Mail på iOS och macOS som inte visar mapparna? Har du mapparna i klienten Outlook och även på webben?

Ursprungligen av Mmmjukglass:

...Mejlen sparar jag i mappar...

Var ligger mapparna som du har skapat? Om de ligger i något som heter "På min Mac"/"På min dator"/"Lokalt" (eller liknande), så är det inte så konstigt att du inte ser dem på andra enheter. För att du lätt ska kunna synka mellan flera enheter så ska du köra IMAP, och mapparna ska ligga i mejlkontot, inte lokalt på datorn.

Visa gärna en bild på hur det ser ut med mapparna i din Outlook.

Ursprungligen av Mmmjukglass:

Använder hotmail med outlook....

Du får gärna förtydliga var du använder Outlook. Menar du en mejlklient (app) i en dator eller via webbmejl? Om det är på webbmejl, så kan vi glömma min första fråga. Då ligger mapparna redan rätt, och i så fall så handlar det nog bara om att göra rätt inställningar i Mail-appen på iPhone och MBP.

Senast redigerat 2021-04-02 12:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kör du med IMAP? Synkar mapparna i appen Mail?

Dess två bilder är skärmdumpar från min IPhone. Den ena visar mailen öppnad i outlook och den andra hotmailen öppnad via brevikonen på samma IPhone.

Ursprungligen av Mmmjukglass:

Dess två bilder är skärmdumpar från min IPhone. Den ena visar mailen öppnad i outlook och den andra hotmailen öppnad via brevikonen på samma IPhone.

Och mapparna syns alltså bara när jag öppnar via outlook. Har dragit feta svarta sträck över de två första mapparna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Var ligger mapparna som du har skapat? Om de ligger i något som heter "På min Mac"/"På min dator"/"Lokalt" (eller liknande), så är det inte så konstigt att du inte ser dem på andra enheter. För att du lätt ska kunna synka mellan flera enheter så ska du köra IMAP, och mapparna ska ligga i mejlkontot, inte lokalt på datorn.

Visa gärna en bild på hur det ser ut med mapparna i din Outlook.

Du får gärna förtydliga var du använder Outlook. Menar du en mejlklient (app) i en dator eller via webbmejl? Om det är på webbmejl, så kan vi glömma min första fråga. Då ligger mapparna redan rätt, och i så fall så handlar det nog bara om att göra rätt inställningar i Mail-appen på iPhone och MBP.

Och mejlen syns inte på alla ställen, utan bara på det ställe jag öppnat eller skrivit det.

Här är två bilder på min MacBook. Öppnade dels via brevikonen och dels via outlook.

Blir inte klok på detta! Anar att jag inte synkat dem på rätt sätt.

Hoppas det jag skrivit är svar på det du frågar efter. De sparade mejlen ligger alltså inte sparade separat på datorn.

Ursprungligen av hummel:

Hur har du ställt in ditt mailkonto i Outlook och Mail?

Är helt lost här. Hur ställer man in sitt mejlkontakt? Anar att det är här jag missat att synka ihop dem.

Ursprungligen av Mmmjukglass:

Är helt lost här. Hur ställer man in sitt mejlkontakt? Anar att det är här jag missat att synka ihop dem.

Vad för typ av konto har du ställt in i dina program, IMAP, POP, Exchange osv?

1
Bevaka tråden